10 mei 2025, 00:09:27

Sallandse Valkparkieten 2008

Gestart door Rob S, 6 januari 2008, 21:47:05

« vorige - volgende »

*Esther*

Heej Rob,

Dus je gaat zelf aan de klus om nieuwe blokken te maken?
En succes met je zoektocht naar een nieuwe man! Houd je dit mannetje wel? Omdat het je eerste valkje is?

Ik houd juist helemaal niet van j.r....'k ben meer een grote honden type  ;)

gr Esther

Rob S

Citaat van: *~Jeanine~* op  4 oktober 2008, 22:57:04
Hoi Rob,

Kom even vertellen dat ik super heb genoten van je prachtige foto's.

Het geelwangetje is super :)

Harstikke mooi :D

Citaat van: Dierenfreackske op  4 oktober 2008, 23:12:50
Hoi Rob , wat een gezellige en lieve mooie valkjes heb je te koop , jammer , mijn voiliere zit vol , ik vind ze ook supermooi hoor ! En ook een prachtige lieve hond hoor ! Ik heb genoten van je valkjes - en Hondefoto's ! Grtjs Ann

He Ann,

Dank je, ja mijn voliere is ook vol anders had ik wel meer jongen gehouden van dit jaar, want er zaten enkele prachtige valkjes tussen (Sari van Manon o.a. ;))

Citaat van: *Esther* op  5 oktober 2008, 10:59:05
Heej Rob,

Dus je gaat zelf aan de klus om nieuwe blokken te maken?
En succes met je zoektocht naar een nieuwe man! Houd je dit mannetje wel? Omdat het je eerste valkje is?

Ik houd juist helemaal niet van j.r....'k ben meer een grote honden type  ;)

gr Esther

He Esther,

Ja uiteraard ga ik de broedblokken zelf maken, als je ze koopt (stuk of 7) ben je zo 100 euro kwijt, en dat geld besteedt ik dan liever aan een valkje ;)
Dit mannetje gaat weg, ik heb geen kooi over als het broedseizoen is, dus dan zit er weinig anders op ;)

En verder, ja ieder zijn eigen smaak he ;)

I_Xyzyx_I

Hoi Rob

Op www.birdshopping.com (als ik het goed heb) heb je 1 broedblok voor 9 euro, zeer goede kwaliteit blokken ;) voor dat geld maak je ze zeker niet zelf!

Je moet alleen wel een stukje gaas aan de binnenkant maken zodat de valkjes er in kunnen klimmen.

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Rob S

Citaat van: I_Xyzyx_I op  5 oktober 2008, 14:03:51
Hoi Rob

Op www.birdshopping.com (als ik het goed heb) heb je 1 broedblok voor 9 euro, zeer goede kwaliteit blokken ;) voor dat geld maak je ze zeker niet zelf!

Je moet alleen wel een stukje gaas aan de binnenkant maken zodat de valkjes er in kunnen klimmen.

Groetjes Jasper

Haha dat heb je niet goed, de site doet het niet ;) maar ik heb het al wel gevonden. Het was .nl ipv .com. Maar ik heb juist mijn eigen broedblokken in de brandton gegooid omdat ik over wil gaan op pvc broedblokken ivm de hygiëne. Deze zijn veel makkelijker schoon te maken en schoon te houden ;). Maar bedankt voor het meedenken :D

Dierenfreackske

Hoi Rob ,  en gaat het daar een beetje met de broedblokkenstapel ?  haha   Grtjs Ann

Rob S

Citaat van: Dierenfreackske op  5 oktober 2008, 14:35:07
Hoi Rob ,  en gaat het daar een beetje met de broedblokkenstapel ?  haha   Grtjs Ann

Haha ja hoor, er moet er nu nog 1 op en dan is het klaar ;)

Net is er weer een valkje opgehaald, het opaline popje :). Het loopt toch nog wel aardig door met de valkjes, nog 7 te gaan  ;). Net het ringenformulier voor 2009 ingevuld: 40 ringen voor 5 koppels, waarvan 1 onervaren en ik moest er min. 25 bestellen voor de 2 koppels splendids. Wel erg veel, maar het is niet anders.

Gr Rob

♥Debby♥

Hahaha.. nou dan maar hopen dat de splendids er zin in hebben..  :P

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Caroline

Ik bestel altijd ruim en heb er nog altijd over gehad.

Voor 2009 heb ik al 50 stuks liggen bij de Veghelse vogelvereniging (ze zijn al binnen en worden deze week bezorgd) voor dan 4 ervaren koppels en 3 onervaren koppels. Is gemiddeld 7 jongen verdeeld over 2 nesten per koppel.

Nou ik teken ervoor.  ;)

Mocht ik er tekort komen bij de NBvV heb ik binnen een week een spoedbestelling binnen. Weliswaar € 1,= extra per ring maar wat is € 1,= op een heel valkje.  ;)

Je Splendids moeten hard werken volgend jaar.

Och wat je overhoud kun je leuke speeltjes van maken, doe ik hier altijd. Gewoon het ijzerdraadje met de ringen ophangen, kunnen ze uren mee spelen.  ;)

Groetjesssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Rob , haha ,    whaaauuuuuuw  7 koppels , dat is best wel veel he ! Ik hoop dat het ook goed komt met de onervaren koppels bij je !
Ik ben benieuwd hoor  , grtjs Ann

Rob S

Citaat van: *Debby* op  8 oktober 2008, 21:36:03
Hahaha.. nou dan maar hopen dat de splendids er zin in hebben..  :P

Haha ja inderdaad, die mogen aardig tekeer gaan als ze alle ringen willen gebruiken :P

Citaat van: Caroline op  8 oktober 2008, 22:05:24
Ik bestel altijd ruim en heb er nog altijd over gehad.

Voor 2009 heb ik al 50 stuks liggen bij de Veghelse vogelvereniging (ze zijn al binnen en worden deze week bezorgd) voor dan 4 ervaren koppels en 3 onervaren koppels. Is gemiddeld 7 jongen verdeeld over 2 nesten per koppel.

Nou ik teken ervoor.  ;)

Mocht ik er tekort komen bij de NBvV heb ik binnen een week een spoedbestelling binnen. Weliswaar € 1,= extra per ring maar wat is € 1,= op een heel valkje.  ;)

Je Splendids moeten hard werken volgend jaar.

Och wat je overhoud kun je leuke speeltjes van maken, doe ik hier altijd. Gewoon het ijzerdraadje met de ringen ophangen, kunnen ze uren mee spelen.  ;)

Groetjesssssss

He da's wel een goeie tip, van dat ijzerdraadje en het ringetje. Ik heb nu gem. 8 jongen over 2 nesten per koppel. Maar ik bestel liever wat te ruim dan dat ik tekort heb ;)

Citaat van: Dierenfreackske op  8 oktober 2008, 22:15:12
Hoi Rob , haha ,    whaaauuuuuuw  7 koppels , dat is best wel veel he ! Ik hoop dat het ook goed komt met de onervaren koppels bij je !
Ik ben benieuwd hoor  , grtjs Ann

Ik ook, als het goed is 5 koppels valkparkieten (ben nog op zoek naar een fallow man split witmasker bont ;)) en 2 nieuwe koppels splendids :)

Dierenfreackske

Hoi Rob , tja , ik hoop dat je de valkjes vind die je zoekt he ! Grtjs Ann  !

*Manon*

Hey Rob,
Wat is het stil aan jouw kant joh!!
Alles goed?

Met Sari gaat alles goed, ik mocht haar zelfs al een keertje kroelen. Gaat helemaal de goede kant op he, maar nu ziet ze ook veel van haar vriendinnetje Zaura die supertam is en die wel gekroeld wil worden... dus ja.. jaloers is de dame wel dus hé... maar ja... is ze niet de enigste in haar soort hé  :P :P :P

Dierenfreackske

Hoi Rob , hoe is het met de valkjes hier ? Alles goed hoop ik ?
Grtjs Ann

Rianne

De spoedbestelling bij NBvV is met recht een spoedbestelling, bij Europarrot moet je er nog weken op wachten ::) Dan maar wat meer ringen bestellen voor volgend jaar. Heb ze al binnen ook trouwens :)

Caroline

Ik hier ook .... vind ze niet mooi.  :-X
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.