Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Gerdy

hoi hoi..

jemig dit is echt wel een super actief valkje..zoals het op mij overkomt is het net of zijn pootjes steeds ver uiteen gaan en hij daardoor met zijn vleugeltjes evenwicht zoekt.

gr gerdy

carco

Wat Gerdy zegt dat idee had ik dus ook.
Het zijn geen spreidpoten daar ben ik van overtuigd. Hij kan normaal staan en liggen zoals een jong dat hoort te doen.
Hij is alleen superactief en alert en normaal bij je zitten kan hij niet, alleen als je hem vasthoudt zoals je een kind in zou bakeren.

Voor hij op stok gaat zou hij toch iets rustiger moeten worden ? Anders geloof ik nooit dat hij dit kan :-\

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

♪ Marlies

Wow, wat een drukteschoppertje !!

Ik heb al veel jonge valkjes gehad, maar nog nooit zulke.
Het is inderdaad net of hij/zij telkens "houvast" zoekt.

Ben benieuwd hoe hij/zij verder zal ontwikkelen.

Dierenfreackske

Hoi Caroline, wat vervelend van je kleine Lucky, veel sterkte .
Grtjs Ann

carco

Net weer even foto's gemaakt,wat niet mee valt met het hypertje.
Maar zo kan je wel zien als meneer is uitgewandeld dat hij gewoon normaal zit.
Het lijkt wel of hij overprikkeld wordt of zo  ???
Het is echt alleen met het lopen en met in de hand zitten dat hij zo raar doet.En het in de hand zitten gaat nu wel iets beter als ik hem op een bepaald manier vast houd.

Samen met pleegpapa Hagrid in het bakje

Zo knijpt hij steeds de oogjes dicht en lijkt dan te zoeken waar het geluid vandaan komt?

Foto's van de andere kleintjes komen nog vandaag.

Caroline

Ik blijf hem vreemd vinden hoor .... ook al vind Bastiaanse niet.  ::)

Hopelijk is hij over een tijdje weer een normaal jonkie.  ;)

Geweldig dat smoeltje van Hagrid, hij is echt een lieve papa.  :-*

FIjn weekend.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hey Caroline,

Ach........................wat een lieverdje  :-* :-* :-* :-* :-* :-*
Zo schattig om te zien...
Ik vind hem er heel gewoon uitzien maar ben wel erg benieuwd waar dat overactieve vandaan komt. En misschien kan hij het licht niet zo goed verdragen en knijpt hij daarom zijn oogjes dicht?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anke

Hoi,
Ik heb net even de filmpjes van je valkje bekeken.
Hier lijkt toch echt wel iets mis te zijn.
Kan hij gewoon lopen of gebruikt steeds zijn vleugeltjes erbij?
Ik vind het er erg paniekerig en ongecontroleerd uitzien....
Heel apart dat Bastiaanse het gewoon vond.
Ik duim voor je dat goed zal gaan met het valkje!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

ManjaV

Hoi Caroline,

Nog eens goed gekeken naar de filmpjes.
Naar mijn idee ziet er valkje er gewoon gezond en actief uit. Hij ziet er ook heel alert uit.
Ik zou denken dat er misschien toch iets met zijn pootjes is omdat hij zijn vleugeltjes gebruikt om het evenwicht te bewaren. Dat zie je namelijk heel goed in beide filmpjes. Dat zijn pootjes an sich wel goed zijn, maar mijn indruk is dat de pootjes misschien te ver uit elkaar staan. Kan dat?  ??? ???
Ik heb ook geen idee verder maar probeer ook het raadsel te ontcijferen. Het is trouwens echt een lieverdje.  :-* :-* :-* Zo lief hoe hij daar op die foto zit met zijn oogjes dicht.

Groetjes,
Manja

Caroline

Brrrh, ik lees je titel .... het is toch niet waar??  :-\
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Dit is echt vreselijk!  :'(
Het kleintje vertrouwde ik al niet en ik had me al voorgenomen om morgen weer naar dr.Bastiaanse terug te gaan.
Vanmiddag zag ik zijn vleugel helemaal onder het bloed zitten en heb hem uit het blok gehaald en in een bakje gezet. Ik zag dat het kwam doordat zijn nageltjes steeds achter de vleugels blijven hangen.
Ook was de krop niet helemaal goed gevuld.
In ieder geval was ik druk aan het overleggen met Manja en Esther toen hij ineens begon te gillen van de pijn. Zo erg: ik heb dit nooit gezien en hoop het ook nooit meer mee te maken. Hij ging helemaal gestrekt op zijn rug liggen pootjes recht, vleugels wijd,rug overstrekt en maar gillen! Dit kon zo niet.
Eerst naar Bastiaanse gebeld, maar die is er tot donderdag niet.
Zij gaven het advies naar Velthoven te bellen, maar dit duurde me veel te lang voor het geval ik daar heen moest.
Dus mijn eigen dierenarts gebeld waar ik meteen terecht kon. Tijdens die aanval moest ik aan draainekziekte denken omdat die kop steeds zo omhoog staat. Toen ik bij de da aankwam zat hij met de boeken open en had hij die die op die pagina open geslagen. De symptomen hoe ik ze vertelde kwamen inderdaad overeen. De kleine heeft valium gekregen om rustig te worden en toen hebben we zitten kletsen en heeft hij hem nagekeken.
De poten staan niet goed en zijn ook niet in de goede stand te zetten. Het zijn geen spreidpoten, maar het lijkt wel op een beginnende vorm er van.
Hij denkt dat hij  een hersenbeschadiging heeft, maar het zou zo maar kunnen zijn dat hij er ook goed uitkomt(vraag ik me af, maar goed)
Het zou zelfs kunnen dat hij dit al opgelopen heeft in het ei door het gekke broeden van H en H en door het zo lang hebben moeten werken om uit het ei te komen. Het hoeft niet gelijk zichtbaar te zijn, maar kan later tot uiting komen. Vandaar dat deze kleine ook zo achterloopt met zijn broer. Ik vertelde hem al dat ik net vind of hij krimpt.

Hij heeft ook het glucosegehalte nog gemeten , maar dat was goed.

Hij heeft me het telefoonnummer gegeven van de faculteit in Utrecht en geadviseerd om morgen contact met hun op te nemen.

Ik heb nu valium meegekregen voor het geval hij weer een aanval zou krijgen(ik hoop echt van niet, de kans zit er ook in dat hij dan rustig inslaapt na het toedienen ervan, maar misschien maar beter? )
En het kleintje ligt apart onder de lamp.
Net kwam hij weer bij en begon hij weer heen en weer te walsen en zat hij weer helemaal onder het bloed. Ik heb nu een doekje in de kooi gedaan zodat hij niet zo gemakkelijk kan lopen omdat de nageltjes dan vast zitten, maar dit lijkt me een betere optie dan dat hij zich zo beschadigd. Hij is zo achteruit gegaan in een dag tijd: hij ligt nu languit met de poten naar achteren gestrekt of hij zit rechtop met de kop recht om hoog.
Vreselijk arme kleine.
Vraag me ook af of het de ochtend haalt, want pap toedienen is heel erg moeilijk,dus dat wordt maar wat vaker geven en dan in kleine beetjes.

ManjaV

Het is verschrikkelijk  :'( :'( :'( :'(
Het arme lieve valkje....
Ik hoop zo dat hij het gaat redden....
Het klinkt zo erg allemaal. Je voelt je zo machteloos he en het is zo vreselijk om het kleintje zo te zien. Ik vond het krijsen ook verschrikkelijk, het ging door merg en been.
Sterkte met het kleintje...geef het een knuffeltje van mij voor zover dat kan  :-* :-* :-* en jij ook heel veel sterkte.

Groetjes,
Manja

bobbie

3 mei 2009, 17:37:17 #4827 Last Edit: 3 mei 2009, 17:39:00 by bobbie
Ach gossie arme kleine.

Ik moet gelijk aan epilepsie denken bij het lezen van je verhaal. Dat gillen gebeurt ook bij epilepsie, alleen weten ze er zelf niets meer van. is tie erg moe na zo'n " aanval"?

Torticollis (draainekziekte) zie je niet aan een vogel tot dat ie gestrest raakt en dan een gekke draaibeweging met zijn nek gaat maken en zo even kan blijven staan. Dit wordt bij vogels veroorzaakt door een virus als ik het goed heb, hetgeen ze door kunnen geven aan andere vogels.

Hoe is het calcium/kaliumgehalte bij ouders? Heeft ie geen calciumtekort? Dan kunnen ook dit soort verschijnselen optreden, ook epilepsieverschijnselen.

Hoe dan ook ,ik hoop dat ze er snel achterkomen wat het echt is en dat ze kunnen handelen.

groetjes, Nel

sterkte ermee. Ik zal het hier zeker blijven volgen.

bobbie

Net even gegoogled. torticollis bij vogels wordt veroorzaakt door een virus, dat virus kan bij ons nekkramp veroorzaken (las ik).

Eigenlijk is torticollis dus het gevolg van hersenvliesontsteking, besmettelijk onder de vogels.

Hopelijk is dat het dus niet Caroline. Pfffff ......... wat een toestand zeg. Ik ga even je filmpje bekijken, dat heb ik nog niet gedaan.

gr, Nel

bobbie

Grrrrrrrrr. ............... uiteraard loop ik weer vast, zoals altijd bij Photobucket. >:(

Ik kan de filmpjes dus niet bekijken. :-\