23 juni 2025, 21:57:01

Limburgse Tom en Gerrie. Valkjesterror

Gestart door Sjaak, 20 april 2008, 17:27:54

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Sjaak,
Wat fijn dat Gerrie nu toch op een stok wil stappen ;D
Leuk dat je een maatje voor haar gaat zoeken :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kimm

hoi sjaak,

wat leuk dat je een maatje erbij gaat zoeken! leuk hoor!
en het kan zijn dat je de nieuwe makkelijker tam krijgt en dat gerrie het dan zo overneemt.
super!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Mara

Hoi Sjaak

Wat leuk dat je er een valkje bij gaat halen. Weet je al welke mutatie en bij welke kweker?

Mara

Sjaak

Nee zover ben ik nog niet. Dat moet ik nog eens na gaan kijken. Het liefst een kweker in Limburg maar ik weet niet of er hier in de buurt zijn.

Sjaak

Hier gaat alles naar wens. Gerrie stapt op de stok (waar ik met een elastiekje wat trosgierst op heb gemaakt) en heel voorzichtig gaan we al op en neer en heb ik haar al een stukje uit de kooi kunnen halen. Ze is wel nog voorzichtig maar het gaat steeds beter. Ik zal morgen eens proberen om wat foto's te maken.

Als het zo blijft gaan met haar stokkie dan ben ik dik tevreden.

Gerrie wil jullie bedanken voor al deze goede ideeen.

Bello

hmmmmmmm

Ligt eraan waar je precies woont in Limburg ;)
In het zuiden of midden of als wij in het Noorden van Limburg.

Dorothé

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Sjaak

Helemaaaaaaaal in het zuiden, maar dat is geen ramp. We hebben een auto hoor. Heb je iets in de groei dan?

Bello

Nog veel beter....

Bij ons is vandaag om 17.00 uur het 2e donsje uit het eitje gekropen.

Dorothé

Van Jannes en Catka,

op de foto links mama Catka en rechts papa Jannes
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Sjaak

Ahaaaaaaaaaaaa, dat biedt perspectief. En begin jij dan ook al met handtam maken of hou je je daar niet aan op? Want dat zou ik toch wel heel graag willen met het oog op mijn Gerrie, daar heb ik nl de handen (of stokken) al vol aan.

Bello

hallootjes

Vanaf dag 1 heb ik ze in mijn handen, de ouders laten dit toe, ze worden door de ouders gevoed, alleen in noodgevallen wil ik bijspringen. (dit was bij het vorig nestje niet nodig)

ik maak ze handtam en de nieuwe eigenaars moeten dit gaan vervolgen als ze een maal bij het nieuwe baasje wonen.
zodat ze handtam blijven.

Onze 3 valkjes hebben ook zo handtam gekocht en dit gelijk thuis uitgevoerd en die weten niet beter, ze zitten alle 4 graag bij ons.

eh Jannes en Catka staan onderaan bij mijn foto, was ik vergeten erbij te zetten.

Dorothé

Sjaak

Kijk eens aan. Dan moet ik even een rekensommetje maken ivm de vakantie.  Het is nu 26 mei, 7 weken later is het 15 juli, we gaan 1 weekje op vakantie op 30-08-2008. Dan heb ik dus 6,5 week volledig de tijd voor mijn valkenkindje voordat de valkensitter komt.

Klopt dit??? En wil je me dan ook helpen met tips enzo, want de kweker van Gerrie laat niets meer van zich horen, ook niet op mijn mail. En ik ben natuurlijk wel nog een leek, dat merk je wel aan mijn dagboek.

Bello

Ik heb jullie ff eenIM gestuurd.

Dorothé

Mara

Hoi Sjaak

Het zou leuk zijn als je mss van Dorothé een valkje zou nemen. Het zijn prachtige valkjes en ik ken Catka, Jannes en Bello. Erg mooie en vooral ook lieve valkjes.

Mara

Sjaak

Ik zou dat ook erg leuk vinden. We zullen zien of het donsje wel bij ons wil wonen.

Sjaak

He jij daar, weg!! Dat is MIJN kooi en MIJN windmolentje.

Wat had ik nu gezegd....oprotten jij!