3 mei 2025, 17:02:52

speeltjes

Gestart door mastolk, 9 november 2003, 23:27:16

« vorige - volgende »

mastolk

Hoi allemaal,

Ik heb gister een veter opgehangen (vd kisten van mijn man, eerst gewassen hoor  ;)) in de kooi. Het is echt een super leuk gezicht wat die beestjes ermee doen!
Elmo zat onderin aan de veter te vreten, ziet Taco dit?! Hij pakt het touwtje af, en gaat ermee in zijn bek naar boven klimmen. Valt het touwtje Elmo weer zijn slag slaan enz enz. Echt super gezellig om te zien!

Mijn vraag, heeft iemand nog leuke ideen voor goedkope (zelfgemaakte) speeltjes?!?!!?

Groetjes Margrietha

Hermes_Lucy_nest

je kan een touw ingangen ofzo of een oud spiegeltje.
alsins ziet er heel leuk uit die veter :D

suc6 met de speeltjes,

Valérie

mastolk

HOi Valerie,

:D  :D ik heb er al twee (gekochte) spiegeltjes in. En een touw, alleen doen ze daar niets mee  :-/. Vreemde beestjes heb ik hoor!! En met het schommeltje doen ze wel wat, mar met het speelblok (zo'n speeltje met stokjes overdwars en steeds ertusen ook) speelt alleen Pino. De rest 'durft'  ::) niet?! Geen idee.

Groetjes. En in ieder geval bedankt voor je reactie

Marianne

Hoi Margrietha,

Gaat alles nog goed met je?
De laatste loodjes he?!

Wat je ook aan een valkje kunt geven om mee te spelen :
een rietje, een wc-rol:deze wordt helemaal verpulverd, belletjes (deze zaten aan de pardoespantoffels van mijn kinderen).
Als het maar blinkt en rammelt zou ik zo zeggen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

mastolk

Hoi Marianne,

Heb je gelezen dat ik zwanger ben? Het zijn idd de laatste loodjes ik ben nu 37.2 weken zwanger..maar sinds gister opeens snipverkouden geworden met hoofdpijn (en ik dacht vannacht koorts) dat is dus minder  :(. Ga denk ik straks ff de doc. bellen wat ik het beste kan doen. Verder is alles goed gelukkig.

Ik heb mijn valkjes wel eens een toiletrol gegeven maar daar doen ze niets mee. Misschien ga ik deze eens aan een veter hangen, dat zou misschien wel aanslaan. En van die belletjes vind ik een leuk idee. Een Rietje is dat trouwens niet gevaarlijk? Ik had het al meer gezien op foto's, maar vraag me af als ze dat mollen of dat niet gevaarlijk is?@??!?!!?

Groetjes Margrietha

Speedy

Ik laat ze ook soms met een rietje spelen en zit er dan bij, dus mocht er iets niet goed gaan, pak ik het af.
Ook vinden ze het leuk om met van die theezakjes touwtjes met het papiertje er nog aan, te spelen....let wel op...ze moeten geen nietje hebben.

Groetjes,
   Trudie

Loesie

::) Ik heb een heel doosje lucifers ontdaan van de zwavelkoppen. Je kan het doosje half open voor ze neer zetten dan halen ze ze er uit en kunnen erop knagen (vandaar dat ik die zwavelkoppen er af haal). Geef je 1 stokje, dan proberen ze constant dat ding van elkaar af te pakken. Ze rennen dan als een gek achteralkaar aan. Erg leuk om te zien. Dat van die veter vind ik een goeie tip, ga zo gelijk even in mijn kast kijken of ik nog oude schoenen met veters heb! :P

mastolk

Hoi

He van die lucifers had ik kunnen weten. Hier speelde Pino wel met een coctailprikker (toen hij nog alleen was) hij pakte een en gooide die uit de kooi, en op naar de volgende echt leuk gezicht.

Denk je er wel om dat de veter wel schoon is!?!? Ik heb hem nl eerst uitgewassen. Anders vond ik het een beetje vies en gevaarlijk. JE weet nooit wat er allemaal aan zit behalve schoenpoets. :)

Groetjes MArgrietha

Kolkkie

Hoi Margrietha,

Minggu heeft gisteren de veters in mijn vaders schoenen ontdekt.
Er bleef weinig meer van over :D :D, ook omdat Pukkie daar later ook aan begon te knagen.

Ook vinden ze hier lucifers het einde, ik haal dan wel de kopjes eraf.
Volgens mij kan je ze met de meest simpele dingen al heel erg blij maken.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi,

Ik heb zo'n rieten mandje voor ze waar je normaal plantjes in kan zetten.
Je trekt dan het plastic eruit en dan kunnen ze dat riet heerlijk slopen en ze lopen dan ook heen en weer met die stukjes riet in hun snavel :-)
Je kan die mandjes in bijna elke bouwmarkt en in tuincentrums kopen.

Groetjes,  Paul

mastolk

Hoi Paul.
Dat rieten mandje is ook een erug leuk idee!!! Zou zeegras ook gewoon kunnen?
Er is toch niet veel gevaarlijks gebeurd met die mandjes?! Dat je ze event. niet kunt geven?

Groetjes MArgrietha

Loesie

;D Wat ook erg leuk is, is een armbandje om de zitstok hangen. heb ooit eens bij een tijdschrift armbandjes gekregen met van die kleine kraaltjes. Hoewel ze dit erg leuk vinden spelen ze in de kooi bijna nooit, wel als ze eruit zijn, dan zitten ze overal aan. Hebben jullie daar nou ook last van?

mastolk

Hoi
Tja....dat komt me bekend voor  :D.
Buiten de kooi willen ze OVERAL aan vreten en aan hangen.
Maar in de kooi gelukkig ook. Anders heb ik al die speeltjes er voor niets hangen.  :P

Groetjes Margrietha

Kolkkie

Hoi hoi,

Hier spelen ze eigenlijk met alles wat in de kooi hangt en wat er buiten is.
Pukkie is helemaal gek op dingen die in de kooi hangen, Minggu iets minder en Coco moet er helemaal niets van hebben. Zodra ze eruit zijn, komt de beest in hun los, slopen dat ze doen :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Andrea

Hallo,

Sparkle kan ik beter maar niet loslaten als ik aan het tekenen of schrijven ben want dan land ze boven op mijn hand met pen of potlood.  Als je dan doorblijft schrijven of tekenen vind ze het leukst.
Jippie kermis atractie..
Dit vindt ze heel leuk want het beweegt en je kunt er aan knagen.
Dat laatste is niet echt goed, dus dat knagen gebeurd ook niet.
Als ik met een make up spiegeltje mezelf bekijk, maakt ze er ook vaak een spelletje van om er proberen bovenop te landen.
Ik heb ook van die grote legoblokken in het kozijn boven de deur staan en ze vind het leuk om net zo lang te wrikken en duwen dat ze ze er af heeft gestoten.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle