7 mei 2025, 12:59:57

Juci en Kiwi! --> Filmpje! ;D

Gestart door KiP, 10 juli 2008, 22:51:54

« vorige - volgende »

carco

Hoi

Is er sectie verricht op 1 van de vogels?

Ik heb nl. je verhaal gelezen/gevolgd en omdat ik een jong had wat in eerste instantie van draainekziekte werd verdacht en me er toen in verdiept.
Dit bleek het gelukkig niet te zijn,want dat is zeer besmettelijk!
Den dan zit je straks met nog 2 zieke vogels.

Ik zal je in ieder geval adviseren een mestonderzoek te laten doen om te zien of er geen bacterie of iets dergelijks inzit.

Groetjes,en veel sterkte: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

carco

KiP

Ik snap niet dat die vogelarts dan niks heeft gezegd daarover :-/ Door zijn reactie was ik in de veronderstelling dat het niet besmettelijk was. En omdat Kiwi en Juci gezond lijken, dacht ik dat het iets eenmaligs was.. Ik heb nog veertjes van Oy. Die heb ik afgeknipt om aan Landiej en Lau te geven. Kan daar ook sectie op worden verricht?

- Aan de telefoon met de plaatselijke dierenarts.. -

Dierenarts verricht geen officiële secties, daarvoor moet ik naar Utrecht :-/ Met veertjes kunnen ze waarschijnlijk niks, denkt hij. Hij zoekt nu een telefoonnummer..

carco

Ik denk ook niet dat ze veel met veertjes kunnen :-/

Mijn dierenarts raadde Utrecht ivm zeer hoge kosten af.
dr. Bastiaanse verricht wel zelf sectie en dr.Feld ook.

De meeste dierenartsen sturen ze door naar Utrecht.

Groetjes; Caroline.

KiP

Is Bastiaanse die ene waar valkchico en ik ook zijn geweest met Quid?

Ze nemen niet op in Utrecht.. Ik weet echt niet wat ik moet! Voor sectie op een veertje van Quidje werd destijds iets van 50, 60 euro gevraagd. Kan zoiets echt niet goedkoper?

Is het niet al veel te laat nu? Volgens de vogelarts is draaihalsziekte niet te genezen..

:'(

KiP

Kan Quid toch geen papegaaienziekte hebben gehad? Alle symptomen wijzen erop.. De vogelarts heeft geen sectie op hem verricht. Hij was ervan overtuigd dat het draaihals was, maar Quid was al de hele dag aan het overgeven en draainekken geweest. Wellicht was het voor hem sowieso al te laat omdat het zo lang duurde voor hij een middeltje kreeg..

Wat kan ik nu doen met Loekie (en de anderen)? Alvast een middeltje geven voor de zekerheid? Sectie laten verrichten (poep opsturen ofzo) duurt waarschijnlijk weer een paar dagen.. Hem apart zetten heeft nu geen zin meer denk ik?

Hermien

Helaas kan ik je niet adviseren, maar sterkte wensen dus wel. Heel veel sterkte!

•=Bonnie=•

Ships... nog eentje??  :'(  sterkte, wat vreselijk balen.

KiP

11 augustus 2009, 16:10:38 #203 Last Edit: 11 augustus 2009, 16:19:24 by KiP
Dank jullie wel  :)

Bastiaanse is op vakantie; er is daar nu niemand die sectie kan verrichten. Over twee weken issie pas weer terug..

Ik werd doorgestuurd naar 'De Langstraat' in Waalwijk. Maar aan Oy hebben ze nu niks meer. Een normaal consult is al 28 euro, maar de mevrouw was een beetje vaag over uit te voeren testen; ik kon wel een test laten doen op een levende vogel, maar dat zou al iets van 70 euro kosten en dan wist ik nog niet of ik wel op het juiste had getest. Schiet lekker op zo!

Ik heb wel het antibioticum van Quid nog in de koelkast liggen. Maar ik durf dat niet zomaar te geven :-/

Met carco aan de foon...

Carco gaf me een telnr van een arts die met Bastiaanse heeft samengewerkt. De assistente wist van niets, maar zou het vragen aan de arts die er nu niet is... Morgen word ik erover teruggebeld. Ik kan echt wel weer janken.. Ben gewoon bang om thuis te komen en wakker te worden en dan weer een dode vogel aan te treffen.. En zoals het er nu uitziet is de kans groot dat dat weer gebeurt :'(

carco

Succes!
Ik hoop echt dat ze je verder kunnen helpen.
Vakantietijd en weekenden..waardeloos  :-\

Groetjes: Caroline.

*Manon*

Hoi hoi,

Jemig, wat een gedoe zo hé.... en je wilt juist het allerbeste voor je vogeltjes en dan is er niemand bereikbaar...

Ik leef met je mee!

Sterkte meid  :-*

Liefs Manon

carco

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Citaat van: KiP op 11 augustus 2009, 16:10:38
Dank jullie wel  :)

Bastiaanse is op vakantie; er is daar nu niemand die sectie kan verrichten. Over twee weken issie pas weer terug..

Met carco aan de foon...

Carco gaf me een telnr van een arts die met Bastiaanse heeft samengewerkt. De assistente wist van niets, maar zou het vragen aan de arts die er nu niet is... Morgen word ik erover teruggebeld. Ik kan echt wel weer janken.. Ben gewoon bang om thuis te komen en wakker te worden en dan weer een dode vogel aan te treffen.. En zoals het er nu uitziet is de kans groot dat dat weer gebeurt :'(

Citaat van: Caroline op 11 augustus 2009, 16:26:49
Citaat van: carco op 11 augustus 2009, 16:24:53
verdorie  :(

???

daarom dus

Caroline

Aha, het stukje hieronder heeft "Kip" er later bij gezet, dat stond er eerder niet.  ;)

Inderdaad verdorie.  :-\

Citaat van: KiP op 11 augustus 2009, 16:10:38

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.