7 mei 2025, 12:35:14

De Valkenburcht

Gestart door Suzanne, 10 november 2003, 20:36:58

« vorige - volgende »

Stijn dc

hoi

mooie foto's. Ik vind croky ook een heel mooi valkje, ze heeft echt een prachtig parelpatroon. Dat maakt een gepareld valkje het mooiste.

SDC:D

Suzanne

Hoi,

Ja, ik vind geparelde valkjes ook heel erg mooi.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Mandy

Mooie foto's weer hoor! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

boezempje

hai hai

zeer mooien foto's hoor.
je hebt prachtige valkjes heel lieff

groetjes esther

Suzanne

Hoi,

Nou, er wordt flink wat geruitewissert in de voliere  ;D. Pikachu heeft een goed uithoudingsvermogen. Ik zie hem dagelijks een paar keer wipwappen met Breezer en Kirlia. Ik heb zelfs het idee dat Kirlia al een dik kontje begint te krijgen. Maar ik vraag me toch wel af hoe hij het denkt op te gaan lossen als beide dames straks eitjes gaan leggen  ::). Eigenlijk hoop ik dat ze ze maar bij elkaar gaan leggen.

Falco heeft ook de smaak te pakken. Die zie ik nu dagelijks op Croky wappen. Die 2 zijn echt "verliefd".

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Oh ja, wat me vandaag opviel is dat Plukkie ineens een hele hap uit haar veren in haar nek heeft. Ik hoop maar niet dat 1 of andere zot haar heeft zitten plukken. Misschien is het de rui, maar ik vind dat zo vreemd zo'n plek in een keer.

Groetjes

Suzanne

Paul

Hoi Suzanne,

Ik heb dat ook dat bij koppeltjes een van de vogels de partner in de nek of op de kop kaalplukt :-(
Ik heb er een daar is het hele kopje kaal en bij een ander de nek alleen.
Als ze een tijdje niet broeden word het soms weer een stukje minder maar zeker als ze een nestje willen is het heel erg.
En ik heb geen idee wat je er aan kan doen als ik het zie jaag ik ze wel bij elkaar weg maar je bent er nooit dag en nacht bij.

Groejes, Paul

Suzanne

Hoi allemaal,

Kirlia heeft vandaag haar eerste eitje gelegd  ;D!. Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ik ga in ieder geval een apart verhaal hier over openen.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Verdorrie, nou zit Spooky al weer in een nestkast. Ik heb pas haar 3 eitjes weggehaald nadat ze een dag of 10 gelegen hadden (onbevrucht). Moet ik ze misschien nog langer laten liggen de volgende keer  ::)? Op deze manier blijft ze eieren leggen, dat kan nooit goed zijn  :o.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi allemaal,

Ik zie nog steeds Falco en Croky dagelijks een paar keer wipwappen. Ik hoop maar dat het goed gaat en ze straks niet toch al vruchtbaar schijnt te zijn  :-/. Heeft iemand dat ooit meegemaakt bij een valkje, dat die met 5 maanden oud al vruchtbaar is?

Groetjes

Suzanne

Inger m

Hoi,
Dat ze dagelijks wipwappen, betekent ws al wel dat ze in de puberteit zitten en geslachtsrijp aan het worden zijn. Of het lichaam al in staat is om (goede) eieren te produceren zal ook wel van de vogel zelf afhangen, de een zal eerder ontwikkeld zijn dan de ander. Hou het goed in de gaten en ook hoe haar verdere gedrag ontwikkeld (in nestkasten kijken etc.). Ik heb ook een jonge pop van die leeftijd gehad die regelmatig paarde, maar die is toen nooit eieren gaan leggen. Vanaf een maand of 6 zijn ze daar theoretisch wel toe instaat.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Suzanne

Hoi,

Wat me zojuist toch overkomen is  ;D. Jacco kwam op mijn vinger zitten. Ik kon hem nooit met mijn handen benaderen, wel met mijn gezicht (kon met mijn neus zijn borst of koppie aanraken). Nu zat hij tegen Plukkie te fluiten die naast hem zat. En ik duw mijn vinger tegen zijn borstje, en hij stapt op  ;D. Hij ging vrolijk door met fluiten. Ik was er helemaal verbaasd van. Ik vind het sowieso al lijken of valken mannen meer accepteren als ze aan het baltsen zijn. Net alsof ze in een soort roes/trance zitten.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi,

Ik ben sinds gisteren terug van vakantie. Ben wezen kijken bij de valkjes. Spooky heeft 5 eitjes gelegd  :o. Die blijft aan de gang. Ik heb er nu eentje weggehaald en zal om de dag er weer eentje weghalen. Nu maar hopen dat ik ze lang genoeg heb laten liggen  :-/.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi,

Ik was zojuist foto's aan het bekijken van Jacco. En toen viel me het verschil op met toen ik hem net 1 dag had en nu. Zonder mezelf op mijn borst te slaan  ;D: hij ziet er nu toch wel stukken beter uit he  :P.

Jacco 1 dag in huis:

Jacco nu:

Groetjes

Suzanne

Coco en Chantal

Nou je krijgt van mij een schouder klopje hoor, je mag zeker trots zijn, want je ziet wel degelijk verschil, likt wel een hele andere valk nu.
Hij leek wat magertjes op foto 1 toen je hem net had he?

het is een prachtvalk .

groetjes chantal
Groetjes Chantal en de valkjes