8 mei 2025, 04:25:14

Raar geluidje..

Gestart door Always look.., 18 juni 2008, 16:56:46

« vorige - volgende »

Always look..

Vito begint een hele gezellige tamme valk te worden alleen..
(weet niet zo heel goed hoe ik het moet noemen) hij maakt het geluid van een krakende deur( ??? ) en dat gewoon de hele tijd als hij uit zijn kooi is.. Hij is verder niet angstig..

heeft iemand een idee waarom hij dit geluid maakt of zou kunnen maken?

ps het is niet het nadoen van een deurr wand we hebben geen krakende deuren

Always look..

het is me net opgevallen, ik ben op en neer aan het lopen, en steeds als ik de kamer uit loop fluit hij gewoon.. en zodra ik binnen loop maakt hij het geluid van een krakende deur/kraai..
is het juist een goed of een slecht teken dat hij da doet?

Anke

Hoi,
IK begrijp niet zo goed wat je bedoelt.
Bedelt hij misschien?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Always look..

18 juni 2008, 21:28:05 #3 Last Edit: 18 juni 2008, 21:30:31 by Always look..
ik heb het opgenomen maar weet niet hoe ik het hier kan plaatsten... Ik weet namelijk niet zo heel goed hoe het bedelen van een valkje klinkt..

*Yvon

Hoi

Ik denk ook dat het een bedel-geluid is.
Doet Vito dan ook zijn kopje op en neer als hij dat geluid maakt ?
Dan is het zeker bedelen. :D
Als je er geen aandacht aan geeft is het snel wel over.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

Hoi,
Ik heb je bestandje ontvangen :)
Het is inderdaad een bedelgeluid wat hij maakt.
Ik sluit mij bij Yvon aan, over hoe daar mee om te gaan :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Always look..

Het is dus echt het bedelen om aandacht..
maar het punt is: Het beste is het om het te negeren maar ik ben nog bezig er een vriendje van te maken.. hoe kan ik het dan het beste oplossen want negeren is weer niet okeej om hem goed tam te krijgen en hij -al moet ik zeggen dat hij nu stil is- doet het gewoon de hele tijd..

dus zou ik hem de hele tijd moeten negeren..
-hij nam de afgelopen dagen niet eens de tijd om echt adem te halen-

Al is ie na een lange avond tegen me arm aan gekropen en in slaap gevallen  ::)

Hermien

Lief hè? Dat slapen in je arm. Advies heb ik verder helaas niet voor je. Persoonlijk zou ik doorgaan met het tam maken. Maar als-ie weer in de kooi is zijn gebedel negeren.
Succes!

Always look..

jah hij zit nu bij me en het is bijna eng, zo stil dat hij is  :-\
dus ga druk aan het tam-maken nou en als hij gaat bedelen gaat hij gewoon zijn kooi in.
En voorheen heb ik ook geprobeerd het te negeren maar hij bleef aan de gang en hij is nog zo jong wil er goed me best voor doen om hem tam te maken dus dan maar wel aandacht op het verkeerde moment.  :-[

KiP

Tam maken lukt heus wel hoor! Wees niet bang dat je valkje niet tam genoeg wordt als je 'm af en toe negeert. Ik baal nu wel eens dat ik mijn valkje zo vertroeteld heb. Ze is zooo enorm aanhankelijk dat ik het soms zelfs vervelend vind. Ook voor haar is het niet altijd fijn; ze kan moeilijk alleen zijn.

Ik ken je gevoel; had in het begin ook de angst dat m'n valkje niet tam genoeg zou worden. Maar nu ik op zoek ben naar een tweede valkje, ben ik bang dat ze zich helemaal niet meer kan hechten aan een vogeltje omdat ze zich veel teveel mens lijkt te voelen en con-ti-nu om mijn aandacht roept  :-\

Als je zeurgedrag nu niet negeert, wordt het later alleen maar vervelender!