6 mei 2025, 04:52:54

De Valkenburcht

Gestart door Suzanne, 10 november 2003, 20:36:58

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi allemaal,

Aangezien ik nog wel eens wat te vertellen heb over mijn valkjes, dacht ik: laat ik ook maar eens een dagboekje maken.

Ik heb zojuist mijn nieuwste valkje opgehaald. De kweker denkt dat het een mannetje is, dus ik noem hem: Gizmo. Ik vind hem nog vrij stilletjes, maar misschien is dat gewenning. Mocht het toch een popje zijn, dan doop ik haar om naar Gizzie  ;D

En dit is Gizmo dan:

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Sander

Hello Suzanne

Mooie valk heb je erbij :o Op het eerste gezicht zou ik ook denken dat het een man is. Donkere wangvlek en geel die tot over de wangvlek doorloopt..

groetjes
sander

Suzanne

16 november 2003, 13:49:29 #2 Last Edit: 6 december 2003, 17:25:06 by blozend_appeltje
Hoi allemaal,

Zoals sommigen al weten, ik heb er weer een nieuw valkje bij   ;D Ik zag Breezer afgelopen vrijdag in de dierenwinkel zitten, en was meteen verkocht. Ik vond hem prachtig om te zien. Weet eigenlijk nog niet of het een pop of man is, maar goed dat merk ik gauw genoeg  :-/ Hij ziet er ietsjes verfromfraaid uit doordat de verkoopster moeite had hem te vangen  :-/ Maar dat komt wel weer goed als hij de veertjes, die nu overeind staan, verliest  :D Ik heb geen idee wat voor mutatie dit is. Ik zat te denken aan cinnamon gepareld, omdat hij een stuk lichter van kleur is dan Kiki, en omdat de onderkant van de punt van de staart grijsbruinig is. Maar misschien weet een van jullie wat Breezer voor mutatie is?

Breezer is de middelste valkparkiet

Ter vergelijking: dit is Kiki, die een "gewoon" geparelde is

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

16 november 2003, 13:56:31 #3 Last Edit: 16 november 2003, 13:57:36 by blozend_appeltje
Oh ja, en deze foto hebben we gisteren van mijn knuffel Plukkie gemaakt. Ik vind het zelf een erg lieve foto.

Trouwens, als ik nu naar mijn handtekening foto kijk, dan lijkt Kiki bruinig. Dus nu weet ik het helemaal niet meer  ::)

Tara

Hoi Suzanne,

wat zijn Falco en Gizmo weer mooi zeg, natuurlijk je andere ook :). Mijn fretje heet ook Gizmo en d'r bijnaampje is gewoon Gizzie ;). Ze zijn echt heel mooi, wees er maar blij mee ;).

Mijn gewone geparelde slaan ook soms bruin uit, maar je Falco is misschien lacewing gepareld denk ik? Want ze heeft nog tamelijk lange parels he? Dat maakt dan ook weer het verschil.

Nou, veel plezier er mee ;).

Groetjes, Tara

Suzanne

16 november 2003, 14:16:15 #5 Last Edit: 6 december 2003, 17:25:35 by blozend_appeltje
Dank je wel Tara, ik voel me weer helemaal trots. Ik had nog niet eerder gehoord van een lacewing, maar misschien heb je gelijk  ;)

Het grappige is dat ik vermoed dat Gizmo een popje is, en dan ga ik hoor Gizzie noemen  ;D

Van Breezer weet ik ook nog niet of het een popje of man is. Weet nl. niet of hij al een rui heeft gehad. Ze wisten bij de dierenwinkel niet hoe oud hij is, ze dachten ongeveer een half jaar. Maar goed, ik merk het snel genoeg.

Tara

Hoi,

ik denk dat je lutino ook een popje is, maar ben dat niet zeker, want 100% kan je het niet zeker zijn van op zicht.

Hopen maar dat Falco een popje is, want anders verdwijnen de pareltjes.....Maar zie ik het goed dat hij een bont vlekje in de nek heeft? Ofwel is ie bont lacewing gepareld ofwel gewoon split voor bont, heeft hij nog meer zo'n plekjes?

Groetjes, Tara

Suzanne

16 november 2003, 14:23:52 #7 Last Edit: 6 december 2003, 17:26:15 by blozend_appeltje
Hey, waarom denk je dat mijn Lutino een popje is? Ik denk het nl. omdat ik haar vrij stil vind, maar dat kun je niet horen op een foto he? Hihihihi.

Ik heb Breezer nog niet super goed kunnen bestuderen, omdat hij nog veel in het nachthok rondhangt, maar volgens mij heeft hij nog meer van dat soort plekjes. Het is nl. ook al in me opgekomen dat er iets van bont in zit. Qua kleur zou het mooier zijn als het een popje bleek te zijn, maar alleen dan heb ik 4 popjes en 2 mannetjes  :-/

Maar, ik denk dat ik Gizmo vanaf nu maar Gizzie ga noemen. Als jij ook al denkt dat het een popje is, en ik zelf heb dat vermoeden ook al, lijkt me dat beter  :D

Tara

Vrouwtjes hebben nogal veel geel, en vaak meer dan mannetjes. Mijn mannetjeslutino is vrijwel wit/lichlichlichtgeel, met gewoon een beetje donkerdere gele kop. Terwijl mijn popjes overwegend geel zijn, en lekker dik, Tako is gewoontjes, niet dik, niet mager. Maar vaak zijn er uitzonderingen dat mannetjes ook lekker geel kunnen zijn, dus daarom zei ik dat je het niet zeker kan weten vanuit een foto. En als ie stil is, kan het ook zijn dat het een pop is, maar wacht even af, want Malaia hoor ik ook nooit, toch bijna nooit, alleen heb ik hem daarnet weer horen fluiten :D.

Groetjes, Tara

Suzanne

Ik wacht maar af. Waarschijnlijk merk ik het op den duur wel aan het gedrag  ;D

Suzanne

Mijn valkjes hebben het volgens mij erg naar hun zin in de voliere, en zijn regelmatig buiten te vinden. Wat ik alleen zo raar vind, en ik zit me dus ook af te vragen of het kwaad kan, is dat ze nu nog buiten zitten, terwijl het buiten regent, en best guur weer is  :-/

Suzanne

23 november 2003, 00:02:27 #11 Last Edit: 23 november 2003, 00:04:05 by blozend_appeltje
Ben zojuist bij Daan geweest. Wat leuk zeg, om haar kanjers eens te zien. Ze heeft echt prachte, leuke valkjes  :D Ben wel een beetje jaloers op haar lutino witmasker en bonte witmasker hoor.

Maar ik heb bij haar vader 4 catharina's gekocht. Wat een grappige diertjes zijn dat. Komen hele lieve brabbel geluidjes uit. En ik vind het ook zo grappig zoals ze zowat in elkaar kruipen. Ze zitten ook in een hele aparte houding op de stok. Eerst dacht ik dat eentje niet helemaal "goed" was, maar toen legde Daan's vader uit dat ze altijd zo typisch zitten. En jawel, ik zag het bij de andere catharina's ook. Ze liggen ahw op de stok, grinnik  :D

Ik heb 2 groene, 1 lichtgroene die ik PeeWee noem, 1 olijfgroene die ik Coco heb genoemd. Van 1 is het zeker dat het een man is, van de ander bestaat het vermoeden dat het een man is. Verder heb ik 2 zeegroene/blauwe, waarvan het vermoeden bestaat dat het popjes zijn. Ik kan ze nog niet uit elkaar houden (dat komt nog wel)  ;D, maar ik noem de popjes Dinkie en Jazzy.

Ik heb wat foto's gemaakt. De kleuren komen niet zo goed tot hun recht, omdat er geen daglicht is. Maar als het licht is, zal ik nog eens wat foto's maken. Ik heb ze nog niet in de voliere gedaan, daar het daar te donker is op het moment, en ik niet wil dat de hele bende opvliegt van schrik  :-/

Suzanne

En nog eentje, die ik bij het andere bericht er niet bij kreeg  >:(

Sander

Hello

Wat een mooie vogeltjes,je catharina's :o !  Ze zien er zo grappig uit :P  Het is inderdaad beter dat je ze morgen pas in de voliere laat. Dan kunnen ze meteen het eten zoeken enzo.

groetjes
sander

Suzanne

23 november 2003, 01:58:57 #14 Last Edit: 6 december 2003, 17:27:23 by blozend_appeltje
Zo, mijn man is van de week bezig geweest met de camera, en nu heb had ik even tijd om ze op juist formaat te maken voor het forum  :D.

Ik weet nog steeds niet of Gizmo een man of pop is. Eerst dacht ik een pop, maar nu betrap ik hem soms op een bepaalde geluidje of gedrag wat me steeds meer aan een man doet denken. Dus dat is nog maar afwachten  :-/. Van Breezer weet ik het ook nog niet. Als je de pareltjes bekijkt, zou je zeggen het is een pop, en het gedrag ook tot nu toe. Maar ik weet dus niet hoe oud hij/zij is. Misschien heeft hij/zij de eerste rui nog niet gehad. Maar goed, als het een pop blijkt te zijn (wat ik eigenlijk hoop, omdat de pareltjes dan blijven  :D) dan zal ik een andere naam verzinnen.

Dit is mijn geparelde cinnamon Breezer (doet me nog steeds af en toe aan bont denken):

Van links naar rechts: Breezer, Gizmo, Kiki

Mijn Lutino Gizmo geeft me op deze foto een beetje een kerstidee  ;D

Mijn gepareld popje (waarvan ik me afvraag of ze lacewing is) Kiki:

Van links naar rechts: Loki, Breezer, Gizmo, Kiki