10 mei 2025, 10:10:45

De Valkenburcht

Gestart door Suzanne, 10 november 2003, 20:36:58

« vorige - volgende »

Tara

Ja, ik heb een digi gekocht om foto's van mijn jonkies te maken van vorig jaar. Want met een wegwerptoestel en andere toestellen duurde het veel te lang, nou heb je ze meteen, en ze zijn vaak heel veel mooier vind ik. Maar die foto's vind ik echt super gelukt hoor ;).

Groetjes, Tara

Suzanne

Jij hebt ook schitterende foto's hoor, Tara. Ik dacht al dat je ook een digitale camera hebt, grinn.

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Met een gewone camera zou ik niet zoveel foto's ineen kunnen verkwisten he :D :D, zou het niet mogen ook, de laatste tijd zit ik per dag steeds over de 30 joh :-X. Maar jah, eenmaal ik in de volière ben, of als er een valkje binnen is, camera ligt bij de hand he ;).

Suzanne

Haha, dat heb ik dus ook. Kan 266 foto's op het toestel kwijt, dus klik maar raak  ;D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

25 november 2003, 22:00:16 #34 Last Edit: 25 november 2003, 22:01:52 by blozend_appeltje
Heb net eens zitten kijken wat er gebeurd als ik Loki en Plukkie koppel. Als ik zie wat er uitkomt, dan denk ik dat ik ze maar apart moet zetten in een broedhok, en dan hopen dat ze jongen krijgen  ;D

Mother:Whiteface Split To Pied
Father:Whiteface Pearl Split To Pied {X2: Cinnamon}

male offspring:
13% Pied Whiteface Split To {X1:  Pearl}
13% Pied Whiteface Split To {X1:  Cinnamon Pearl}
13% Whiteface Split To {X1:  Pearl}
13% Whiteface Split To {X1:  Cinnamon Pearl}
25% Whiteface Split To Pied {X1:  Pearl}
25% Whiteface Split To Pied {X1:  Cinnamon Pearl}

female offspring:
13% Pied Whiteface Pearl
13% Pied Whiteface Cinnamon Pearl
13% Whiteface Pearl
13% Whiteface Cinnamon Pearl
25% Whiteface Pearl Split To Pied
25% Whiteface Cinnamon Pearl Split To Pied

Maar, als Gizmo een mannetje blijkt te zijn, dan kan ik dit krijgen als ik hem koppel aan Plukkie. Dus dat wordt nog moeilijk kiezen.

Mother:Whiteface Split To Pied
Father:Lutino Split To Whiteface

male offspring:
25% Grey Split To Pied Whiteface {X1:  Lutino}
25% Whiteface Split To Pied {X1:  Lutino}
25% Grey Split To Whiteface {X1:  Lutino}
25% Whiteface Split To {X1:  Lutino}

female offspring:
25% Lutino Split To Pied Whiteface
25% Whiteface Lutino Split To Pied
25% Lutino Split To Whiteface
25% Whiteface Lutino

Kans op spierwitte valkjes dus  ;D

Tara

Amai, je hebt wel op veel kans zeg, wat leuk! En het zijn allemaal leuke mutaties, sorry hoor, maar nou mag ik lekker weer eens jaloers zijn, maar ik heb lekker kans op albino's ::), maar ik moet dan wel de nodige valkjes kunnen koppelen :-/ :-/ :-/. Hellup :-X. Nou, erg leuk hoor, hopen dat je jonkietjes krijgt ;).

Groetjes, Tara

Suzanne

Heb je mijn 2e stukje nog gelezen, Tara? Ik heb nl. ook even gekeken als Gizmo een man blijkt te zijn, en ik koppel die aan Plukkie. Dan krijg ik witmasker lutino  :D

Tara

Oooo ja ik zie het, hihi nou ok, we kunnen samen gaan kweken dan ;). Maar jij kan ze nou nog eerder krijgen ook snik snik :'( :'(

Suzanne

Dan moet Gizmo wel een mannetje zijn he, en moet ik er nog een witmasker pop bij hebben ;), aangezien ik de combinatie Loki Plukkie ook geweldig vindt  :D

Tara

Anders nog een valkje d'r bij? :D :D.

Beide combinaties zijn erg leuk, dus waarom niet, wordt ff uitproberen dus ;).

Groetjes, Tara

Suzanne

Heb het net al met mijn man over gehad. Hij gaat in het nachthok nog 2 broedhokken voor mij maken. Dan kan ik gaan koppelen  ;D. Ik vind het wel leuk als de valkjes zelf een partner kunnen kiezen, maar Plukkie en Loki kunnen zulke mooie jongen krijgen dat ik ze toch wel erg graag wil gaan koppelen  ;)

Tara

Nou, dan wens ik je erg veel succes :).

Ga je in de zomer starten?

Groetjes, Tara :).

Suzanne

Hoop in maart te kunnen gaan starten  ;D

Suzanne

Uhm, ik durf het bijna niet te typen, maar ik heb er weer een vogel bij. Een valkje dit keer  ;D. Ze stond op Marktplaats te koop; een albino met 89 punten gehaald op de tt. Heb er wel 70 euro voor moeten betalen. Dat is best veel, maar toen ik haar zag vond ik dat ze het wel waard is. Ze is geboren uit witmasker x witmasker gepareld. Ik wil haar gaan koppelen, en zag op de website met het mutatieprogramma dat ik een lutino split voor witmasker aan haar kan koppelen. Dan krijg ik dit:

Mother:Whiteface Lutino
Father:Lutino Split To Whiteface

male offspring:
50% Lutino Split To Whiteface
50% Whiteface Lutino

female offspring:
50% Lutino Split To Whiteface
50% Whiteface Lutino

Gizmo is een Lutino, split voor witmasker, maar ik weet nog steeds niet of het een man of pop is  :-/

Verder weet ik ook niet of ik op deze manier aan het doorfokken ben, net zoals je 2 lutino's aan elkaar koppelt (heb ik me laten vertellen). Misschien is er iemand die dat weet?

Maar goed, hier is ze dan. Ik heb haar (heel toepasselijk) Snowy genoemd:

Ik weet nog niet of ze rode of zwarte oogjes heeft. Volgens de kweker heeft ze zwarte oogjes, maar ik zag er een ietwat rode gloed op. Ook zag ik haar pupil duidelijk zitten, en volgens mij zie je dat niet zo goed met zwarte oogjes.

In ieder geval heb ik besloten dat ik nu nog maar 1 valkje er bij plaats in de voliere, en dan vind ik het genoeg. Ik heb dan 8 valkjes en 8 catharina's, en het is wel leuk voor ze als ze nog wat ruimte hebben  ;)

Groetjes

Suzanne ;D

Mandy

Ja hoor, dat is duidelijk een albino met knalrode ogen. ::)
Ik zag op marktplaats ook al dat iemand me voor was, maar ik vond het wel veel geld en een flink eind rijden, daarom ben ik nu aan het onderhandelen voor een lutino pop split witmasker voor slechts 12,50. :)
Tja, je kan ze wel aan die lutino koppelen, maar dan heb je inderdaad 2 roodogigen waar je dan weer zwakkere jongen uit zal kweken. :-/
Ze is die punten wel waard geweest hoor. Ik zag hier bij ons op de TT van het weekend een albino die maar 83 punten kreeg en dat is erg weinig, maar die zag er dan ook niet zo goed uit. Snowy is wel mooi hoor. Paul heeft ook eens een albino gehad die hij zo genoemd heeft.
En weet je al wat je volgende valkje gaat worden?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl