24 juni 2025, 05:11:11

Limburgse Tom en Gerrie. Valkjesterror

Gestart door Sjaak, 20 april 2008, 17:27:54

« vorige - volgende »

Sjaak

Hehe, net als je op de goede weg bent dan gebeurt er iets! Ik wilde net gaan oefenen gaat de deurbel. Ik maak het poortje dicht en de voordeur open. Even later loop ik langs de kooi, shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit Gerrie zit er niet meer in!!!!

Ik zie haar niet maar hoor haar wel. Honden naar buiten, deuren dicht, en ik zie haar net nog achter op de kooi zitten. Ze begint parmantig over de kooi te lopen en het lijkt alsof ze me uitlacht. Maar ze mag er nog helemaal niet uit want ze kan nog niet opstappen en de kamer is nog niet helemaal veilig, er staan 2 kasten best wel ver van de muur af.  De baas heeft me net vanmorgen beloofd dat hij er naar zou kijken deze week.

Ik hou haar een stok voor en paniekerig vliegt ze de gordijnen in. Daar heb ik redelijk snel haar kunnen pakken, ze was niet blij met me.

Ik hoop dat ik het goed kan maken met wat trosgierst,, ik ga meteen maar proberen.

Anke

Hoi Sjaak,
Wat een schrik!!!
Gelukkig heb je haar kunnen pakken.
Laat haar maar lekker even bijkomen.
Dan kan je haar straks misschien weer paaien met trosgierst ;)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Sjaak,

Jeetje wat een avontuur. Misschien heeft Gerrit wel door dat je hem geen pijn wilde doen maar hem alleen maar wilde helpen. Hoop dat het geen gevolgen heeft.

Leuke foto's zeg. Wat leuk die .............hoe heet dat groene ding ook al weer.............op de kooi.

Groetejs Anja

Sjaak

Citaat van: Anja op 18 mei 2008, 20:15:31
Wat leuk die .............hoe heet dat groene ding ook al weer.............op de kooi.

Een windmolentje Anja! Gelukkig heeft het geen gevolgen gehad , ze heeft net alweer relaxed trosgierst bij me zitten eten. Pfffffffffffffffffffffffffffff

Anke

Hoi Sjaak,
Fijn dat Gerrie toch lekker trosgierst bij je is komen eten :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Citaat van: Sjaak op 18 mei 2008, 20:40:44
Citaat van: Anja op 18 mei 2008, 20:15:31
Wat leuk die .............hoe heet dat groene ding ook al weer.............op de kooi.

Een windmolentje Anja! Gelukkig heeft het geen gevolgen gehad , ze heeft net alweer relaxed trosgierst bij me zitten eten. Pfffffffffffffffffffffffffffff

Dank je wel Sjaak. Dat is het woord. Een windmolentje. Ik ben ooit wel eens de woorden kwijt. Maar je snapte gelukkig wat ik bedoelde.

Wat goed dat hij toch weer trosgierst bij je heeft gegeten.

Groetejs Anja

Kimm

hoi sjaak,

hoe gaat het vandaag met gerrie?
nog wat leuks mee gemaakt met haar?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sjaak

Gisteren niet, maar vandaag is ze er weer uitgepiept. Ze heeft nu door dat ze door dat kiertje naarbuiten kan. Dat is dus het kleine poortje waar ik mijn arm in duw als ik met haar oefen.

Ik heb nog geprobeerd om haar tegen te houden, maar ik wist niet dat een valkje zo lenig kon zijn. Nu zit ze op haar kooi en ik ga haar NIET vangen. Want als ik haar nu weer moet pakken dan krijg ik haar nooit tam.

Ze amuseert zich kostelijk boven op haar kooi, de deur staat open en ik hoop dat ze straks vanzelf binnen gaat. Ik hoef gelukkig nergens heen.

Kimm

hoi sjaak,

zit ze er al in ;D
lenig he die diertjes! ze doen zo spagaat en salto's hoor ;D

groejtes kim

Sjaak

Ik heb haar helaas toch weer moeten vatten, dat gaat gek genoeg erg goed, maar blij is ze er niet mee. Ze is wel erg vergevingsgezind. 10 minuten erna kreeg ik weer een zoen.

Ik weet nu alleen even niet hoe ik met haar moet oefenen als ik dat kleine poortje niet kan gebruiken om mijn arm doorheen te doen. Moe ik me maar weer iets op gaan bedenken. En zo ben ik al bijna 4 weken contstant met een valkje bezig.

Sjaak

Zit ik hier met een kartonnetje om mijn arm zodat het gatje in het kleine poortje dichtblijft. Gerrie blijft nl. maar proberen om te ontsnappen. Het uitstapje van gisteren is toch niet zonder gevolgen gebleven, Gerrie vertikt het om bij mijn hand in de buurt te komen en het trainen ging vandaag dan ook heel erg slecht. Het is net alsof we twee weken teruggevallen zijn.

Ik begrijp heus wel dat ze graag uit de kooi wilt maar dat kan toch niet als ze niet opstapt. Ging ze maar al op een stok zitten dan was ik al tevreden, dan mocht ze er van mij uit, ze hoeft niet perse op mijn hand.

Ik probeer echt geduld te hebben en oefen 3 x per dag, maar nu heb ik even een dipje.

Bello

Neeeeee

Geen dipje krijgen.....

Gaat zo goed maar valkjes zijn slim, heel slim.......

Vandaag niet gelukt, dan moet je maar zo denken, morgen is er weer een dag.

Onze Bello is net in de rui en dan is ze niet te genieten en dat betekend dat ik ze ff moet laten zitten en mijn vriend kan er alles mee doen. (ik ook hoor maar dan weer na de rui).

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Kimm

hoi sjaak,

niet opgeven hoor. het komt goed. de ene dag is de ander niet. geduld is een schone zaak wat valkjes betreft en het zal je allemaal zeker lukken hoor!!!
daar heb ik alle vertrouwen in!

groetjes kim

monica

Hey Sjaak,

Heb jij ook de mogelijkheid de kamer goed te verduisteren?
Want eenmaal het donker is kan je je hand er beter onderschuiven, dan stappen ze makkelijker op, en kan je haar zo terugzetten in de kooi zonder te hoeven vangen.
Bij onze 2 binnenvalkjes werkt dit perfect, het popje van dit koppel is ook niet handtam, of beter gezegd was niet handtam.
Gelukkig zijn die beestjes zo nieuwschierig, dat ze het invangen nog wel een keer vergeten zijn, maar teveel in moeten vangen werkt idd. averechts :D

Groetjes Monica.

Sjaak

Net als ik de moed wil opgeven om haar ooit uit de kooi te kunnen laten doet ze weer iets dat me totaal verrast. Ze zat even in een andere kooi en toen ik haar weer haar eigen kooi in wilde laten heb ik haar gewoon laten vliegen in de hoop dat ze vanzelf de kooi inging want ik wilde haar niet weer vatten.

Ik wilde net een traan laten omdat het weer niet lukte en wat denk je............het kreng stapt gewoon op een zitstok en laat zich gedwee naar haar kooi brengen. Nou vraag ik je!!!! Ik ben weer helemaal blij en de moed is weer helemaal terug.

Dat ze op een stok stapt vind ik niet erg. Ik heb nl maar een hand en als ze daar op zit dan kan ik me nog niet meer aan mijn neus krabben, bij wijze van spreken. Dat realiseerde ik me eigenlijk pas later dus opstappen op een stok is eigenlijk nog veel handiger voor mij, die kan ik dan eens uit handen leggen.

De baas gaat nog even naar de kasten kijken waar ze eventueel achter kan vallen en dan mag ze er weer uit. As donderdag krijgt ze een speeltuintje van vrienden dus dat komt goed uit.

Ik denk dat ik binnenkort kijk voor een maatje voor haar, alleen is ook maar alleen. Ze heeft een grote Jockkooi en daar kunnen ze gerust met 2-en in. Dat moet dan wel een zijn die al handtam is.