hobbykwekerij Sephora ~ kweekronde voorbij

Gestart door Lin, 5 februari 2008, 15:21:28

« vorige - volgende »

180sonic

ja die vlekken zie je inderdaad! en bij de lutinos zie je die dan dus iets minder duidelijk ..

Lin

Rianne zal binnenkort wel een foto plaatsen van de lutino die gepareld is. Daar zie je dus ook heel veel gele vlekjes. De intensiteit en een beetje de structuur van de parels verschilt per valkje.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Eerder dan ik verwachtte is het 1e adoptie ei uitgekomen bij Kaiyo en Kashira. Het is een wildkleur, geslacht is onbekend. Tenzij het toch een eigen ei is, maar dan is er iets misgegaan. Hij is wel erg klein dus ik hoop dat ie de nacht doorkomt en dat ze dus niet van het nest afgaan.

wildkleur dag 1 met stiefmamma Kashira

Groeten Lin

180sonic

das een kleintje :o en zo lief!! :D hoop dat hij/zij het redt  :)

Rianne

Ik zal vanmiddag foto's maken, dan zet ik de lutino's wel even bij elkaar en kun je het verschil goed zien :)

Rianne

Foto's van vandaag!

Het oudste pareltje, nog te reserveren:

Lutino man, ook nog vrij:

Lutino opaline pop, te reserveren:

Opaline pop, is weer te reserveren:

Jong 1 van Joey en Zoey, vandaag geringd en hopelijk blijft de ring zitten!

Jong 2

En 3 en 4

Het verschil tussen lutino en lutino gepareld (opaline). Het bovenste jong heeft veel fellere gele veerpennen als het jong eronder:

Anke

Hoi Rianne,
Wat een lieve eigenwijze koppies hebben ze :)

Hoi Lin,
Hoe is het met inimini wildkleurtje?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Lin

Albino, tijd voor een nieuw jasje..

wildkleur al beginnend dons weer

De wildkleur van ronde 2 is er nog!  ;D Ik was wel even nerveus hoor..
Dat het broeden al helemaal goed ging was al super maar nu hoorde ik vanochtend ook nog voergeluidjes. Dat kunnen ze dus ook. Dat bied weer perspectief om eens zelf de geelwang eitjes uit te broeden.

En afgelopen nacht geboren een witmaskertje. Ook hier weet ik het geslacht niet van. Ook weer een inimini ding, wel gek dat ze zo klein zijn.

180sonic

ow jah mooi om te zien dat verschil!

Citaat

zo naast elkaar is het heel goed te zien!

Anke

Hoi Lin,
Wat wordt de albino al groot :)
De jasjes werken ook goed zo te zien.
Gefeliciteerd met het witmasker donsje!
Had je geelwang valkjes eitjes uit laten broeden?

Deze foto vind ik heel speciaal....
Het lijkt wel een donsje met 2 hoofdjes ;D

Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

LekkerDier

Hoi Linda,

Gefeliciteerd met je nieuwe donsjes! Leuk om te lezen dat Miffy nog meer broertjes en zusjes krijgt! Die jasjes zijn echt geniaal bedacht, hoewel ik niet begrijp hoe ze helemaal zitten.

Miffy maakt het goed. Ze is nu goed gewend hier. Lekker bij de hand. Het mannetje en Miffy trekken, als ze samen los zijn, erg naar elkaar toe. Dus ik denk dat dat wel  helemaal goed gaat komen. Ik laat haar nog wel een poosje apart zitten, totdat ze echt helemaal aan mij gewend is. Ik heb geen idee hoelang dat zal duren, hoe lang denk jij?
Gisteren is ze voor de tweede keer mee geweest onder de douche. De eerste keer vond ze niet zo heel leuk, maar deze keer vond ze het heerlijk!
Ze lust ook al sla en appel.

Groetjes,

Liek

ps ik weet niet of ik de avonturen van Miffy hier moet schrijven of dat je liever hebt dat ik die naar je mail.

Dutchy30

Hallo,
Hier even een update hoe het Cooper is vergaan de eerste anderhalve week , Het gaat heel goed met Cooper de eerste dag was even wennen maar de tweede dag ging al een stuk beter. En nu voelt ie zich helemaal thuis hier. Hij is vaak lekker uit zijn kooi en gaat ook mee de badkamer in , eerste keer wel een beetje eng maar nu alleen maar gezellig.
En als het slaaptijd is gaat ie uit zichzelf terug in zijn kooi en gaat ie op zijn slaapstok zitten, en kan de kooi dicht.
En Cooper is heel tam geworden , Linda had nog een beetje haar twijfels maar het is een heerlijk tam ding geworden.
En nu wachten we op (Shadow) de wildkleur. Deze ziet er overigens weer een stuk beter uit dan 1,5 week geleden we zijn benieuwd wanneer we deze op kunnen halen.
Tot zover een verhaal over Cooper

Groetjes Miranda.

Lin

Citaat van: Anke op 17 mei 2008, 17:37:11
Hoi Lin,
Wat wordt de albino al groot :)
De jasjes werken ook goed zo te zien.
Gefeliciteerd met het witmasker donsje!
Had je geelwang valkjes eitjes uit laten broeden?

Deze foto vind ik heel speciaal....
Het lijkt wel een donsje met 2 hoofdjes ;D

Groetjes Anke

Hoi Anke,

Ja de albino wordt wel groot, alleen het jasje zat niet goed dus is nog zo kaal. Heb nu het jasje wat groter gemaakt.
Dit zijn Kaiyo en Kashira op een foto van vorig jaar.

Eerst hadden ze geen bevruchte eieren broedde ze niet goed, vervolgens een jaar later wel bevruchet eieren en broedde ze nog slecht. dit jaar weer proberen en nu hebben ze twee adoptie eitjes uitgebroed.  ;D Maar waarschijnlijk doet de pop alles alleen hoor.

Die foto lijkt inderdaad op een siamees valkje!

Hoi Liek,

Je mag best schrijven hoor. Als het echt elke dag is dan liever mailen of zelf een dagboek beginnen(ook leuk hoor!) Jasjes zijn kapotte pantykousjes met een paperclip bij elkaar gehouden. Moet nog even kijken of tape goed werkt. Ziet wat netter uit. wat gaat het goed met Miffy! Als er niet gejaagd wordt op Miffy dan kan je eerst beginnen met overdag bij elkaar zetten in de kooi. Vervolgens eens snachts met een lampje erbij als het goed gaat. oei de douche! Zal wel gek zijn voor haar, goed dat je dat haar aanleert. Het is natuurlijk erg goed voor de veren. Appel en sla zijn ze hier ook gek op. Bedankt voor je bericht!

Hoi Miranda,

Wat makkelijk dat ie zelf terug gaat. Goed afgericht he?  :P ;D Fijn dat ie zo lief is, voor mij ook een opluchting. Het gaat heel goed met de wildkleur. Weegt rond de 100 gram en de veertjes groeien als kool terug. ook het tam maken/houden gaat goed. Ik hoop dat dat zo blijft. Vandaag was de eerste dag voor de twee om even apart van de ouders een aantal uur in hun eigen kooi te gaan. Het gaat het een beetje langzaam met de twee. Ze gaan nog niet echt op onderzoek uit. Maar nu kunnen ze lekekr rondscharrelen in hun eigen kooi.

//

Ik wilde graag fotos plaatsen maar de kaartlezer kan ze niet openen en mijn eigen camera is gevallen. Ik zal het morgen op mijn werk proberen. De widlkleur en de witmasker groeien erg goed. ze worden een beetje te vol gestopt. De zaadjes gaan er namelijk meteen al in en worden niet goed gepeld. Ik wil ze nu dus alleen maar pellets laten eten want de jonkies poepen nu hele zaden terwijl er maagkiezel genoeg is en dat is natuurljk niet goed.

Groeten, Lin

Rianne

De 2 eitjes uit het blok van Joey en Zoey heb ik weggehaald. Ze waren koud en het ene was al onbevrucht. De andere gaf ik geen kans meer.

Met name de oudste jongen groeien als kool, zowel die van Max en Pino als die van Joey en Zoey. Nu zit er bij de jongen van het laatste koppel wel een paar dagen tussen de oudste en de jongste. Het zal allemaal wel goed komen!
De foto's!

Jongen van Max en Pino, allen nog te reserveren. Alleen de lutino (jong 2, zonder parels) is een man, de anderen zijn allemaal popjes.

De jongen van Joey en Zoey, geslachten onbekend, allen nog te reserveren: