5 mei 2025, 08:14:16

Juci en Kiwi! --> Filmpje! ;D

Gestart door KiP, 10 juli 2008, 22:51:54

« vorige - volgende »

KiP

Haha, sorry voor de onduidelijkheid!

Ik ben teruggebeld door de assistente van de dierenartspraktijk waarvan carco me het nummer gaf. Maar ze kunnen me daar niet helpen; hebben niet voldoende ervaring met vogels :( Ik moet nu naar huis - met een rothumeur. Het ergste vind ik het nog voor Landiej en Laurens, als er weer wat gebeurt.. Als al die ziektes nou es gewoon lekker zouden oprotten.... Zucht.

•=Bonnie=•

Ja... het blijft ellendig als je vogels iets hebben, je lijkt dan echt aan de goden overgeleverd. Zo was ik 180 euro kwijt en dat vind ik een heleboel geld maar dat is nu eenmaal de consequentie van het houden van dieren, niet alleen de lusten maar ook de lasten. Maar de vogel was er niet mee gebaat en uiteindelijk weet ik nog niet waarom ze is overleden. Dat is nog het ergste na het eigenlijke verlies, en dan wordt het ook heel zuur geld  :-\

carco

Is het niet mogelijk om iemand te bellen(zag dat dat stukje van papgegaaienziekte op de site van dierenkliniek de Toren was) het probleem voor te leggen en om specifiek ab te vragen?
Geen idee of ze dat doen hoor,maar misschien het proberen waard.

Groetjes; Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Paauwtje

Als je niet zeker weet dat het papegaaien ziekte is lijkt het me niet verstandig om AB te geven.
AB kan vaak als er niets aan de hand is meer stuk doen als goed maken.
Dokter Feld ook geprobeerd?
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

carco

Nomaal gesproken niet,maar wel als er haast bij geboden is en er direkt gehandeld moet worden.
Er gaan geen goede verhalen over Feld rond (tenminste over zijn opvolger) Ik zelf bel hun praktijk in ieder geval niet meer.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

11 augustus 2009, 17:57:13 #216 Last Edit: 11 augustus 2009, 18:00:10 by •=Bonnie=•
AB kan de genadeslag geven wanneer het voor de betreffende infectie niet de juiste is of wanneer er bijvoorbeeld sprake is van een virus of schimmel...

Ik zou een goede vogelarts bellen (weet niet waar je woont) het probleem voorleggen en kijken wat ze zeggen.

Waarom ga je niet terug naar die waar je was?

*Esther*

Welke symp had Oy vd de ppgz?
Meestal zie je aan een valkje wel of er iets is of niet. En ik begreep juist dat er aan Oy niet veel te merken was dan alleen wat onwennig gedrag?
Ppgz is wel wat meer dan dat.
Er wordt Baytrill voor gegeven door enkele da maar je weet niet zeker of Loekie dat heeft. Probeer anders eerst eens wat ontlasting op te vangen van al je vogels. Dit laat je in één keer testen op div dingen. Mocht er wat uitkomen kun je al je vogels laten behandelen. Dit doen sommige kwekers ook bij mest controle van een heel nest, voor de jongen verhuizen.
Komt hier nou niks uit is de kans  groter dat het ppgz is. :-\

Baytrill wordt ook wel voor andere virussen gegeven hoor niet alleen voor ppgz (dat is een virus als ik me niet vergis).
Als jij of een ander uit jou omgeving de griep krijgt, denk dan niet alleen aan de mex-griep ;), maar dan kan het ook nog ppgz zijn.
Zo kwam ik er namelijk achter dat ik ppgz in de voliere had gekregen, doordat ik er zelf ziek van werd. :-\
En dan ook nog: het kan ook toeval zijn!! Succes met je te nemen beslissingen.

gr Esther

carco

Als het een virus is helpt ab niet alleen tegen bacteriën helpt dit.

*Esther*

Yep, ppgz is een bacteriele infectie. Ik heb het even opgezocht. ;)

*Yvon

Hoi hoi

Ik wou dat ik je een goed advies kon geven.  :-\
Helaas,ik weet niets meer dan wat er al gezegd is.
Het enigste wat ik kan doen is je heel veel sterkte toewensen !!

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Hermien

Heb je Verstappen in Driebergen al geprobeerd?
Hoofdstraat 121/123
3971 KG Driebergen-Rijsenburg
0343 - 512 063

Sterkte en ik voel met je mee, hoor! Die angst voor nieuwe 'slachtoffers'.

KiP

13 augustus 2009, 15:34:02 #222 Last Edit: 13 augustus 2009, 15:46:44 by KiP
Ik weet intussen niet meer wie ik allemaal gebeld heb; ik weet alleen dat iedereen die ik gebeld heb me niet kon helpen of op vakantie was..

Ik heb inderdaad echt nìks aan Oy gemerkt. Quid is twee dagen hondsberoerd geweest; had alle kenmerken van papegaaienziekte. Maar Oy leek niets te mankeren. Ik heb grondig alle poep bestudeerd :P en spitste m'n oren als ik iets vreemds hoorde. Ik heb zoveel ziektes onder m'n vogels (ook de kippen) gehad dat ik extra alert ben geworden, zeker omdat het nu om vogels van Landiej en Lau gaat en ik net Quidje ben kwijtgeraakt. Maar er was echt niks vreemds aan hem, voor zover ik heb kunnen waarnemen :-\ Oogjes waren helder, hij was alert en actief, geen snotneusje, normale poepjes, hij at goed en z'n verenkleedje zag er prima uit. Quid was echt een hoopje ellende.. "De klinische verschijnselen van Psittacose bij papegaaien zijn:
Depressie, vermageren, slecht verenkleed, braken, niezen, neus- en ooguitvloeiing en ademhalingsmoeilijkheden. " --> Quid had het allemaal, Oy had niks hiervan..

Ik ben zelf heel gevoelig qua allergieën en toestanden. Zou ik zelf niet al lang last hebben moeten hebben van de ziekte? Quid is inmiddels drie weken geleden dood gegaan en ik kroel en zoen m'n vogels elke dag..

Het (eventueel) toedienen van Quids AB was ook m'n allerlaatste optie. Als er een vogel zou gaan snotteren, kan ik niet nog eens een week wachten tot er een vogelarts terug is. Ik heb iemand om 'preventieve medicijnen' gevraagd, maar dat kon echt niet zonder consult, volgens haar. Er moest dan echt wat vastgesteld zijn.

Ik heb Kiwi apart gezet (hij was een beetje lui met z'n vleugels, maar volgens m'n verloofde was dat al vanaf het begin zo), maar hoeveel zin heeft dat? Besmetting via zitstokken, voer, poepjes, kroelen, ademhaling, àlles! Hoe valt zoiets te voorkomen? Kàn ik besmetting nu nog voorkomen? Loekie apart zetten vind ik eng; misschien gaat hij dan juist wel achteruit, omdat hij het niet gewend is om alleen te zijn.. Als ik daarmee besmetting kon voorkomen zou het de moeite van het proberen waard zijn, maar Loekie is nou al twee weken bij mij..

Even had ik hoop, omdat sinds het overlijden van Quid en nu drie weken zitten. Ik had ergens gelezen dat besmette vogels meestal binnen twee weken sterven, en Juci en Kiwi keuvelden nog vrolijk rond. Toen smste carco me dat de incubatietijd voor vogels wel 4 maanden kan bedragen :-/ Alle hoop vervloog..

Dat poep-onderzoek is wel een goeie. Maar moet ik dan toch wachten tot Bastiaansen terug is ofzo?

Over papegaaienziekte:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/papegaaienziekteinger.htm#2.2

Paauwtje

Er zijn een aantal mensen hier op het forum die helaas ervaring hebben met deze ziekte.
Ik hoop dat hun je kunnen helpen.

Groet,

Erik
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Dierenfreackske

Hoi hoi...eerst en vooral sterkte met Quid en Oy...ik hoop dat Loekie en Kiwi  gespaard blijven, ...ik voel met je mee! Ik wou dat ik je kon helpen meiss.  :-\ :-\  Ann