27 april 2024, 17:40:42

Jeltje ziek? kots op het venster

Gestart door Vogellovertje, 25 oktober 2003, 15:42:18

« vorige - volgende »

Speedy

Misschien moet je dan alleem maar ff proberen dat medicijn, dat ze dat ff binnen heeft...en met het voer dan maar wat rustiger aan doen.
Als ze maar wat vocht binnen heeft is al ff voldoende.
Je vraagt je af, hoe dit nu allemaal komt hoor, jakkie...

Groetjes,
    Trudie

VaLKPaRKieTJe

Wat betekend het eigenlijk als ze zit te hijgen, haar snaveltje op een kiertje heeft en ook nog zit te rillen soms.
Ze vertoond geen benauwdheid eigenlijk (dat ze het warm heeft), maar het ziet er nou ook niet echt uit alsof ze het koud heeft.

Speedy

Hijgen lijkt mij toch benauwdheid hoor.
Kan je niet voor de zekerheid DA bellen? alleen om te vragen??

Groetjes,
    Trudie

VaLKPaRKieTJe

Vanmiddag heb ik er met moeite gelukkig wat pap ik gekregen wat er uiteindelijk gelukkig ook in bleef, niet uitgespuugt dus.

En net zat ik even bij haar en zat ze te knabbelen aan het tosgierst en eivoer wat er voor haar neus hing.
Dus lijkt aan de betere hand te gaan met Jeltje, laten we hopen dat het zo blijft.

Arme Chico heeft de hele dag, tegen het tralies geplakt, naar haar geroepen, vergezeld door Egbert en soms ook Dizzy.
Dus ze missen haar wel.

Ik hoop dat ze over een paar dagen zo is opgeknapt dat ze de voliere weer in mag.

Groetjes, Mariette

Tara

Hoi,

als iemand zegt, dat je best eens naar de DA belt, reageer je daar niet op. Heb je niet kunnen bellen vanmiddag? Het spijt me, maar je zou moeten bellen, zoniet, gaat ze echt dood, dat ben ik zeker, ze lijkt er slecht aan toe. Ik weet niet wat je gaat doen, maar ik hoop het verstandigste en proberen je moeder te overtuigen om te bellen naar dr. Feld.

Groetjes, Tara

VaLKPaRKieTJe

Ik had het idee aan mijn moeder voorgesteld, om desnoods dr. Feld te bellen aangezien de DA hier zondags dicht is, maar ja mijn moeder kwam met de reactie dat het zondag was, en dat hij er dan niet zou zijn en dat hij er niks aan zou kunnen doen dat Jeltje niet at enzo.

Aan de ene kant heeft ze wel gelijk, hij zou er van afstand niet veel aan kunnen doen het beestje aan het eten te krijgen, hooguit tips geven en raad enzo.

Maar aan de andere kant, tja, als het nog steeds erg slecht had gegaan zoals vanmiddag had ik zeker geprobeerd te bellen en anders morgen hier naar de dierenarts gegaan.
Wat dr. Feld zou aanraden weet ik niet, maar onze dierenarts zou waarschijnlijk zeggen dat we haar anti-biotica moeten geven, maar goed, dat doen we al.

Maar in vergelijking met vanmiddag is ze nu best wat opgeknapt vind ik, ik heb er met moeite ongeveer 3/4 spuitje met pap, druivensuiker en anti-biotica ingekregen en ze zat net zelf te eten van het trosgierst en eivoer. Vandaar dat ik er nog even mee gewacht heb en het even aankijk tot morgen, is ze er dan weer zo slecht aan toe dan zal er zeker een DA aan te pas komen.

Ik geef veel om mijn vogeltjes en ik zou me geen raad weten als er ook maar 1 dood zou gaan. Dus mocht ze er morgen weer als een mummy bijzitten, heus, dan bel ik echt de DA wel, maar ze zat daarstraks zo op haar gemak te eten, dat ik het veel beter vond gaan dan vanmiddag.

En ik begrijp je reactie heel goed, maar onthou goed, dat ik er altijd alles aan zou doen om te voorkomen dat mijn valkjes het leven laten.

Groetjes

Tara

Hoi,

hoe gaat het nu met Jeltje? Is ze de nacht goed doorgekomen? Ik hoop het maar ....

Groetjes, Tara

Nes

Hoi Mariette,

wat vervelend dat Jeltje ziek is  :(. Ik hoop dat ze snel weer beter wordt. Geef haar maar een knuffie van mij.

Groetjes Nes.

Kolkkie

Hoi Mariette,

Hoe is het nu met Jeltje?

Ik hoop dat ze snel weer beter is. Geef Jeltje maar een lekkere knuf van mij.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

VaLKPaRKieTJe

Hoi allemaal,

Allereerst, lief dat jullie zo bezorgd zijn over de toestand van Jeltje, maar ik heb goed nieuws voor jullie.

Jeltje was vanmorgen erg actief en was in het kleine kooitje aan het keten waardoor overal zand lag en ze was met haar buik in het waterbakje gaan liggen dus haar buikje was helemaal nat.

Ik ben naar school gegaan en verwachtte eigenlijk bij thuiskomst dat ze weer in elkaar was gestort, maar nee, ze zat blijkbaar al op me te wachten want toen ik het deurtje open deed klom ze gelijk uit het kooitje en maakte een snelle vlucht naar de voliere en begon te schreeuwen naar me dat ik de voliere voor haar open moest doen, maar ik wachtte maar even op mijn moeder.

Toen mijn moeder thuiskwam zat Jeltje nog steeds op de voliere en kreeg ik toestemming om haar in de voliere te zetten.
Haar stukje trosgierst werd opgehangen en ze bleef als enige over in de nok, dus heb ik haar eens bij het trosgierst gezet en ze begon gelijk te eten, of eigenlijk vreten.

Later troffen we Jeltje beneden aan, met haar kopje in de voerbak, dus ze eet wel goed nu. Alleen mijn moeder begon gelijk over het feit dat Jeltje een beetje zwakjes is nog en dat ze even bol gong zitten, dus ik zei dat ze gewoon even geduld moet hebben en kijken hoe het gaat. Als ik ziek ben geweest heb ik ook 2 weken nodig om weer volledig op de been te komen, dus waarom Jeltje niet, ik denk dat ze in de loop van de volgende dagen wel weer aansterkt.

Er zit anti-biotica en druivensuiker in het drinkwater in de voliere, dus dat krijgt Jeltje nog steeds, en de rest ook, voor de zekerheid.

Nu is het de vraag, hoe gaat het morgen met haar...nog steeds zo goed??

Groetjes, Mariette

Kolkkie

Hoi Mariette,

Als het zo goed gaat met Jeltje zal ze al maar meer opknappen. Dat heeft wel ff de tijd nodig, net zoals wij mensen ook wat tijd nodig hebben.
Dus morgen zal ze denk ik meer opgeknapt zijn.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Tara

Hoi,

je kan niet geloven hoe opgelucht ik ben dat alles ok gaat met Jeltje, heel erg goed zelfs, volgens mij, gaat ze wel genezen :). Veel succes met haar!!!

Groetjes, Tara :)

Speedy

Heerlijk om te horen dat Jeltje weer opknapt.
Het lijkt een beetje op het valkje van Mariska...die was ook zo vreemd ziek.
En het is gelukkig ook goedgekomen.

Veel geluk verder met Jeltje en uiteraard met alle valkjes en kwarteltjes.

Groetjes,
   Trudie

Paul

Hoi Mariette,

Wat fijn dat het weer beter met Jeltje gaat want het klonk echt niet best zoals je het beschreef.
Ik denk dat ie net op tijd medicijnen heeft gehad en daardoor is gered :-)
Hopen dat ie morgen ook weer zo goed gaat als vandaag dan kan je bijna met zekerheid zeggen dat het beter word :-)
Veel sterkte met Jeltje.

Groetjes, Paul

VaLKPaRKieTJe

Hey,

Het gaat weer helemaal goed hoor, met Jeltje, ze eet als een gek, net als voorheen, want Chico en Jeltje waren nooit uit de voerbak weg te slaan. Ze heeft net ook weer gedronken en ondanks de vieze smaak ervan heeft ze het wel netjes opgedronken en niet uitgespuugd.

Blijkbaar wil ze niet ziek zijn en helemaal beter worden.

Groetjes, Mariette

PS. Zonder DA he :P Maar dat wel omdat Dizzy al eerder ziek is geweest en we daarom anti-biotica in huis hadden. :)