hobbykwekerij Sephora ~ kweekronde voorbij

Gestart door Lin, 5 februari 2008, 15:21:28

« vorige - volgende »

Anke

Hoi dames,
Gefeliciteerd met het tweede donsje!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi ...Proficiat met je tweede donsje hoor !Grtjs Ann

Agnes

Gefeliciteerd met de eerste jongen!
Dat dit jaar een vruchtbaar jaar mag worden met allemaal gezonde donsjes :)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Rianne

Vanmiddag, toen hij bijna van m'n hand af stuiterde:

En lekker in het blok met pa en ma:

Diego schrok daarnet ergens van en ging het blok uit, toen heb ik het jong maar in de broedmachine gedaan (met kropje vol) en de lamp zachter gezet. Ik ga zo naar bed, dit scheelt weer opjagen.

kimmie

Gefeliciteerd met het 2e donsje...!! :D
Groetjes Kim, Karel en Lady

Lin

Het donsje hier gaat ook goed. Druk aan het piepen de hele tijd. Heb net ene foto gemaakt maar de kaartlezer werkt niet.. ::)

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Dierenfreackske

Mooie foto's ! Gelukkig is ie niet van je hand gestuiterd ! Grtjs Ann

Rianne

Het gaat goed met het donsje, hij zat vanmorgen om 8 uur al rechtop in de broedmachine, hij had honger. ;)
Dus gauw pa en ma eivoer en pellets/zaden gegeven. Even later hoorde ik alweer voer geluidjes.
Gisterochtend zag ik nog dat hij overteerde zaadjes poepte maar gisteravond liet hij zien dat dat al veel beter ging, 2 keer een flatsje op m'n hand, zonder zaadjes.
Een foto van gisteren heb ik niet, er valt ook trouwens weinig te zien, het is een donsje, vandaag ook nog dus weet nog niet wanneer de volgende foto komt ;)

Lin

Hier ook alles goed. Een beetje te goed misschien, want ze gaan er bijna niet meer vanaf.  Vooral Alanya begeeft zich vrijwel niet buiten het broedblok. Wel laten ze me rustig kijken hoe alles gaat.

Met het jong gaat het prima. Weer goed gegroeid. Hopen dat de rest niet te lang op zich  laat wachten. Maar binnen  3 dagen denk ik dat er nog niks komt. Heb net de eieren bekeken zien er goed uit. Volgens mij is de luchtvochtigheidsmeter kapot want die geeft 34% aan maar de eitjes groeien prima. Maar ik ga evengoed de luchtvochtigheid wat hoger proberen te krijgen. Ik hoop dat voor de 17e alle jongen er zijn.  :) ik ben benieuwd!

Rianne

Vanmiddag stormde Diego het blok uit en ging wild heen en weer fladderen. Energie te veel? Reden voor mij om weer even te spieken en een fotootje te maken. Let eens op dat kropje, en kijk, mini-pennetjes aan de vleugels! :D

Anke

Hoi Rianne,
Het donsje ziet er prima uit!!!  Wat een lief snoepje :-* :-*
Fijn dat het zo goed gaat!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Ik dacht dat ik nog foto's had, maar niet dus. Zal meteen nieuwe maken want wat groeit ie hard! :o
Gisteravond moest ik werken dus ik had mijn vriend gevraagd of die het jong in de broedmachine wilde leggen. Uiteindelijk heeft mijn moeder het gedaan want hij was bang dat hij te hard zou knijpen bij het oppakken ;D ;D

Rianne

kimmie

Die krop :o wat een ballon ;D
Wat gaat dat goed zeg...!!
Fijn dat Diego (en Dulce?) het zo goed doen...

En hoe gaat het bij Lin...?
Ligt daar alweer een donsje bij...?
Groetjes Kim, Karel en Lady

Lin

Mijn fotocamerakaart is kapot. Maar goed heb wel fotos. Het jong hier gaat ook goed. Foto vertekend een beetje, lijkt wel erg klein zo. Zal morgen even een foto van opzij nemen.

Morgen verwacht ik een donsje van Alnay en timmio zelf. Maar goed dat is nog maar even afwachten. Ze hebben natuurlijk een tijd koud gelegen. Schouwen lukt nu niet dat waarderen ze niet. Ik hoor in ieder geval nog geen gepiep dus zal nog wel even duren denk ik.

Van de afgelopen tijd

Groeten, Lin