2 juni 2025, 08:30:20

mannetje of vrouwtje?

Gestart door Iris en Wim, 5 juli 2008, 12:56:28

« vorige - volgende »

Iris en Wim

Hallo,

ons wamba is nu ongeveer 9 maanden oud en bijna door de eerste rui. Wij weten nog altijd niet welk type ze is en of het nu een mannetje of een vrouwtje is. Wij zouden dit wel graag te weten komen omdat we op termijn er wel een vriendje willen bij zetten als ze echt tam is.We dachten altijd dat het een vrouwtje was, maar beginnen daar hoe langer hoe meer aan te twijfelen. De laatste tijd zit ze vaak met haar vleugels wijd open en maakt daarbij dikwijls een tikkend/raspend geluidje. Ik zal enkele foto's toevoegen.

Rianne

Dit is een mannetje. Het masker wordt al geler en de gele stippen aan de onderkant van de vleugelpennen verdwijnen al. :)

Iris en Wim

Die gestipte vleugelpennen zijn inderdaad de oude.... :-[ hihi

Dank u! Nu hebben we eindelijk zekerheid. Het zal wel wennen worden om er "hij" tegen te zeggen  ;D Wambamie wordt wambapie  ;)

Is dit nu het bonte type? Want hij is van kleur eigenlijk zo een beetje cinnamon maar heeft op één vleugel parels. Dat is wel al van vele minder belang, maar gewoon leuk om te weten.

En die vleugels, is dat verleidingsgedrag of een poging tot imponeren?

KiP

Haha dat met die vleugels wijd doet mijn valkje als ze op een randje zit en naar beneden kijkt; ze begint dan ook een beetje te blazen.. Een vogel met hoogtevrees! Maar dat zal wel uitzonderlijk gedrag zijn :P

Debra

Ik heb net een nieuw valkje en volgens de kweker is het een pop, maar door de vergelijkingen op het net begin ik te twijfelen, kunnen jullie mij bevestiging geven aan de hand van de foto onderaan?
groetjes
          Debra en Pipa

KiP

Een popje denk ik; jouw vogeltje lijkt heel erg op mijn Juci; zij heeft ook van die zachte kleurtjes. Bij mannetjes is die wangvlek veel feller volgens mij.

Fluit ze veel?

Debra

Niet de hele dag door, maar met momenten laat ze toch wel van haar horen, vooral als ze bij je wil kome zitten ;D
groetjes
          Debra en Pipa