12 mei 2025, 17:25:39

jonge valkjes missen nagels

Gestart door Little Cockatoo, 11 augustus 2008, 11:30:58

« vorige - volgende »

Little Cockatoo

Hallo we hebben hier 4 jonge en erg grote valkjes te zitten. Alles lijkt goed te gaan, alleen zag ik gisteravond dat 3 van de 4 jongen 2 of 3 teennagels mist. Hoe kan dit, groeit dit weer aan of zijn deze vogels voor de rest van hun leven nagelloos.

Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Kirsten

Hoi,

Ik vermoed dat dit blijvend is. Heb je enig idee of de ouders aan de teentjes gezeten hebben toen ze nog jong waren bijv?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Little Cockatoo

ze zitten nog in het broedhok, ze zijn nu nog geen 2 weken oud. Ik zag het gisteren toen ik controleerde of de voetringen er nog om zaten.
De jongste heeft de nagels nog wel. Maar er is één valkje die heeft nog maar één nagel.
Ik baal hier van, want als dit blijvend is moet ik de prijs van de vogels meer dan halveren.

Gr. Hanneke

Kirsten

Hoi,

ja het wordt wat lastiger inderdaad om een huisje te vinden.
Maar je ziet verder geen aangetaste teentjes door de ouders?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Little Cockatoo

De teentjes zien er verder goed uit. Niet dat er wondjes zitten. Alleen  de nageltjes missen.
Gr. Hanneke

Saar

Heb je er foto's van?
Als je geen wondjes ziet kan het wel eens een aangeboren afwijking zijn. Weet je zeker dat het koppel onverwant is?
Groetjes Saar :-*

Little Cockatoo

Ja dat weet ik zeker zover zeker, omdat de man een jong is van onze Kweek koppel Sietse en Maaike. En we hebben de pop bij een dierenwinkel weg, die de vogels van een vaste kweker heeft. Ik weet niet precies waar Sietse en Maaike weg komen. En we weten ook niet zeker of dat broer en zus zijn, maar hun jongen zijn tot nu toe altijd gezond geweest.
Maar nu hebben we dit dus bij één van hun zonen..

Ik voel nog wel harde stukjes aan de uit einden van hun tenen, het lijkt dus net dat ze niet volledig weg zijn.

Gr. Hanneke

Sanna

Ik heb eens een jonge grasparkiet gehad (uit de dierenwinkel) die aan allebei de langste voorste teentjes de nagel miste. Er zat alleen nog maar een hard knobbeltje. De nageltjes zijn nooit meer aangegroeid, dus ik vrees dat ze bij jou jongen ook niet meer terugkomen. Ik vermoed ook dat de ouders de schuldigen zijn.

Groetjes, Sanna