19 juli 2025, 14:10:30

De Valkenburcht

Gestart door Suzanne, 10 november 2003, 20:36:58

« vorige - volgende »

Stijn dc

hoi

ik zou het er ook moeilijk mee hebben, maarja, als het nodig is dan moet het maar. Het is toch een beetje de bedoeling dat je kweekt met je valkjes. ALs er dan 1 of twee valkjes zijn die het verstoren, dan is dit niet echt een goede zaak voor de nestjes.

SDC:D

Suzanne

Hoi,

Ja, dat is idd mijn opzet: het kweken van valkjes als hobby. Dus met te veel mannen schiet ik daar niets mee op.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Hoi,

Vandaag een nieuw popje in BelgiĆ« gehaald. Moesten 1,5 uur rijden om er te komen, maar ze is het waard hoor  ;). Ze is verkocht als zijnde een bonte witmasker, maar ik zag al direct dat het een cinnamon bonte witmasker is. De foto is nog bij de kweker in de voliere. Zal binnenkort eens wat nieuwe foto's maken. Ik noem haar Spooky.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

das een mooi valkje hoor, waar heb je ze gehaald in belgie. ZE lijkt wel wat op die van mandy, die heeft ook een M-vorm op de rug. :)

SDC:D

Suzanne

Hoi,

Ik heb van de week een ei gevonden in het nestkastje bij Lucky en Pluisje. Ik denk dat het van Spooky was, aangezien die een dik kontje had en telkens in alle nestkastje kroop. Daarna deed ze het niet meer.

Nu ik besloten heb Kiki en Gizmo te verkopen (Kiki is inmiddels gisteren verkocht) haal ik de man van Spooky er ook bij. Die ga ik vandaag ophalen in BelgiĆ«. Het is een witmasker man en ik denk dat ze met z'n 2-en gepaard hebben en dat Spooky daarom een ei heeft gelegd. In ieder geval ben ik erg benieuwd hoe ze gaan reageren als ze elkaar weer zien  :).

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Wel jammer dat je die twee weg moet doen, maar je krijgt nu wel de man van Spooky ervoor terug. Spooky is erg mooi, zo eentje staat nog op mijn verlanglijstje  :D.

Mooie foto weer onder bij je handtekening.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi,

Tenslotte is vandaag Gizmo opgehaald. Dus ze zijn nu ieder bij een andere eigenaar. Hopelijk doen ze het met een andere partner beter dan bij mij met z'n tweetjes  :-/.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi allemaal,

Mijn nieuwste valkje Croky zit inmiddels bij de rest van de valkjes. Het gaat prima. Ben benieuwd of ze een partner gaat vinden.

Ik zag vandaag een geslaagde paring tussen Pikachu en Kirlia. Als die 2 toch eens een nestje kregen, dan krijg ik echt schitterende valkjes  ;D

Pikachu:

Kirlia:

Ik weet inmiddels dat Pikachu split is voor cinnamon (vanwege Lucky), dus dit kan er uit komen:

Mother: Pied Whiteface Cinnamon Pearl
Father: Pied Whiteface Split To {X1:  Cinnamon}

male offspring:
50% Pied Whiteface Cinnamon Split To {X2: Pearl}
50% Pied Whiteface Split To {X2: Cinnamon Pearl}

female offspring:
50% Pied Whiteface Cinnamon
50% Pied Whiteface

Groetjes

Suzanne

marianca.

Hallo suzanne,

Ohhhhhhh wat is Kirlia mooi..jamjam.Als ik zo een valkje tegen zou komen moet ik me toch echt heel goed inhouden :D.
Wat een schoonheid zeg :).Dat manneke moet toch verliefd op haar worden :D en anders ziet ie niet goed :D.Ik heb hier heren zitten die zouden daar wel raad me weten :D.Het zijn echte macho s hier.

groetjs
marianca

Paul

Hoi Suzanne,

Ik hoop dat het wat word tussen die twee maar als ze al paren is dat een goed teken lijkt me :-)
Je kan er dan zeker mooie jongen uitkrijgen zie ik al in de tabel.
Ik heb ook hele mooie combinaties bedacht alleen denken de valkjes er helaas anders over  :D
Een mooie geparelde witmasker die een cinnamon gepareld popje ten huwelijk vraagd terwijl er een hele mooie bont geparelde witmasker pop voor hem zit bivoorbeeld.
Je kan ze niet echt dwingen he ze zoeken het hier zelf maar uit :-)
Succes met je aanstaande bruid en bruidegom  ;D

Groetjes, Paul

Suzanne

Jeetje, Croky zit nog geen week in de voliere en ze zat nu al te wipwappen met Falco. Wel een leuk koppel, alleen is ze nog veel te jong. Ze is van 2004, dus kan hooguit 5 maanden oud zijn  :o. Wat doe ik hier nou aan? Maanden apart houden vind ik ook zo zielig  :-/. In ieder geval als ik daar jongen uit krijg weet ik gelijk of de ouders idd bont zijn. En Croky is dus blijkbaar idd een popje zoals Leon uit Den Bosch gezegd heeft.

Ik krijg bijna hetzelfde er uit als bij Kirlia en Pikachu. En misschien zijn er nog verborgen splitten bij Falco.

Mother:Pied Whiteface Cinnamon Pearl
Father:Pied Whiteface

male offspring:
100% Pied Whiteface Split To {X2: Cinnamon Pearl}

female offspring:
100% Pied Whiteface

Groetjes

Suzanne

Mochten ze niet bont zijn, dan krijg ik witmaskers. Ook leuk  :)

Inger m

Hoi,
Gewoon ff hun gang laten gaan, ze is nog zo jong en ws nog geeneens echt geslachtsrijp, maar dat wil niet zeggen dat ze nog geen paargedrag kunnen vertonen. Ik had vorig jaar ook een jonge cinnamonpop die geregeld paarde met een man (pop jonger dan 6 maanden). Verder gebeurde er niks.

Veel dieren zie je al paargedrag vertonen, voordat ze echt geslachtsrijp zijn. Dat hoort ook bij het volwassen worden.

Apart zetten lijkt me dus nu nog niet nodig, maar gewoon ff goed in de gaten houden. Bv. als ze ook daadwerkelijk interesse gaat tonen in nestkasten, wordt het toch tijd een beetje op te gaan letten...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Suzanne

Hoi Inger,

De man heeft wel interesse in de nestkasten, maar de pop heb ik nog geen interesse zien tonen. Ik zat me idd ook al te bedenken dat ze nog niet geslachtsrijp is (9 maanden toch?). Tegen de tijd dat ze het wel is, is het broedseizoen voorbij en zijn de nestkasten weg. Maar ik blijf het in de gaten houden hoor  ;)

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi,

Ik heb net de eitjes bij Spooky weggehaald toen ze even van het nest af waren. Ik heb ze geschouwd (de eerste ligt er sinds 22/5). Ze waren allemaal onbevrucht. Dat had ik al verwacht, aangezien ze alleen is.

Maar ik voelde me best rot. Want na een kwartier ging ze de nestkast in, en ze maakt zo'n zielig geluidje, kon wel huilen. Vind het zo sneu voor haar dat ze geen jongen heeft. Daarna kwam ze er weer uit. Hopelijk is ze het gauw vergeten  :'(. Waarschijnlijk denk ik er te menselijk over (ik die zelf geen kids wil, haha).

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi,

Weer eens wat nieuwe foto's gemaakt van een paar van mijn lievelingen.

Falco en Croky, nu al gek op elkaar (zitten nog geen week bij elkaar):

Breezer en Croky (ik vind zelf Croky een ontzettend mooi valkje, maar ja dat is altijd he met je eigen vogels  ;D)

En alweer Croky:

Frodo (mijn grootste valk, steekt met kop en schouders boven de rest uit):

Kirlia (krijgt eindelijk weer eens een behoorlijke staart nadat ze beide lange pennen kwijt was geraakt en de rest afgebroken was):

Pikachu (zag ik vandaag weer wipwappen met Kirlia  ;D):

En mijn heerlijk lieve valkje Plukkie:

Ik heb ook wat nieuwe foto's van Bondje en Lucky, maar die staan bij de verhalen. Volgende foto's zet ik ook hier in.

Groetjes

Suzanne