hobbykwekerij Sephora ~ kweekronde voorbij

Gestart door Lin, 5 februari 2008, 15:21:28

« vorige - volgende »

Lin

RONDE 1 HOBBYKWEKERIJ SEPHORA

Diego en Dulce

Vader   Gepareld split voor Fallow {X1:Cinnamon} {X2:Lutino} {X1:Geelwang (rec.)}
Moeder   Bont Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.) split voor Fallow

Nageslacht:

Jonge man   
12.5 % Fallow Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.) split voor Bont
12.5 % Fallow Gepareld split voor Bont {X2:Cinnamon} {X1:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}
25.0 % Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.) split voor Bont Fallow
25.0 % Gepareld split voor Bont Fallow {X2:Cinnamon} {X1:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}
12.5 % Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.) split voor Bont
12.5 % Gepareld split voor Bont {X2:Cinnamon} {X1:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}

Jonge pop   
12.5 % Fallow Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.) split voor Bont
12.5 % Fallow Gepareld Lutino split voor Bont
25.0 % Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.) split voor Bont Fallow
25.0 % Gepareld Lutino split voor Bont Fallow
12.5 % Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.) split voor Bont
12.5 % Gepareld Lutino split voor Bont

Over dit koppel is nog twijfel of er bronze fallow aanwezig is. Voor het gemak is het meegerekend.

=======================================

Timmio en Alanya

Timmio = Witmasker Cinnamon Opaline split voor Bont
Alanya (pop)= Witmasker Bont Cinnamon

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Witmasker Bont Cinnamon split to {X1:Opaline}
50.0 % Witmasker Cinnamon split to Bont {X1:Opaline}

Jonge pop
50.0 % Witmasker Bont Cinnamon Opaline
50.0 % Witmasker Cinnamon Opaline

Mutatiecalculator © 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | www.valkparkiet.com

==============================================

Op 5 februari is bij rianne een geel donsje met donkere ogen geboren, een jong van Dulce en Diego. Dit kan een cinnamon gepareld geelwang of gepareld jong zijn. Dit zal het enige donsje zijn dat bij Rianne wordt geboren en ligt bij de eigen ouders.

Eveneens op 5 februari komt er waarschijnlijk nog een donsje van Dulce en Diego uit, maar dan bij Linda. Linda heeft nog vijf eieren liggen bij het koppel Timmio en Alanya, waarschijnlijk drie adoptie eieren van Dulce en Diego en 2 van Alanya en Timmio. Omdat er 1 ei niet goed was is die weggehaald, maar van wie weten we niet. Dat zien we pas als de jongen uitkomen.

Tussenstand:

5 eieren: 1 jong van Dulce en Diego bij Rianne, 1 jong van dulce en Diego (maakt nu een gat in het ei) bij het koppel Timmio en Alanya bij Linda.

Groeten, Rianne en Linda

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Gisteravond zat er een klein gaatje in het ei hier en vanmorgen lag er een jong in de broedmachine!
Toen ik het jong bij Diego legde schoof hij het aan de kant en ging op de 3 neppers zitten. Dus het jong weer teruggedaan in de broedmachine en toen moest ik naar m'n werk.
Vanmiddag Lin opgehaald en weer gekeken. Het jong was nog erg levendig. Dus 2 nepeitjes weggehaald en weer het jong erbij. Dat ging wel goed, en een paar minuten geleden hoorde ik voergeluidjes! Hopelijk heeft het jong ook daadwerkelijk voer naar binnen gekregen.
Vanavond gaat het dan maar weer in de machine als er niet op gezeten wordt. Voor zekerheid laat ik de lamp naast het blok maar aan.

kimmie

Rianne en Linda,

Heel veel succes deze kweekronde...

En gefeliciteerd met het eerste donsje..!!

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Zo, de eerste dag bij pa en ma zit er op. Diego is er, ondanks de lamp die aan staat, toch van af gegaan en is nu aan het eten. Morgen om 8 uur, half 9 als het weer wat licht is buiten, krijgen ze eerst nieuw zaadvoer en eivoer, en dan gaat het jong er weer in.
Dat houdt nu wel in dat hij vanaf nu tot dan geen eten meer krijgt, hopelijk is dat niet te lang.
Heb net foto's gemaakt, die zal ik hier morgen plaatsen. :)

Rianne

Daar is ie dan! :D

Vanmorgen meteen nieuw eten gegeven, zaadjes, eivoer, brood. Er werd van gegeten en Diego ging het blok in maar geen voer geluidjes... Tot Dulce erbij ging en toen hoorde ik het wel. :) Maar wie er nu gevoerd heeft?

Lin

Hier nog geen nieuws. Het eitje piept nog wel, maar er is geen gat. Ik heb voorzichtig het ei ietsje rondom ingedeukt. open maken doe ik niet. Het zou normaal morgen pas uitkomen. Mocht er wel een gat komen en hij komt er dan nog niet uit, dan help ik het wel.  :)

Rianne

Da's ook stom, ik loop ff naar beneden voor een broodje, kom weer boven, stuur je een sms of er al een jong is en in de tussentijd heb je hier al geschreven ;D

Caroline

Oeps Lin, kijk uit hoor met open breken ..... hier hoor ik ze wel 2 dagen tikken voor ze er uiteindelijk doorheen zijn.

Bij Amor en Diégah hoor ik dag 15 tikken en zie ik de eerste barstjes, dag 17 komen ze uit het ei.  ;)

Succes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

kimmie

Hoi Rianne,

Zou Dulce dan toch helpen...??
Het is echt een schatje...
Ben benieuwd welke kleur zijn/haar wangetjes krijgen..

Groetjs Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Rianne

Ik hoop natuurlijk op gele, maar gezien de situatie hier mag ik alleen maar hopen dat dit donsje groot en sterk wordt. :)
Ik heb al regelmatig voeder geluidjes gehoord, hopelijk weten D&D wat ze doen. :)

Lin

Citaat van: Caroline op  6 februari 2008, 11:28:26
Oeps Lin, kijk uit hoor met open breken ..... hier hoor ik ze wel 2 dagen tikken voor ze er uiteindelijk doorheen zijn.

Bij Amor en Diégah hoor ik dag 15 tikken en zie ik de eerste barstjes, dag 17 komen ze uit het ei.  ;)

Succes!!

Nee joh dat doe ik juist niet!  :) Pas als er een gat is en hij komt er niet uit. Had alleen kleine minideukjes gemaakt zodat het makkelijker zou gaan.

Lin

De adoptieouders met 1 jong van Dulce en Diego! Helaas was het licht niet zo best, maar wilde ze toch plaatsen :)
Vanochtend was er dus niks, maar vanmiddag lag er een mooi opgedroogd jong.

Rianne

Ah gos... :-* Fijn dat het zelf uit het ei is gekomen. Is deze ook zo beweeglijk? Vanmiddag stuiterde het jong hier haast uit mijn hand toen ik een foto wou maken! :o

Lin

zal het wel aan jou liggen :P
Nee is gewoon normaal actief, niet opvallend.