3 mei 2025, 23:47:59

speeltjes

Gestart door mastolk, 9 november 2003, 23:27:16

« vorige - volgende »

BIRDIE

Hoi!

Zelf heb ik mijn twee valkparkietjes denne appels gegeven. Eerst natuurlijk helemaal schoongemaakt en daarna aan een touwtje gehangen. Ze vinden het vooral leuk om het touwtje wat aan de binenkant van de denne appel vastgeknoopt is los te trekken! Zo zijn ze weer even bezig.
Ook heb ik ze rietballen gegeven. Die heb ik bij een tuincentrum gekocht. Het zijn gewoon balletjes van ongeveer 5 cm van kleine gevlochten stukjes riet. Ik doe er dan wat lekkers in, zoals een stukje trosgierst, en dat proberen ze er met man en macht uit te frunniken. Heel leuk om te zien.

Ook gebruik ik kleine takjes wilg vanuit de achtertuin en knoop daar touwtjes met kraaltjes aan vast. Ze proberen het dan compleet te slopen. Het zijn wel grote kralen (of knopen van oude kledingstukken) zodat ze die niet kunnen doorslikken.
Met die wilgentakjes heb ik ook een loopbrug gemaakt met kattenbelletjes ertussen. Dat maakt zo'n leuk geluid als ze er bijna afvallen!!!

Nou succes met die speeltjes.

Groetjes, Annemarie

ps. leuk met die veter!

mastolk

Hoi Annemarie,

Zo jij bent creatief bezig geweest zeg! Leuk hoor.
Van die ballen vind ik ook een erug leuk idee, en dan met een verrassing erin!
En wilgentakjes, een laddertje maken! Toppie hoor.

Ik ga deze dingen zeker onthouden!

DOEI Margrietha

BIRDIE

Hoi Margrietha,

Ja, ik ben heel erg dol op mijn valkjes en vind het heel erg leuk als ze spelen met mijn zelfgemaakte speelgoed! Het speelgoed van dierenwinkels is ook leuk, maar ook heel erg DUUR! En ze merken geen verschil hoor, denk ik.
Ik ben nu ook van plan om van de standaard van de kooi (de kooi  staat namelijk op een kastje) een klimboom te maken. Dan stort ik er wat beton in en zet hier wilgentakken in (ja, de wilg in de achtertuin wordt aardig leeggeplukt) en dan kunnen ze heerlijk vertoeven op hun kunstmatige boompje. Lijkt me best natuurlijk voor ze. Als ze een beetje braaf blijven zitten dan kunnen ze misschien nog langer uit de kooi!!!!

Doei en groetjes,

Annemarie

mastolk

Hoi Annemarie,

Ik vind het ook leuk hoor, zelf speeltjes maken vandaar ook mijn vraag hier op het forum...zo wissel je wat ervaring uit.
Ik heb helaas geen tuin  :(, en kan dus niets even uit de tuin halen (woon midden in een stad) is wel jammer. Maar ik heb dus wel wat gekochte speeltjes, maar ben het helemaal met je eens dat het zo onwijs duur is.

Zo'n speelboom (wat ik al heb gelezen) moet erug leuk zijn voor je valkjes! Wat touwtjes erin, spiegeltje oid en ze hebben heel veel lol.

Groetjes MArgrietha

Theetje

Hoi Annemarie en anderen,

Ik heb dus zelf zo'n speelboom in elkaar geknutseld. Echt een gigantisch succes  ::) Het eniga dat de dames en heren doen is er in slapen. Geen gespeel hier hoor! Waar ze wel helemaal dol van worden is een bakje kattengras. Kost ook bijna niets dat spul. Ik zet het gewoon op de bodem en daar gaan ze een tijdje mee aan de slag. Ze springen er in, rennen er doorheen en slopen met veel overgave het hele bakje leeg. Heb ik ineens valkjes met een groen kopje en een groene snavel. Ik ga eens kijken of ik ook van die rietballetjes kan vinden. Dat vind ik wel een enorm leuk idee! en voor trosgierst doen ze alles, dus gegarandeerd succes zou je denken!

Groetjes,

Theetje

k van wilgenburg

:D Wij hebben bij onze valkjes in de kooi een grote zilver kleurige bel hangen.
Ze gaan daar helemaal in op.
De kopjes verdwijnen in de bel en als hij te hard heen en weer gaat bewegen vallen ze hem luid krijsend aan.
voorheen hadden ze een wat kleiner belletje.
Die ging er vrijdag middag in en zaterdagavond hadden ze het klepeltje eruit getrokken.
dat was dus niet zo een succes.
Groetjes karin, goofy en Smurf

mastolk

Hoi Karin,

Dat is ook leuk zeg! een bel. Dat aanvallen komt me bekend voor. Soms 'schrikken' ze hier van het belletje aan hun spiegel en dan kunnen ze het ook zo mooi aanvallen  :D  :D echt een heel grappig gezicht!

Groetjes MArgrietha