6 mei 2025, 07:42:25

De Valkenburcht

Gestart door Suzanne, 10 november 2003, 20:36:58

« vorige - volgende »

daan

Hoi Suzanne,

Wat een mooie foto's heb je gemaakt van de Catharina's en gaat alles goed met ze? Dat zal best morgen mogen ze lekker de voliere in, dan zullen ze wel heerlijk vinden.
Ik vond het erg gezellig met je. Wat heb je trouwens ook mooie valkjes joh. Ik had je ook al een IM gestuurd, maar waarschijnlijk is die olijf catharina split voor lutino. Dat zou wel leuk zijn he. maar mijn vader wist het niet helemaal zeker hoor. heel veel plezier met je nieuwe schatjes he'.
En ik zal je dagboek ook eens bijhouden, ik wist niet eens dat je een dagboek had geopend.
Ik ga de foto's van de Catharina's uitprinten voor mijn vader!

groetjes Daan

cora

wat een schattige valkjes heb je en wat een mooie foto's van ze.

groetjes
Cora

Suzanne

Wauw, dat zou gaaf zijn zeg als ik lutino catharina's krijg. Ben al vroeg op vandaag, want ik werd wakker en lag gelijk aan mijn nieuwe schatjes te denken, hoe het met ze is. Eigenlijk zou ik ze wel een weekje in huis willen houden, in de kamervoliere, zodat ik extra van ze kan genieten, maar ik ben bang dat ik dan problemen krijg met het temperatuurverschil  :-/

En bedankt Cora. Ik ben erg trots op mijn valkjes, maar wie is dat niet  ;D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Ik vond vandaag een slagpen van Gizmo. En dat is een witte veer met gele vlekjes (eigenlijk pareltjes) er op. Nu vraag ik me af, hebben alle Lutino's dat, of alleen de popjes, of heb ik nu een Lutino die split is voor bont?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi Suzanne,

wat een mooie catharina's! wow! Ikkie gelijk jaloers ;).

Falco zou misschien split kunnen zijn voor bont, want mij doet ze ook erg aan een bont geparelde denken. Dus je ziet wel als je jonkies krijgt met Falco ;).

Kiki vind ik zo op mijn Elmo gelijken. Elmo is best speciaal, heeft gele en witachtige pareltjes :). Volgens mij ik Kiki niet echt lacewing, want ze heeft ook veel korte parels, en bij gewone geparelde zijn die onderste parels ook erg lang. Skippy van mij is lacewing gepareld, je moet dan maar eens kijken :).

Mooie foto's heb je gemaakt van je valkjes en catharina's hoor, prachtig :).

Veel plezier met alles!

Groetjes, Tara

Suzanne

Ja, ik zag dat wel bij Kiki, maar wist het dus niet zeker  ;).

En bedankt voor je complimentjes hoor  ;D

Tara

Hoi,

nu ik opnieuw kijk, ze heeft er toch best veel, misschien een kruisinkje? :D.

Elmo:

Kiki:

Ze lijken toch wat op elkaar he? :D

Suzanne

Ja, ze lijken inderdaad op elkaar. Maar ik weet niet wat de ouders zijn van Kiki. Nou ja, des te meer een verrassing als ik jongen zou krijgen van haar  ;D

Tara

Hoi Suzanne,

bij vergelijking denk ik toch dat ik heb gemist en dat ze toch een lacewing is. Want Elmootje heeft geen lange parels, alleen beetje van onderen, maar jouw Kiki heeft er veel meer. Lacewing is dus ook heel erg mooi vind ik :). Dat maakt een mutatie nog eens specialer. Wordt afwachten welke jonkies je verkrijgt ;).

Groetjes, Tara

Suzanne

Ja, we zullen zien  ;)

Suzanne

24 november 2003, 19:20:38 #25 Last Edit: 6 december 2003, 17:28:36 by blozend_appeltje
Nou, ik ben vandaag de catharina's bij de valkjes gezet. Moet zeggen ik ben gelijk doof: pieeeeeeeeep  :-/. Coco (de olijfgroene catharina) belandde gelijk in de buitenvlucht, terwijl de overige 3 in het nachthok bleven. Coco raakte in paniek, en besloot maar eens een onvervalst catharina alarm aan te zetten. Pfiew wat een geluid komt er uit zo'n klein beestje  :o. Maar ik heb gelijk nog wat plaatjes geschoten.

Coco in de buitenvlucht met op de achtergrond Kiki en Gizmo, en rechts van hem nog een stukje staart van Loki  :D

Coco in de buitenvlucht met links van hem Gizmo, rechts van hem Loki, en op de voorgrond het buikje van Plukkie

En in het nachthok Dinkie (met nog grijze veertjes op haar buikje, ben benieuwd of dat zo blijft   ;)), PeeWee en Jazzy. Volgens mij had ik eerst Dinkie Jazzy genoemd, maar om een of andere reden vind ik het zo beter passen.

En nog een keer hetzelfde trio, met Breezer er naast.

De valkjes keken hoogst verbaasd, kuif recht op, een beetje naar beneden kijkend (want ze zijn stukken groter dan de catharina's), met een blik in hun ogen van: wat heb ik hier nou weer  :o

Groetjes van een dove Suzanne  ;D

daan

Hoi Suzanne,

Dat ziet er gezellig en knus uit zo de catharina's in de voliere, ja ze kunnen heel erg veel geluid produceren, maar dat is zo zelden. Ik heb het ook wel eens dan zit er 1 binnen en de ander buiten en dan snapppen ze ff niet hoe ze bij elkaar kunnen komen en dan zetten ze het op een schreeuwen hihihii
Nee als het goed is verdwijnen die bruine veertjes van zelf hoor. Ze kregen met de TT de opmerking dat ze geen broek aan hadden hhahahahaha. Dat had volgens mij iets met die bruine veertjes te maken. Maar ja het zijn nog jongen he, dus ze zijn nog niet helemaal op kleur natuurlijk.

Nou doegies Daan

Suzanne

Ben net even wezen kijken. Er hing er eentje buiten in het gaas (Coco volgens mij), 2 zaten in een hoekje tegen elkaar, en daar tegen aan zat een valkje, en de andere catharina zat in het nachthok. Dus dat komt wel goed  :D

Ik had al zo'n vermoeden dat de bruine veertjes met het jong zijn te maken heeft.

Groetjes

Suzanne

Tara

Hoi Suzanne,

jaaah ikke weer hoor ;).

Wat zijn ze mooi, je Catharina's, echt mooie beestjes zijn het, en ze gaan vrij goed om met valkjes, daarom wou ik er ook, maar nou gaat dit niet echt meer lukken.

De foto's zijn echt lekker duidelijk, mooi hoor! Doe zo voort ;).

Groetjes, Tara

Suzanne

Ik vind een digitale fotocamera echt een mooie uitvinding. Krijg je mooiere foto's mee dan met een "gewoon" kiekjes toestel  ;D