17 juni 2025, 23:15:30

Mijn valkjes 2009

Gestart door Saar, 5 mei 2008, 00:24:10

« vorige - volgende »

Saar

Tijdens de controle viel het me op dat een grasparkietenpopje erg stuntelig was. Ze kwam ook erg mager over. Ze ging haar blokje in, dus ik kon haar zo meenemen. Eenmaal binnen, zag ik al dat t te laat was :( Ze is echt broodmager... Ze heeft nu af en toe stuipen, dus het duurt niet lang meer :(

Patries

agghh!!!!! ik las echt twee tellen geleden dat je hem nog had, en dan net dat ie dood was!! heb net de rest van je dagboek gelezen (grotendeels) en ga hem ook volgen!! bovendien  heb ik sinds gisteravond mijn eerste valkje, die nu al op mijn schouder ligt te slapen terwijl ik dit type.

heel zielig voor je parkietje, echt heel jammer :(

bezoek ons Dagboekje eens!

Saar

Citaat van: Patries op  4 september 2008, 15:26:50
agghh!!!!! ik las echt twee tellen geleden dat je hem nog had, en dan net dat ie dood was!! heb net de rest van je dagboek gelezen (grotendeels) en ga hem ook volgen!! bovendien  heb ik sinds gisteravond mijn eerste valkje, die nu al op mijn schouder ligt te slapen terwijl ik dit type.

heel zielig voor je parkietje, echt heel jammer :(

Leuk dat je mijn dagboekje gaat volgen en dat je weer een valkje hebt! Als je eenmaal besmet bent met t virus dan kom je er niet meer vanaf...

Ik baal er ook echt van dat ze dood is.. Heb er wel een traantje om gelaten :( Maar weet je wat nog rotter is... Zometeen wordt het geparelde lutinootje opgehaald... :-\ zoals jullie je wel voor kunnen stellen ben ik niet echt vrolijk op dit moment.. Heb er eigenlijk eventjes geen zin in.. Maar afbellen kan ik niet maken, dus dat wordt maar even doorbijten
Groetjes Saar...

Patries

hea saar! Balen joh! Ik vind het echt rot voor je!  :'( ik wens je in ieder geval heel veel succes!! :-*

verder was ik al aangestoken met het parkietenvirus! vandaar dat ik er nu weer eentje heb!

maargoed, heel veel sterkte!!

Succes, Gr. Patries

bezoek ons Dagboekje eens!

Saar

NOu het valkje is opgehaald.
Ze vond haar erg mooi dus ik ben ook weer tevreden :)
Ik heb besloten om snel weer op zoek te gaan naar 2 grasparkieten dames... Dit om van het voorjaar weer een goede balans tussen de damens en heren te hebben. Gaat nog heel wat worden, aangezien ik erg kieskeurig ben :-X

Martha

Ach jakkes,wat sneu...
Gelukkig is het geparelde lutino'tje goed ontvangen, nu maar op zoek naar twee dames dan hé!

Succes, groetjes Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008

Bello

Hoi Saar,

Jammer dat je grasje dood is, maar je hebt weer iemand gelukkig gemaakt met een jong valkje ;)
Dat je hoofd er niet naar stond kan ik begrijpen....

Hoezo moeilijk? Welke mutatie zoek je dan voor de grasjes??

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Saar

Citaat van: Martha op  7 september 2008, 08:51:49
Ach jakkes,wat sneu...
Gelukkig is het geparelde lutino'tje goed ontvangen, nu maar op zoek naar twee dames dan hé!

Succes, groetjes Martha

Thnx...

Citaat van: Bello op  7 september 2008, 10:22:30
Hoi Saar,

Jammer dat je grasje dood is, maar je hebt weer iemand gelukkig gemaakt met een jong valkje ;)
Dat je hoofd er niet naar stond kan ik begrijpen....

Hoezo moeilijk? Welke mutatie zoek je dan voor de grasjes??

Dorothé

Hoi Dorothé,
Het is tegenwoordig al moeilijk om aan 2 losse poppen te komen. Vaak worden ze met een man verkocht en daar heb ik er genoeg van.... Het moet een grasje zijn met strakke strepen en niet met t pareleffect.
Dus dit grijze grasje vooraan ( deze is trouwens overleden ) en die blauw met witte pop op de achtergrond voldoen daar niet aan...

Daarnaast wil ik er 1 die lijkt op de 2 licht groene links en rechts bovenin op deze foto:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Melopsittacus_undulatus_Revivim_2.jpg... Dus best wel wat eisen... ::) En dat in combinatie met t feit dat poppen niet vaak los verkocht worden... Dat maakt het er niet makkelijker op.
Groetjes Saar :)

Kimm

hoi saar,

ik lees nu pas dat je grasparkietje overleden is. sterkte meid.

gelukkig heeft het valkje een goed tehuisje gekregen.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Saar

Citaat van: Kimm op  7 september 2008, 12:11:09
hoi saar,

ik lees nu pas dat je grasparkietje overleden is. sterkte meid.

gelukkig heeft het valkje een goed tehuisje gekregen.

liefs kim

Thnx :-*

Mara

Hoi Saar

Sterkte met het verlies van je grasje. Hier worden de poppen gewoon los verkocht hoor...raar dat ze dan bij jou in de buurt per koppel verkocht worden...

Succes met de zoektocht.

Mara

Saar

Citaat van: Mara op  7 september 2008, 18:49:30
Hoi Saar

Sterkte met het verlies van je grasje. Hier worden de poppen gewoon los verkocht hoor...raar dat ze dan bij jou in de buurt per koppel verkocht worden...

Succes met de zoektocht.

Mara

Thnx...
Hier zelden... Puur omdat de poppen gewilder zijn en de meeste kwekers met de mannen blijven zitten. Dit willen de meeste voorkomen... Dus of een losse man of een koppel ::) Maar ik heb misschien wel een oplossing... maar voorlopig :-X ;)

Saar

Nou...
Er zijn inmiddels 2 kleintjes gereserveerd...
Dit snoepje gaat naar iemand van het forum:

Dit wordt het vriendinnetje van het wildkleur jong van Kyra en Moby dit jaar...

Deze zijn nog te reserveren:

De kleinste zit inmiddels volledig in de veren en dat is een echt knuffeltje :-* :-* :-*

Van de eerste ronde heb ik nog 3 valkjes te koop.
Cinnamon opaline bonte witmasker pop:

Een geteste opaline bonte witmasker man: ( de middelste )

Een cinnamon bonte pop:

Verder nog 8 jonge rijstvogels, en 2 zebravinkjes.
Vandaag is ook 1 van de laatste zebravinkjes uit t ei gekropen.
Deze week ga ik de valkenblokken eruit halen, en dan waarschijnlijk een weekje later de parkietenblokken. Op de plek van de valkenblokken komen dan 2 planken te hangen. Hebben ze toch wat extra zitruimte :)
Groetjes Saar :-*

Saar

Nieuw liefdeskoppel???
Sjors ( bontje van Maris ) die zingt een paar keer per dag heel erg charmant ( op zijn manier dan hihi ) Nu viel het me van de week op dat hij het voor Plientje doet... Ze zitten erg vaak bij elkaar en kroelen af en toe... Ik ben benieuwd hoe dat gaat verlopen het komende kweekseizoen.

Verder zijn er nu 3 kleine zebravinkjes... In het andere blokje moeten ze nog uit t eitje kruipen maar dat gebeurd ook wel een deze dagen.

Als het goed is gaan dit weekend de valkenblokken eruit... Dan komen er sowieso 2 grote planken voor terug... hebben ze wat extra zitplaatsen :)
Groetjes Saar :-*