8 mei 2025, 08:43:53

krummel, wat heeft hij?

Gestart door Patries, 7 september 2008, 12:57:57

« vorige - volgende »

Patries

mijn krummeltje die ik nu 3 dagen heb, is volgens mij verkouden ofzo? soms hoor ik een beetj geroffek, alsof zijn maag knort. dan hoor ik weer een soort ''prrr''alsof zijn neus verstopt zit. hij wast zich vaak, en slaapt ook vaak. ook eet hij niet heel goed. hij eet alleen trosgierst, maar niet het normale voer, met allerlei verschillende zaadjes en dingejtes erdoorheen. hij is nu 8 weken oud, en nu sinds weonsdagavond bijmij.

wat zou hij hebben? en hoe kan ik dit oplossen?

soms is hij trowuens best actief, en vliegt hij rond, en dan zit hij wer vaak dik, en wast zichzelf.

hoop dat jullie en idee hebben van wat het is , en hoop dat jullie tips hebben over hoe ik dit kan oplossen.

((hij heeft trouwens niks tussen zijn veren (beesjes enz.) alles is schoon..))

Thanks,, Gr. Patries

bezoek ons Dagboekje eens!

Kimm

hoi ,

is zijn neusje ook schoon?

als jij vind dat hij er niet fit uitziet dan zou ik hem na laten kijken. hoe zijn zijn poepjes?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Patries

goed hoor, normaal en helder. (klinkt vaag. maar gewoon , ze zijn normaal)

ik weet niet of het normaal is dat ie vaak lekker dik zit, en zich wast, dat is het probleem. soms is die ineens weer ff vit, en gaat die onderzoek, maar dan lijkt het wel alsof die zich ergens bij neerlegt, en weer dik gaat zitten slapen, dutten ofhoe jehet ook wilt noemen. ik heb hem nog niet zo lang, sinds woendag avond dus, en hij is reuze tam, maar ook nog jong. weet niet of het dan normaal is dat hij zoveel slaapt enzo.

verder is zijn neus gewoon schoon, maar hoor je af en toe eecht een soort prrrr geluitje, alsof er zijn neusje verstopt zit. maar dat kan ook zijn maagje zijn ofzo hoor!

heb echt geen idee. zou wat druivensuiker door zijn water misschien verstandig zijn?

Kimm

hoi patries,

dat prrttt geluid dat heeft mijn happy ook weleens. net of hij wat verkouden is.
het dik zitten is vaak een teken dat zij zich niet zo lekker voelen maar aangezien jij hem nog maar net hebt weet ik het eerlijk gezegt niet. ik weet wel dat toen ik happy net kreeg, dat hij niet dik zat. wel op de bodem maar niet dik. je kan hem wat druivensuiker geven en even aankijken. blijft dit zo dan toch even naar de da hoor. gewoon voor de zekerheid en eten moet hij ook gaan doen.

groetjes kim

Patries

dankjewel kim, jouw raad is dus gewoon wat druivensuiker en dan in de gaten houden. okey! Ik zal hem ook s'ochtends geen centimetertje trosgierst meer geven. (dat kreeg die tot nu toe s'ochtends. misschien dat dat hem dan hongeriger maakt, en dat ie dan gewoon eet) verder hoop ik dat ie weer wat fitter word als ie er binnenkort waarschijnlijk een maatje bijkrijgt.

dankjewel voor de raad, en ik zal nog wel even vertellen hoe het verder gegaan is zodra ik wat meer weet !

Gr. patries

(PS: kan je even komen chatten anders? this zo stil op die chat altijd)

Kimm

hoi patries,

ik zit nooit op de chat eigenlijk.

je kan je valkje wel tussendoor wat trosgierst geven maar hij moet toch wel gewoon voer gaan eten hoor.

groetjes kim

Patries

ik denk niemand. jammer.

maar tot dat hij normaal gaat eten geef ik hem nog geen trosgierst. anders gaat hij dat als zijn normale voer zien. dat moeten we niet hebben

verder heb ik ontdekt dat zijn maagje die prrtt. geluiden maakt. denk dat er daar binnen wat verkeerd gevallen is ofzo. ga het verder nog gewoon in de gaten houden, en morgen eerst druivensuiker halen voor meneer.

Kimm

anders haal je een paar zaadjes van het trosgierst af en leg je dat in zijn bakje met voer. kijken of hij dan eet. hij moet namelijk wel wat binnen krijgen.

groetjes kim

Kimm

hoi patries,

ik heb nog 1vraagje. was krummel wel zelfstandig aan het eten toen je hem ophaalde?

groetjes kim

Anke

Hoi Patries,
Je zegt dat de poepjes van Krummel helder zijn?
Gezonde valkjespoepjes zijn groen met wit.
Ik vraag mij ook af of Krummel wel echt zelf at toen je hem bij de kweker haalde.
Succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Patries

ja kim, hij kon al zelfstandig eten, ik merk net dat hij ook aan de dunne is zegmaar :-\

hij wast zich nog steeds heel veel. morgen halen we ander voer, en wat kan ik hem tot die tijd geven? begin nu wel een beetje bezorgt te worden..

voorderest is hij nog wel bewegelijk, hij heeft ook nog steeds zijn eigen zin, alleen wast en dut hij veel..

(( nu werd ook tegelijk het bericht van anke geplaats;))

hij begint in eens weer te fluiten xD hij is dus nog wel echt levendig

Anke

Hoi Patries,
Was hij aan de dunne toen hij losvloog?
Valkjes hebben wel vaker wat dunnere poep als ze losvliegen, van de opwinding zeg maar :)

Maar als hij in de kooi ook dunne poep heeft is het niet goed!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kimm

ik ben het met anke eens.

wat voor voer geven jullie? en wil je het valkje even wegen? en ik ben ook benieuwd hoeveel hij weegt.

groetjes kim

Patries

voer: xtravital en dan die met dat valkparkietje voorop,
voorderest heb ik : Cana Grit, voor alle soorten vogels
verder heb ik ook nog Buitoni Melba Toast Sesam voor hem,
en natuurlijk een zakje trosgierst. in zijn kooi heb ik altijd een bakje grit staan, toast krijgt hij bijna niet, alleen als hij echt iets heel goeds gedaan heeft, en dan nogm aar een klein stukje. Gierst kreeg hij elke ochtend een centimeter , maar omdat hij geen zaadjes eet nu ook niet meer.

verder weegt hij nu 83 gram, weinig dus. ga hem op advies van anke, vaker wegen, en in de gaten houden dat hij ABSOLUUT NIET af valt. verder ehm, ga ik zijn poepjes in de gaten houden.

Kimm

aan het voer mankeert niets.
helemaal goed hoor. hou haar goed in de gaten en bij achteruit gang echt naar de da toe gaan. ook al fluit hij wel, dat wil niet alles zeggen namelijk.

ik hoop dat het gewoon niets is, maar jij vertrouwd het al niet dus toch maar goed opletten eventjes :-*

groetjes kim