Onze woefers! (sneeuwfoto's!!)

Gestart door Sally, 29 mei 2008, 16:10:04

« vorige - volgende »

Sally

29 mei 2008, 16:10:04 Last Edit: 26 december 2009, 19:44:22 by Sally
Hoi hoi,

Ik had eerder al een boekje over mijn hondjes, maar er is al heel erg lang niet meer in geschreven, dus begin ik nu een nieuw boekje.

Ik zal ze eerst eens voorstellen he.(later komen er foto's).

We hebben dus 4 border collie's.

Timon is 12 jaar en is hier geboren. Hij ziet er voor zijn leeftijd eigenlijk nog heel erg goed uit, alleen is ie hier en daar wat grijs, wat natuurlijk wel normaal is he.
Voor de rest is hij eigenlijk nog best actief en loopt ie nog leuk mee met de rest van onze honden.

Kyra (Dochter van Timon) is 4 jaar.
Een heel erg lieve hond, in huis heel rustig. Buiten iets gekker met stokken etc... Mijn vader doet met Kyra Agilitie (behendigheid)Wedstrijden en ze zit al in de 2de graad. Ze doet het dus heel goed en heel erg graag.

Toen mn zus hier nog woonde die dus ook een hond heeft Cimba, en hij hier dus ook nog woonde hebben Kyra en Cimba achter onze rug stoute dingens gedaan.
Kyra was toen nog geen 1 jaar, en kreeg de dag voor ze 1 jaar was een nestje van 4 gezonde puppy's.
uit dit nest hebben we mijn hond:
Flanelleke uit gehouden.
Flanelleke is eigenlijk een heel teruggetrokken hondje, best schuw voor alles wat nieuw is.
met haar heb ik ook geprobeert Agilitie te gaan doen, en ze deed het in het begin heel erg goed, maar op een gegeven moment wou ze niet meer, en had ze daar dus ook schrik van. Hiermee ben ik dus gestopt, en ze is gewoon een heel gezellige huis hond, die heel gek is op apporteren en gaan wandelen.
Echt een super hond!!

En dan hebben we nog ons Hylke natuurlijk.
Hylke is een pup van 12 weken en is 4 weken geleden hier komen wonen.
Haar moet ik natuurlijk ook nog heel wat manieren leren, ze kan sinds een kleine week op de zetel springe, en daar is ze dan ook niet af te houden.
Ook ravot ze heel veel met onze oudere honden die daar niet altijd mee gedient zijn dus die haar dan ook op dr plaats zetten, maar dan springt ze heel leuk weer terug. :P
Ahja, die zal wel ooit manieren krijgen.
Enfin, volgende week mag ik met Hylke naar de puppy'klas gehoorzaamheid, ben wel benieuwt hoe dat gaat gaan.
Als ze 10 maanden is ga ik ook met Haar naar de Agilitie toe. Hopen dat ze het goed gaat doen, en dan kan ik met haar Wedstrijden gaan doen.

Dit was een korte kennismaking met onze border collie's.

We hebben ook nog een Jack Russel die Yana noemt.
Yana is op 29 april 9 jaar geworden.
Ze is nog heel erg actief, en is ook actief in de Agilitie sport.
Mijn moeder doet hiermee wedstrijden.

Ik ga nu foto's uitzoeken, en dan ga ik ze hierop zetten.

Groetjes Sally

Sally

Hallo,

Hier ben ik al weer met foto's.

Onze oudste (Timon)

Kyra (de dochter van Timon)

Kyra in Actie met mn vader:

Flanel:

Komt ze aangelopen met de flosh

Hier is ie dan, gooi hem nu maar weer weg

Van stokje is ze ook zot

En die brengt ze ook terug ;D

En dan mn kleine lieve Hylke
Dit is de eerste foto getrokken van toen ze pas bij ons was:

Van Hylke wil ik ook een apporteer freakje van maken, het spelen lukt wel maar het brengen nog niet. :P

Na het spelen wordt je best moe

Ook neem ik haar vaak mee naar de hondenschool (2x/week) en dus ook naar wedstrijden enzo.
Hier waren we op een demonstratie die we gaven van de Agilitie

Kyra, Yana En Flanel

Kyra, Flanel En Timon

Flanel En Hylke

Kyra En Hylke

Ohja, Ik ben momenteel ook actief in de agilitie, met een hond van iemand die ook bij ons traint op de hondenschool.
Wanneer hij geen wedstrijden kan spelen, omdat ie moet werken of iets anders dan ga ik met zijn Hond wedstrijden spelen.
Vorige week zaterdag was de eerste wedstrijd dat ik met hem heb gespeelt, en heb daar met 1 parcour de 4de plaats gelopen (van de 95 honden). Dus vond ik wel een goede prestatie.
Ook deze hond (Eiyko) zit in de 2de graad.

Hiervan heb ik ook foto's, die ga ik ook even zoeken en uploaden.

Groetjes Sally

Kimm

hoi sally,

wat ontzettend leuk al die foto's. en gefeliciteerd dat je 4e was geworden, erg goed. och en wat is hylke nog een kleintje he? een poepie!!!!!!!!!!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Hoi Sally,

Wat een schitterende honden heb je toch. Leuk om nu ook een gezicht bij je naam te hebben. Tenminste ik neem aan dat jij dat bent in het oranje shirt.

Knap hoor een 4de plaats. Mijn complimenten.

Groetejs Anja

Sally

Hallo Kim,
Dankjewel hoor, ik was ook wel trots op mn 4de plaats.
Maar bij de meeste wedstrijden moet je 3 parcour's lopen. En van 2 was ik gediskwalificeerd. 1 keer was ik mn parcour kwijt, en de andere keer ging de hond over een verkeerde hindernis.
Dat vond ik wel jammer, maar 7 juni is er de volgende wedstrijd, en daar zijn 4 parcours, dus kan ik weer goed mn best doen he. :D

Hallo Anja,
Dankjewel hoor.
Ja inderdaad, ik ben het in het oranje topje. :)

Hier zijn de foto's van de wedstrijd.
Eerst nog wat verkennen. Ik met Eiyko, en mn vader met Kyra

Dan actie!

En aangekomen, is de hond zo zot dat ie in zn riem begint te bijten en sleuren. Probeer die maar eens los te trekken dan. :P

Groetjes Sally

Anja

Geweldige actiefoto's Sally.

Groetejs Anja

Kimm

hoi sally,

whaha wie moet de hindernis doen, jij of de hond ;D  ;D :P  :P

maar erg leuke foto;s hoor en leuk jullie zo te zien!
ik duim voor je voor volgende week zaterdag!

liefs kim

Sally

Heylaba!!!

Het is toch een tijd geleden dat ik hier heb geschreven en ondertussen is ons Hylke al 4.5maand oud. Wat vliegt de tijd toch voorbij he!!!

Ik ben de laatste weken elke zondag gaan wandelen met Hylke, en met iemand van de hondenschool die de hond heeft waar ik af en toe wedstrijden mee loop.

Ik ben zo ook (als het eens goed weer was) een Keertje met hem mee gaan zwemmen en had natuurlijk Hylke ook bij. En ik dacht he, ik ga proberen of ze ook wilt zwemmen. Dus ga ik tot mijn knieën in het water staan, Hylke liep gewoon los want ze luistert echt heel erg goed.
En tot mijn grote verbazing, Hylke kwam stapje voor stapje in het water tot bij mij (waar ze dus niet kon staan). Maar ze verschoot wel hoor, ze zwom direkt terug naar de kant. Maar ze heeft dus gezwommen!!! En ik was heel erg trots.

Nu de 2de keer dat ik ging zwemmen met haar was de dochter erbij van die meneer van Eiyko, en ging die dochter in het water met een speeltje en lokte zo Hylke ook mee het water in. In het begin vlotte het niet zo , maar op het laatste ging ze gewoon een speeltje uit het water halen! al zwemmend.
Ik ben echt heel erg trots op mijn meisie hoor!!!

De volgende keer dat ik nogeens ga zwemmen met Hylke neem ik mijn digitale camera mee en ga ik foto's trekken.

Ik heb natuurlijk wel een paar andere foto's van Hylke.

Is ze al niet gegroeit?
Telkens als ze een stok of een speelgoedje vast heeft begint ze rond te paraderen met haar staart naar boven, zo trots als iets...
Echt grappig en leuk om te zien.

Ze heeft zo op een wandeling (we zijn dan altijd een dik uur weg) eens half de wandeling een dikke stok in haar mond gehad. En maar paraderen met die stok. :D

Groetjes Sally

Kimm

hey sally,

leuk hoor dat ze heeft gezwommen! wat wordt ze al groot! jeetje 4,5 maand alweer :o gaat snel hoor. leuke update heb je geplaatst.
ja de volgende keer foto's nemen, dat is leuk :D

groetjes kim

Dierenfreackske

Hoi Sally , whhhhhhaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuw , wat mooi zijn ze en wat is Hylke al flink gegroeid he !
Leuk zo'n, border collie's , onze vrienden hebben er ook zo !
Hele bezige hondjes he ! En ooooooooo zoooooooooo lief ook !
Grtjs Ann

Christine

Er wilt even iemand een pootje komen geven!

Ikke samen met gino en men mama op een bankje in het zwarte woud!

Vele groetjes
Christine :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Dierenfreackske

mooie foto's , grtjs Ann

Sally

6 september 2008, 12:23:29 #12 Last Edit: 6 september 2008, 12:44:23 by Sally
Hoi Hoi,

Hier ben ik dan weer. Ik (Hylke) ben woensdag 6 maand geworden. Gaat snel he?
Ik ben al wel best groot hoor , maar mijn baasje zegt dat ik nog niet volgroeit ben.
Ik zit ook van vorige zondag in de A-klas, dus niet meer bij de puppy's. In de A-klas is het wel een vol uur trainen hoor, dat is wel wennen. Ik vind dat nog niet zo leuk want vind dat veel te lang, maar ik doe wel mijn best hoor. En luister (als ik zin heb :D) best goed naar baasje.
Vorig weekend was het eindelijk nogeens goed weer en heeft mijn baasje besloten om nogeens te gaan zwemmen met mij. En wat heb ik daarvan genoten zeg!
De allereerste keer dat ik ging zwemmen ging ik wel het water in, maar ging ik nog niet zo ver en dierf ik er niet snel in te springen, maar nu duik ik er gewoon in. Leuk hoor!
Baasje gooit dan een spelletje in het water en ik ga dat er dan uit halen.
En baasje is zelf ook samen met mij in het water geweest. Wat heb ik me toch geammuzeerd!!!
Er zijn ook foto's genomen hoor! Kijk zelf maar hoe leuk het was.

Er zijn ook nog foto's bij van een maand geleden ofzo, en van de wandeling.

Ik sleur graag met een stok rond.

Ik met mijn vriendje van de hondenschool. En natuurlijk met een stok in mijne mond.

Hier ben ik aan het spelen met de pup van de zus van mijn baasje. Dat is mijn super vriendje! Als ik die zie luister ik niet meer. :P

En nu zwemfoto's!. Er zijn er ook van de eerste keer bij hoor.

Samen met Baasje zwemmen

Zo dit waren ze dan. Zien jullie nu hoe leuk ik het vind? . :D

Pootje en likje van Hylke

Kimm

hoi hylke,

wat een mooie foto's van jou zeg! je bent echt knap hoor :D
en lekker zwemmen dat is genieten he? tenminste dat kan je wel aan jou zien :D fijn dat het zo goed met je gaat en dat je goed luisterd. je bent een schatje om te zien hoor!!!

liefs kim

Dierenfreackske

Hoi hoi , he , dat vind ik nou ook , en hele mooie en leuke actiefoto's hoor !
Wat een leuk leventje heeft je hond ook ! Fijn dat jje zo'n leuke dingen doet ook met je honden  Ik heb er van genoten  en jij ook zo te zien he ! Grtjs Ann  !