hobbykwekerij Sephora ~ kweekronde voorbij

Gestart door Lin, 5 februari 2008, 15:21:28

« vorige - volgende »

180sonic

dat klopt helemaal!  ;)

wij duimen hier heel hard dat het een mannetje is!

geweldig ook om te zien hoe de andere groeien, zo snel!!
maar we hopen natuurlijk dat jong 4 voor ons wordt!

ondanks dat je weet dat niets zeker is, ga je je er toch al helemaal op verheugen en voorbereiden! alles is klaar..

dus laat maar komen dat nieuws

groetjes nicole, cor en ray

ps : Lin, ik vind de jasjes heel stoer geworden! helpt het echt zo goed? patentje op vragen! ;)

Lin

Albino met een beetje scheef gedraaid jasje. :)

wildkleur

beetje wazige foto maar je ziet wel duidelijk elke dag meer pennen goed doorkomen, beantwoord denk ik wel de vraag.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

180sonic

dat ziet er zeker goed uit  :D goed idee van je!!

Anke

Hoi Lin,
Fijn dat het goed gaat met de jasjes :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Je ziet idd dat de pennetjes goed groeien. :) Hopelijk blijft het zo goed gaan.

Het oudste jong van Joey en Zoey heeft de oogjes open, zag ik vanmiddag. Het is nog wat te klein om te ringen, dat moet wel in 1 keer goed gaan, ik kan niet tussen het zaagsel naar zo'n ring zoeken met een zeeeeer agressieve ouder erbij ;)
De jongste wildkleur van Max en Pino was ik haast vergeten te ringen, het ging nog maar net :-X

Wat een toestand weer daarnet. Ik was even buiten om wat spullen op te ruimen voor als het gaat regenen. De jongen van Max en Pino waren echt aan het krijsen voor eten. Zie ik Nevada in de opening van het blok zitten, en ze liet Max en Pino er niet bij! Dus hup, die ook uitgevangen en bij de witmaskers en Denzel gedaan. Schiet lekker op, een vlucht van 1x1 meter met 4 valkjes en de andere 2x2 (iets meer) voor 5 valkjes... ::) Maar hopelijk is de rust zo wedergekeerd. Anders moet ik echt een andere oplossing verzinnen voor tijdens de kweek en een andere manier heb ik zo gauw niet.

ManjaV

Hey Rianne & Lin,

Wat zien die jasjes er grappig uit, echt goed bedacht zeg! Wat een idee! Blijven ze goed zitten? :D
Ze zien er heel lief uit.  :-* :-*

Wel apart dat Nevada Max en Pino niet bij het blok wilde laten. Dat zij dan nog de overhand heeft, echt ongelooflijk! Is mij hier ook vandaag gebeurd met Shai die voor het blok zat en geen zin had om Timmy er bij te laten.  ::) ;)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Basje

hallo allemaal,

donderdagavond 8 mei heb ik Basje opgehaald, wat een lief klein mannetje is het en hij voelt ook zo lekker zacht, ik was helemaal verkocht.
Wat heb ik genoten van de berichten en de foto' s in het dagboek, daardoor hoefde ik niets te missen van de ontwikkelingen van Basje en zijn grote broer Cooper en zusje Miffy. Een groot compliment wil ik Linda geven voor de liefdevolle verzorging van de valkjes en andere vogeltjes die zij onder haar hoede heeft. De vogeltjes verblijven in een goedverzorgde schone ruimte, zowel binnen als buiten. Linda je hebt de vogeltjes met liefde en geduld handtam gemaakt, getuige de berichten en foto' s in jullie dagboek, daar ben ik je heel dankbaar voor.
In mijn volgende bericht zal ik over Basje in de trein en thuis vertellen. 
Tot dan!

Janna

180sonic

was je dat bijna vergeten rianne  :o heeft ie al grote voeten?? dan zal het een man zijn  ;D

maar goed dat je even ging opruimen dan  :o
ik wist niet dat dat zou kunnen eigenlijk, je zou toch zeggen dat er baas boven baas is dan, en het is pino haar blok!

Rianne

Laten we het hopen, vandaag twijfelde ik... ik zie wat geels op de schouder doorkomen, ik hoop dat dat het 'poppenkleed' is wat alle jonge valkjes hebben.

Foto's van gisteren:

Koddig ding, jong 1

Wou niet stilzitten, jong 2

Dit wordt een prachtig gepareld lutinootje

Achterblijvertje, maar doet het verder prima

De eerste foto van het nest van Joey en Zoey!

180sonic

wij hopen ook heel hard !! 
mooie foto's weer!!  :D

Dierenfreackske

Hoi ...ik duim ook mee hoor ! Veel geluk met de mooie donsjes ! en de eitjes , altijd leuk om die kleine schatjes
bij je te hebben he ! Grtjs Ann

180sonic

ow thanks!!  :D

rianne hoe kun je trouwens zien of de lutino een man of pop is?  ??? dat kan ik namelijk nergens terug vinden..

Lin

Tot nu toe bevallen de jasjes prima. Mijn vriend zei ook al dat de pennetjes al mooi terug komen. De albino moet alleen nog wat meer groeien want nu zit het jasje nog niet helemaal goed. Maar misschien moet ik even een nieuwe knippen.

Hoi Janna,
Het is je gelukt om een bericht te schrijven!
Wat een lief bericht heb je geschreven  :D ik begin helemaal te stralen hier. Basje is maar goed terecht gekomen bij je. Je bent er zo gek op! Bedankt voor je berichtje.

Citaat van: 180sonic op 16 mei 2008, 13:12:28
ow thanks!!  :D

rianne hoe kun je trouwens zien of de lutino een man of pop is?  ??? dat kan ik namelijk nergens terug vinden..

Ik antwoord even namens Rianne. als je kijkt op onze verouderde website www.hobbykwekerijsephora.nl en dan onder Koppels Rianne (moet nog geupdate) dan kan je daar de berekeningen zien. Alle geparelde zijn poppen.

////

Dag allemaal!

Tiamo en Ayla
De albino en de wildkleur van Ayla en Tiamo zijn nu 4 weken alweer. Ik heb ze zelf uit het blok gehaald al een tijdje geleden want het blok is eraf. Ik wil niet dat ze weer een ronde gaan doen. Als de jongen zelfstandig zijn dan gaan z naar de buitenvoliere. Dat zullen ze wel gek vinden wordt hun eerste keer.

Albino van Rianne

Wildkleur is nu ook gereserveerd. Toen Cooper werd opgehaald vorige week wilde Miranda ook graag de wildkleur reserveren. Zo gezegd zo gedaan  :)

Kaiyo en Kashira
Laatst had ik al geschreven dat ik niet meer wist wanneer de adoptie eieren van Ayla en Tiamo bij Kaiyo en Kashira zouden uitkomen. Gisteren had ik het schouwlampje geleend van Rianne en ik zag dat de twee eieren bijna uitkwamen. Ik was al heel blij dat Kashira het zo goed doet. Ze heeft al vier rondes zelf niks uitgebroed namelijk. Nu bleken de twee in het ei nog te leven  :) Vandaag ging ik kijken en ik hoorde een ei piepen. Morgen dus waarschijnlijk twee donsjes hier  ;D

Timmio en Alanya
De drie jongen van de vorige ronde waren vorige week verkocht. Inmiddels heb ik gisteren gezien dat alle 4 de eieren bevrucht zijn! Volgend weekend verwacht ik het eerste donsje alweer.

Groeten, Lin

180sonic

Citaat van: Lin op 16 mei 2008, 16:49:28
Citaat van: 180sonic op 16 mei 2008, 13:12:28
ow thanks!! :D

rianne hoe kun je trouwens zien of de lutino een man of pop is? ??? dat kan ik namelijk nergens terug vinden..

Ik antwoord even namens Rianne. als je kijkt op onze verouderde website www.hobbykwekerijsephora.nl en dan onder Koppels Rianne (moet nog geupdate) dan kan je daar de berekeningen zien. Alle geparelde zijn poppen.

Groeten, Lin

Op de website kijk ik regelmatig ;)
de uitleg die daar staat snapte ik, dat je dat aan de veertjes kan zien, maar hoe kan je dat zien met de nieuwe pennetjes dan? is de ene pen geel en de andere wit? of hebben de pennen vlekjes ???

Lin

Bij jong 1 zie je de gele vlekken. Het zijn gele stippen op de veren. Als ze in de pen zitten zoals jong 1 dan lijkt het wel zwart geel gestreept. De parels zijn geel, maar witte stipjes kan je ook wel zien dat hebben geparelde witmaskers.