10 september 2025, 23:39:19

Juci en Kiwi! --> Filmpje! ;D

Gestart door KiP, 10 juli 2008, 22:51:54

« vorige - volgende »

KiP

So! Wat een reacties ineens! Haha.. Bedankt!! :D

Dankjewel voor je toelichting Landiej! Ik weet nooit welke camera ik kan aanraden, maar ik ga de 400 en de 450D onthouden.

Heb nu de Canon Ixus 860 gekocht; wat een geweldig ding! Ik wilde 'm al hebben en hij was bij de Kamera-Express in Capelle nog voor de helft van de prijs ook (van 418 voor 208)! Heel lichtgevoelig, dus snel scherpe foto's en een leuke groothoekfunctie. De macro-functie is nog steeds helemaal top!!! Echt een aanrader dus!!! Ze hadden er een week geleden nog heel veel, dus wie serieus geïnteresseerd is raad ik aan om daar even langs te gaan!

Ik noem ze altijd pocketcameraatjes; sorry; compactcamera's heten ze natuurlijk in de volksmond :P

Afgestudeerd is een groot woord hoor. Heb de basis- en de vakopleiding op de FotoVakSchool doorlopen, maar niet de studierichtingen gedaan en ik heb nog steeds heel veel te leren. Ik baal nog vaak genoeg van m'n eigen foto's.. Maar opgeven is geen optie ;) Oefenen doe ik eigenlijk te weinig, maar da's inderdaad heel belangrijk!

Juci en Quid voelen zich de koning te rijk in hun oerwoud! Heb een halve treurwilg meegesleept voor ze ;) Heerlijk om je eigen huisje te hebben; niemand die kan zeuren over de troep in de vensterbank en de volgekwijlde ramen ;D

Foto's!

Looove  :-*

Kusje van m'n kereltje!

Zucht :)

Tegelijk kroelen is wat lastiger..

De boomhut

Dit is een foto van een tijdje terug.. 't Was eigenlijk heel zielig, want Quid vloog tegen het raam.. Maar de volgende dag zag ik dit en het duurde even voor ik snapte wat het was en hoe het daar kwam ;D

Wat is het toch een scheetje!!!

Knuffeltje! :-*

Ps. Alleen de laatste twee foto's zijn met de 40D gemaakt. De rest met de compactcamera Canon Ixus 860! ;)

*Esther*

Landiej

Ghehe Juci is al net zo'n baardaap als Loekie ;D

Ik heb vandaag voor het eerst meegemaakt hoe lastig het is om 2 valkjes tegelijk te kroelen. Normaal vroeg Oy er niet zo om, maar nu is hij jaloers als Loekie gekroeld word en komt hij zijn kop er ff tussen duwen ::)

Patries

wauw! wat een gave foto's! en ook zo scherp! wou dat ik dat eens voor mekaar kreeg! maar mijn kleine cameratje is nog neit zo goed. helaas. ik ben aan het sparen voor die nieuwe,

owjeeeej.. me vogeltje is weer lekker bezig :P moet even ingrijpen!! haha

Gr. Patries

bezoek ons Dagboekje eens!

KiP

@ Patries: Dankjewel! En succes :D

@ Landiej: Ja he, Juci heeft echt een plofkop als ze zich zo bol maakt! Haar veertjes voelen trouwens veel zachter aan dan die van Quid; Quids veertjes zijn vrij stug en dik. Hij is ook heel anders gebouwd dan Juci; z'n snavel is veel groter lijkt het, hoewel Juci en Quid qua formaat niet eens zoveel verschillen. grappig om die verschillen te ontdekken; 't werkt net als bij mensen :D.

Grappig dat Oy ineens zo jaloers is joh ;D 't Kunnen dan krengen zijn he :P Je zou het es moeten filmen!

Quid komt ook wel kijken als Juci gekroeld wordt, maar hij doet het volgens mij meer om haar in de gaten te houden. Hij zet het op een schreeuwen als ze meer dan een meter bij hem vandaan is en volgt haar overal.. Wel schattig!

Sharon

Hoi Elja

ooooh, wat zijn het toch weer een ontzettend lieve foto's die je hebt gemaakt zeg! Daar smelt je gewoon echt helemaal bij weg. Heerlijk om te zien  :-* Leuk dat die twee van jou zo gek op elkaar zijn.

Wel zielig dat Quid tegen het raam was gevlogen. Echt raar dat er zo'n afdruk van achterbleef  :o Dan moet het behoorlijk hard zijn geweest zeg  :o

Groetjes
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

KiP

Haha 't is nog geen wederzijdse liefde hoor. Quid ziet Juci wel zitten, maar Juci is nog heel kattig tegen Quid. Ze trekken met elkaar op; da's alles, maar ik heb alle vertrouwen in die twee hoor!

Mja, die klap was inderdaad hard; er zat ook een druppel op het raam. 'k Weet niet of dat uit z'n bekkie of z'n neusje kwam, maar zielig was het sowieso.. En dat terwijl hij toen pas gekortwiekt was!

'k Laat de vleugeltjes nu lekker groeien; van beide valkjes. Ik moet meer opruimen en schoonmaken nu ze overal bij kunnen, maar dat heb ik wel over voor wat meer bewegingsvrijheid voor m'n schatjes. Veel valt er niet te slopen; ik moet alleen in de gaten houden dat ze de bank niet helemaal onderschijten ;D

Dierenfreackske

Hahahaha   goed gezegd ,  de bank onderschijten , hihi !
Wat een leuke meid ben je ook ! Hele mooie foto's hoor en de twee laatste zijn heel mooi scherp he , de rest ook hoor !
Maar toch iets speciaals , zo dat koppie he ! Wat een lieverdjes heb je ook he ! Grtjs Ann

KiP

Hoiiiiiii ben ik weer!  ;D

Ik ben een weekje op vakantie geweest en vraag me nu af: hebben jullie wel es parkieten met verlatingsangst gehad?  ::)

Ik kwam heeeel laat thuis vrijdag en Juci en Quid sliepen dus al lang. Maar Juci begon meteen te fluiten en wilde bij me zijn. Sindsdien gaat ze helemaal uit haar stekker als ik thuiskom en begint ze me 's morgens onophoudelijk uit bed te fluiten; samen met Quid. Beetje irritant wel voor de buren  ;) Deelt iemand deze ervaring?

Dierenfreackske

Hoi , whaaauuuuuwie , ik heb geen ervaring met valkjes die me uit bed fluiten , , nou ja , wel fluiten maar niet roepen he ! Grtjs Ann

KiP

Hoi :D

Nou, ik ben er inmiddels achter dat Quid de boosdoener is; híj begint om ongeveer kwart voor 9 te roepen en houdt niet meer op tot ik uit bed ben (je vraagt je nu waarschijnlijk af waarom ik dan nog lekker in bed lig :P).. Juci doet wel mee, maar heeft een veel zachter stemmetje.

Ik heb de afgelopen week erg veel last gehad van ze.. Juci heeft weer last van haar hormoontjes; dan wordt ze extra aanhankelijk en hoor ik dus de hele dag:

Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet? Fwiet?

ECHT IRRITANT! Ik kan me al voor geen meter afsluiten van bepaalde geluiden en concentreren lukt dus totaal niet.

Zelfs als ze bij me zit gaat ze daarmee door..

Maar Quid spande de kroon.. Hij was continu oorverdovend hard aan het schreeuwen; ik had visite, maar we konden geen fatsoenlijk gesprek aanknopen, want Quids gegil ging echt door merg en been! Vreselijk; ik had echt pijn aan m'n oren! Ik heb hem een paar keer voor straf terug in de volière gezet, maar dat had weinig zin. Gister zette ik hem voor het eerst in de gang, op het randje van een doos. Na een half uur kwam ik hem halen en zat hij daar nog steeds :D

Vandaag heb ik hem, zodra hij zo hard ging schreeuwen, weer opgepakt en in de gang gezet. Eerst zette hij het daar op een nog harder schreeuwen en hoorde ik een hoop gefladder, maar toen het een tijdje stil was heb ik hem weer teruggehaald (hij zat op de brievenbus  ::) knap he  :P).

En het werkt!!!

Als hij weer hard wil gaan fluiten, hoef ik alleen maar heel streng zijn naam te noemen en m'n vinger bestraffend omhoog te doen (ik voel me net een juf ;D) en dan gaat hij gewoon weer lief zitten kletsen!

Ik ben benieuwd hoe lang we dit zo vol gaan houden!

De oude kooi, die bij m'n vriend stond, staat weer hier, dus als het weer zo erg wordt dat ik m'n werk niet kan doen, zet ik ze lekker boven.

'k Heb me een tijdje afgevraagd of ik niet te streng was voor hem. Hij moet toch lekker vogel kunnen zijn.. Maar het is niet meer kletsen wat hij doet; het lijkt wel of hij schreeuwt naar een valkparkiet aan de andere kant van de wereld :-\ En ik kan hem op die manier echt niet in m'n buurt verdragen.. Dus dan maar voor straf op de gang ;D

Misschien heeft hij gewoon behoefte om nieuwe dingen te leren. Het enige dat hij kan is 'fiet fiew'. Maar.. hij heeft weer iets nieuws ontdekt: vandaag deed hij een hele hoge fluittoon en dat werkte zo op m'n lachspieren dat hij 'm bleef herhalen! Alles waar positief op gereageerd wordt, slaat hij op in z'n repertoire en als ik dan boos op hem ben haalt hij al z'n leuke geluidjes tevoorschijn en schiet ik weer keihard in de lach ;D

Dierenfreackske

Hoi , wat een goede tactiek om het schreeuwen af te leren wanneer het niet moet ! Ik heb daar natuurlijk geen last van , want mijn valkjes zitten in een voiliere buiten , ik denk dat ie het wel zal weten gauw hoor dat hij niet zo mag schreeuwen , hihi ! Grtjs Ann

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

bianca33

Hoi,

Wat heb jij altijd mooie foto's en wat ben ik toch jaloers op jouw knuffelkontjes. Dan ben ik meer jaloers erop dat mijn valkjes nog niet zo tam zijn. Hoe doe je dat toch???
Balou is wel redelijk tam maar Kayja is niet tam, hoewel ze nu toch meer aan mij begint te wennen en niet gelijk gestresst door de kooi heen en weer loopt te rennen. Ik heb wel een vogelboom en daar zet ik Balou in omdat ze gekortwiekt is en Kayja vliegt er zelf naartoe.
Het zijn van mij ook zulke schatjes met zulke totaal verschillende karaktertjes, heerlijk om te zien en ik lach me vaak rot!!! Wat een genoot is het om naar ze te kijken hé!
Ik heb nu eens jouw dagboek helemaal doorgelezen en ga hem nu bijhouden want je schrijft geweldig, maakt zeer mooie foto's en mijn hart smelt als ik die kroelkopjes van jou zie. Ik zou zeggen blijf schrijfen!! :)

Dierenfreackske