8 mei 2025, 06:14:11

bejaard valkje??

Gestart door rastaanja, 17 augustus 2008, 13:53:34

« vorige - volgende »

rastaanja

mijn valkje 'ali' is van 14-april 1984!dus op dit moment 24jaar.
helaas begon ali met een kaal plekje bij zijn nekje,de nieuwe pennen kwamen gewoon niet meer uit.vaak grapte ik dan 'zal ik een dasje voor hem breien'?,maar goed uiteindelijk ziet hij er onder zijn bovenste verenlaag weer uit als een heel jong valkje..zo kaal als een luis..met een inmiddels heel kaal borstkastje.gisteravond hoorde ik (zoals de laatste tijd wel vaker)dat hij zijn evenwicht verloor en onder in zijn kooitje viel..normaal kon hij zich dan weer wat moeizaam overeind helpen om weer naar boven te klimmen,maar helaas vanaf gisteren dus niet meer..ik heb de stokken uit zijn kooitje gehaald en alles op de bodem met een dikke laag stro gelegd.het gekke ervan is dat hij zich nog altijd laat horen en goed eet en drinkt,of is dit puur zijn macho gedrag tja ik weet het niet..maar wat moet ik nu doen??afwachten of naar de dierenarts gaan??ik hoop gauw op reaktie!

Rianne

Wauw, wat een respectabele leeftijd! Daar mag je echt trots op zijn!
Ik denk niet dat je valkje pijn heeft, maar door de leeftijd is hij gewoon niet sterk genoeg meer om op stok te kunnen zitten.
Zolang je niet merkt dat hij pijn heeft zou ik het afwachten. Een dierenarts kan nu weinig extra voor hem doen. Wordt hij echter stiller en eet en drinkt hij niet goed meer, ben ik bang dat je valkje echt 'op' is.

rastaanja

nou rianne bedankt voor je snelle reaktie!ik zat me echt af te vragen of deze leeftijd al wel zo oud was voor een valkparkietje,maar dat is dus wel zo,dan wacht ik het toch maar gewoon af,nogmaals ik vindt het fijn dat je zo snel gereageerd hebt ;)

Hermien

Je valkje lijkt mij superbejaard hoor met zijn 24 jaar! Misschien ook een beetje aan het dementeren? Zorg maar goed voor hem en sterkte ermee.

Mara

Hoi hoi

Wat een leeftijd zeg, poehoe. Ik sluit me aan bij Rianne, hou je valkje goed in de gaten en je merkt het zelf denk ik het beste als je valkje 'op' is.

Geniet nog maar van je Ali, 24 jaar, netjes hoor.

Mara

Kimm

hoi hoi,

wauw wat een mooie leeftijd!!! inderdaad geniet van je lieverd en hou de rest in de gaten, ook de ontlasting.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010