6 mei 2025, 21:21:33

De Valkenburcht

Gestart door Suzanne, 10 november 2003, 20:36:58

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi,

Dank je wel  :). Ja, hij was toen mager en zijn veren waren in slechte conditie.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Hoi Suzanne,

Hoe is het allemaal met jouw valkjes?
Al een tijdje niets bijzonders gebeurd zeker?!

Ik las net op marktplaats een advertentie van een cinnamon bonte valkje van 3,5 maand oud.
Is die van jou?

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Marianne,

Alles goed met mijn valkjes, behalve dat ik net Loki apart gezet heb omdat hij Plukkie helemaal kaal plukt  >:(. Ze had net weer veertjes in haar nek. Ik heb haar gisteren weer bij de rest gezet (zij zat nl. apart) en vanochtend was ze weer kaal  >:(. En ik zag dat Loki degene was die veertjes uit haar nekje plukte  :-/.

Het is idd mijn Lucky die te koop staat op Marktplaats, hoewel ik er nog wel mijn twijfels over heb. Maar ik wil geen inteelt  :-/.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Hoi Suzanne,

Ik dacht al wel dat het Lucky was.
Ik kan mij ook voorstellen dat je geen inteelt wilt, je kan je valkjes nog zo goed scheiden, ze hebben maar een paar minuten nodig ;)
Jammer dat het geen man is, anders had ik lucky wel over willen nemen.

Sterkte met je beslissing.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi,

Nou, Lucky is definitief een popje. Ze ging net klaar zitten voor Falco en liet toe dat hij met haar wapte (ze maakte de bekende pop geluidjes er bij). Ik vind dat ze er wel erg vroeg bij is hoor, 3 maanden oud. Gelukkig is ze nog niet geslachtsrijp.

Verder is het ongelooflijk, maar Pikachu is echt DE Casanova van de voliere. Buiten het feit dat ik hem al 2 keer op zijn dochter betrapt hebt, zat hij net even vrolijk te wappen op Snowy. Dus nu in totaal al 4 popjes waarop ik hem gezien heb  :o. Alle andere mannetjes zijn niet interessant voor de popjes, behalve Falco die wil ook nog wel eens in de smaak vallen. Nou, ik hou nog steeds vol dat valkjes niet monogaam zijn. Of ze eten graag buiten de deur  :D.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Wel even wennen hoor, dat bij jou de jonge valkjes allemaal weer een goed tehuis hebben gevonden.
Ik mis de verhalen wel.
Daarom haal ik maar even je dagboek naar boven, misschien dat daar dan nog iets spannends in gaat gebeuren.
Hoeveel valkjes heb je nu nog zelf?
Ik ben het even kwijt. :-/

Groetjes Marianne

Suzanne

Hoi Marianne,

Leuk dat je mijn dagboek weer naar boven haalt  :). Ik mis zelf het spannende van de jonge valkjes. Zit al weer uit te kijken naar het volgende broedseizoen  ;D.

Ik heb nu 12 valkjes, waarvan 2 in quarantaine zitten. Volgend jaar wil ik dan graag een geparelde lutino pop van jou en ik probeer bij Lique een geparelde man split lutino te krijgen zodat ik geparelde lutino's kan kweken  :).

Ik hoop dat ik voor die tijd een uitbreiding van mijn voliere heb. Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe ik het uitgebreid wil hebben. Ik wil nl. ook wel graag een gedeelte met broedhokken zodat ik kan koppelen en niet met "ongewenste" nestjes zit. Die broedhokken zou ik dan zo in elkaar willen hebben dan ik ze buiten het broedseizoen bij het binnenhok kan trekken zodat die weer groter is (snap je het nog?). Tevens wil ik mijn buitenvlucht uitgebreid zien en een sluis er aan hebben. De ideeën en ruimte zijn er, maar nu moet het nog uitvoerbaar zijn en moet mijn man er maar zin in hebben er aan te beginnen  ;D.

Verder ben ik bezig met het bouwen van een website (erg leuk om te doen). Ik heb het domein al gereserveerd. Ik krijg www.devalkenburcht.com op mijn naam. Ik hoop dat hij binnen niet al te korte tijd klaar is. Ik vind het erg moeilijk om wat leuke interessante teksten te schrijven, maar misschien als men mijn website ziet er nog tips e.d. mijn kant op gegeven kunnen worden over wat ik eventueel zou kunnen wijzigen e.d.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Nou dat zijn veel belovende berichten over je voliere. Ik snap je wens helemaal hoor.

Leuk een eigen website. Als je zover bent even laten weten want dan kom ik zeker een kijkje nemen.

Groetjes Marianne

Suzanne

Hoi Marianne,

Als ik zover ben zal ik het wel vermelden op het forum  :).

Groetjes

Suzanne

Suzanne

20 januari 2005, 22:11:33 #174 Last Edit: 20 januari 2005, 22:16:46 by blozend_appeltje
Hoi allemaal,

Tijd niks laten horen. Ben vandaag weer eens bezig geweest met foto's maken.

Baloo (heb ik een tijdje geleden met Lique geruild tegen mijn andere cinnamon albino Baloo. Dit is dus Baloo de 2e). Duidelijk een man:

Breezer (rechts onderin kijkt "echtgenoot" Pikachu of het allemaal wel goed gaat):

Mijn nieuwste valk Falco. Heeft nog parels op zijn slagpennen, maar vertoonde in de winkel al duidelijk macho gedrag. Helaas heeft hij nogal een forse kale plek achter zijn kuif, maar ik vond hem gewoon erg leuk. Hij heeft 4 weken in quarantaine gezeten, en ik heb hem langzaam aan een koudere temperatuur laten wennen door hem in steeds koelere ruimte over te brengen:

Enorme Frodo met zijn lange staart:

Gizmo (komt tegelijkertijd met Baloo bij Lique vandaan. Heb hem geruild voor Croky). Ook overduidelijk een man:

Jacco:

Cassanova en fotogeniek (vind ik) valkje Pikachu:

Snowy (die weer heerlijk eigenwijs op mijn hoofd ging zitten, en dat terwijl ze dus niet tam is, maar zag het Plukkie doen en bedacht zich: dat durf ik ook!):

Plukkie (jamjam, lekker hoor die muur):

Skippie, waarvan ik dacht dat het een popje was, maar volgens mij nu toch echt een wit masker begint te krijgen (en helaas ook donkerder is geworden). Wat denken jullie? De eerste foto is van toen ik hem/haar net had (paar maanden terug). De 2e is van vandaag. Hij/zij zit bijna altijd met gekruiste pootjes zoals op de 2e foto te zien is. Hopelijk is het geen afwijking:

Dit zijn nog niet alle valken. Van Kirlia, Loki en Spooky kreeg ik geen mooie foto gemaakt. Komt nog.

Zo meteen terug met nog meer foto's.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

En ik heb ook nog foto's gemaakt van de Kakarikies. Die zaten weer lekker nieuwsgierig overal in te turen en aan mijn slippers te friemelen  :D.

Kiki:

Koko:

En de kwartels die met z'n allen gelijk een zandbad namen. Waar tuperware al niet goed voor is  ;D (is de onderbak van een tuperware broodbak die ik nooit gebruikte):

Groetjes

Suzanne

ps: hopelijk morgen terug met foto's van Loki, Spooky en Kirlia.

Rox4nne

wowie!
Mooie foto's zeg! Dat er mooie valkjes op staan, helpt natuurlijk ook mee :D
Heel mooi, super! Ik kan wel uren doorgaan met complimeteren  :P

Snel die foto's van Loki, Spooky en Kirlia er ook op zetten!

Liefs,
Roxanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Wat een mooie foto's.
Leuk om al een deel van je valkjes weer eens te zien.
Er zitten prachtige mutaties bij hoor, die ik ook nog wel zou willen..... ;D

De andere foto's zijn ook erg mooi.
Ik gebruik ook tuperware bakjes in de voliere, als badje etc.
Moesten die demonstratrices eens weten, hebben ze weer iets om erbij te vertellen...

Kom maar op met de andere foto's, ik wacht met spanning.

Groetjes Marianne

Suzanne

Hoi,

Bedankt voor jullie complimentjes  :). En hier komen de volgende foto's van de 3 die jullie nog misten.

Kirlia:

Suzanne