28 april 2024, 00:38:48

Jeltje ziek? kots op het venster

Gestart door Vogellovertje, 25 oktober 2003, 15:42:18

« vorige - volgende »

Vogellovertje

 ??? hoi..volgens mij is onze jeltje ziek...
Ze slaapt veel en is sloom ...net zo als dizzy maar jeltje heeft geen dik verenpak opgezet...Kan het ook gewoon net zoals dizzy zijn :een virusje in de darmen?
Ze haalt zwaar adem
En we hebben ook spuug gevonden maar we weten niet van wie ???

Alvat bedankt

loraine en de kietjes

Tara

Hoi Loraine,

het lijkt mij in ieder geval niet zo goed, zijn ze beide ziekjes? Ik zou eventjes naar de dierenarts gaan, voor het beste ... Want een valkje die overgeeft is zowiezo niet goed.

Groetjes, Tara

Speedy

Hoi Loraine.,


O jee, niet weer he...ff goed observeren hoor.
Je moet wel zeker weten wie er ziek is.
Koop anders een beetje druivensuiker en geeft wat in het water.
Het mogen ook de druivensuiker tabletjes zijn voor ons mensen, maar dan de naturel.
Geen bijsmaakje of zo doen.
Heb je nog van dat spul van de dokter? ook dat mag je dan wel geven hoor, mits je zeker weet wie er ziek is.
Als je hetzelfde ziet als bij Dizzy, dan zou het goed mogelijk kunnen zijn dat het weer iets met darmpjes is.
Ook zou ik hier op het forum goed navragen....of dat voer wat de kwartels eten wel goed is voor valkjes....ik weet niet of ze ervan eten, maar het is volgens mij niet bedoeld voor valkparkieten.
Ik weet dit niet zeker, dus wil zeker geen onrust zaaien.
Hier krijgen ze het niet, alleen maar valkparkieten voer met eivoer, ook de kwartels.

Beterschap,
    Trudie

Vogellovertje

bij ons ook...
We hebben druivensuiker en een warmtelamp gehaald...nu zit ze in het ziektehokje
Ze heeft ook de diaree trouwens
Ik hoop dat ze gauw beter word..we hebben nog antibiotica
bedankt voor de reacties en ik hou jullie op de hoogte

Een verdrietig snikje van mij en de rest :'(

Vogellovertje

 :'(ze wil niet helpen  ..help asjeblieft snik

Tara

Wat erg :(. Hoop echt dat Jeltje geneest, kan je de dierenarts niet bellen? Of deed je dat al? Want deze heeft hulp nodig en wie weet wat er gebeurt zonder hulp, ik weet dat je al veel hebt gedaan, maar als ze niet betert, zal je andere maatregelen moeten nemen lijkt me :-/

Veel succes he

Groetjes, Tara

Speedy

Hoi Loraine,

Meer dan jullie nu al doen , kan je niet...warmte, druivensuiker, nog iets antibiotica...dus nu maar hopen dat ze net als Dizzy toch weer opknapt.
En maak evt, van wat eivoer een papje...en probeer of ze dat wil eten.

Heel veel beterschap gewenst.

Trudie

Vogellovertje

dankje ze is alleen te moe en te ziek om naar eten of drinken te kijken dus ik geef haar wel wat cede in zo'n spuitje!

kusjes

Vogellovertje

ze zit in de ziektekooi met de warmtelamp erboven he jeetje why us!

Vogellovertje

me zus had haar tegen haar trui aan en ze bleef zo hangen..ze heeft zo'n klein spuitje van ong zo lang ---------------  naar binnen gewerkt
met daarin antibiotica en water...dat ga ik nu elke dag doen want antibiotica helpt 9 van de 10 keer

Tara

Hoi,

hoe gaat het nu met Jeltje? Is ze goed de nacht doorgekomen? Ik hoop het in ieder geval van wel.....

Groetjes, Tara

Vogellovertje

hoihoi

gisteravond heb ik antibiotica in een spuitje binnengebracht..
Ze heeft al wat gegeten en ze floot vandaag twee keer heel kort...
net..pap antibiotica en druivensuiker met water ingedient..ze at maar een klein beetje

Maar ze heeft de nacht doorgebracht!
Het gaat nog steeds slecht..
Ze hijgt afentoe en houd haar snavel open :(

Ik hoop echt dat het gauw weer beter gaat...

groetjes

Tara

Ik hoop het ook :(.

Het is in ieder geval wel goed dat ze de nacht is doorgekomen .... Ik hoop echt dat ze snel betert, want ik weet wat het is om dat mee te maken ... En het is niet leuk :(. Ze lijkt er mij slecht aan toe, maar je doet alles wat je kan, wat ik heel moedig vind van je.
Veel succes, ik blijf zeker lezen hoe het met 'r gaat.

Groetjes, Tara

Speedy

Hoi loraine,

Ik baal met jullie mee hoor, jeetje wat zielig dit.
Kan je misschien kijken, of ze iets in haar keeltje heeft zitten?
Ik hoop echt dat ze aan zal sterken, met alles wat jullie nu voor haar doen.
Ze is zo een moppie joh.
Zolang ze maar wat naar binnen krijgt.
Vind ze het druivensuiker lekker?

Groetjes,
   Trudie

VaLKPaRKieTJe

Hoi hoi,

Ze heeft daarstraks wat pap gemengd met anti-biotica en druivensuiker binnen gekregen, klein beetje maar, de rest uitgespuugd.

En ongeveer 10 mins later heeft ze dat beetje wat ze binnen heeft gekregen ook weer uitgespuugd, terwijl er wel een paar zaadjes trosgierst bijzaten, dus ze moet iets hebben gegeten.

Voor de rest is ze nog erg lusteloos maar kijkt wel een beetje in het rond, reageerd als ik bij het kooitje sta en haar naam noem, maar slaapt nog steeds erg veel.
Al had ik haar daarstraks bij me en probeerde ze wel 2x los te komen uit mijn handen, zoals ze gewoonlijk altijd deed, maar voor de rest is ze bij me gebleven en in slaap gevallen.

Ze mist duidelijk de andere 3 valkjes, ze voelt zich zichtbaar eenzaam in het kooitje in haar eentje.
Ze vind het prettig om bij je te zitten en gaat daarna met veel tegenzin haar kooitje weer in.

Groetjes, Mariette