5 mei 2025, 01:16:00

erg zieke grasparkiet

Gestart door nita_forever, 13 december 2009, 15:59:19

« vorige - volgende »

nita_forever

Hallo allemaal,

Ik weet dat deze site eigenlijk niet voor grasjes is, maar volgens mij zit er heel veel verschil met grasjes en valkjes algemeen.
De grasparkiet van mijn ouders zat buiten in de vouillere, maar is ziek naar binnen gebracht. Hij had veel ontlasting onder zijn staart, en zat bol.
Inmiddels zit hij binnen bij de kachel, maar knapt hij nog niet op. Sinds vanmorgen heeft hij een deel van zijn borst/krob erg opgezwollen, zo erg zelfs dat zijn oogje er al van dicht zit. Ook zit nog steeds bol.
Is er iets wat ik zou zou kunnen doen? gezien het feit dat het zo middag is is het lastig naar een dierenarts te gaan...
maar ik vrees het ergste voor het kleintje... het is geen tam vogeltje, dus het is lastig hem vast te houden steeds ofzo...
Graag snel advies.

Groetjes Annita
Groetjes Annita
en mijn kanjers: Chico en Mike

Kimm

hoi annita,

erg lastig en sneu  :-\

een warmte lamp of een kruik bij hem in het kooitje doen. iets anders kan ik niet bedenken behalve de vogelarts.

heel veel sterkte.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Saar

Hoi Annita,
Dit vogeltje heeft z.s.m. hulp nodig van een vogelarts.
Hopelijk ben je er optijd ben. Heb zelf al jaren grasparkieten, en nog nooit is er 1 opgezwollen zoals jij het beschrijft....
Groetjes Saar

nita_forever

De strijd is gestreden, het kleintje is al overleden.
Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Annita
Groetjes Annita
en mijn kanjers: Chico en Mike

Peggel

misschien dat je hem alsnog kan laten onderzoeken om te kijken of het niet iets besmettelijk is voor je andere vogels?