10 mei 2025, 01:08:17

Sallandse Valkparkieten 2008

Gestart door Rob S, 6 januari 2008, 21:47:05

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Rob , mooie jongen krijg je daaruit he ! Grtjs Ann

Rob S

4 oktober 2008, 18:53:50 #361 Last Edit: 4 oktober 2008, 19:00:56 by Rob S
Ik heb vanmiddag de broedblokken uit de voliere gehaald en in de vuurkorf gemikt :P ;), volgend jaar ga ik over op pvc-broedblokken ivm de hygiëne.

Dan heb ik nog een klein nieuwsfeitje, ik ga het koppel opaline x getekend cinnamon witmasker splitsen. De roodoogige jongen uit dit koppel komen allemaal niet echt supermooi in de veren, en dan met name de lutino's. De albino's daarentegen zijn beter bevederd maar ook niet echt top. Dat was vorig nest al zo, en dit nest ook. Daarom ga ik de opaline man verkopen en een andere man weer kopen voor de pop. Zelf zit ik te denken aan een opaline fallow split bonte witmasker, maar weet het nog niet helemaal zeker. Iemand van jullie nog een tip om tegenover deze mooie pop te zetten?

En ik heb vandaag ook nog een paar fotootjes geschoten, hierop is ook de lutino opaline te zien die slecht in de veren zit.

Alle 4 de splendids op hun favoriete stekje.

Opaline bonte valk, te koop

De opaline lutino die slecht in de veren zit.

Albino opaline split bonte zusje, te koop

Nog een keer de opaline lutino

Opaline bont, opaline pop, albino opaline pop, alle 3 te koop

Albino opaline split bonte pop, te koop

Opaline bont en opaline pop, beide te koop

Opaline pop split bont witmasker, te koop

Opaline bont split witmasker, te koop

Opaline bont split witmasker, te koop

Vooraan opaline bont, met daarachter de ouders.

Nogmaals

Opaline lutino split bont witmasker

De 3 nieuwe roodbuik splendids, 2 popjes en 1 man.

Splendid popje

3 keer opaline bont split witmasker, alle 3 te koop

Nog een keer.

De opaline man uit bovenstaand verhaaltje.

Getekende cinnamon witmasker pop die nu nog bij bovenstaande man hoort.

Bonte opaline split witmasker, en albino opaline pop split bont, beiden te koop

Lutino opaline en haar zusje

Nog een keer

Nogmaals de lutino opaline

Het koppel bont opaline x bont witmasker opaline

Koppel opaline x getekend cinnamon witmasker met daarachter een bonte opaline.

Albino opaline split bonte pop en de opaline split bonte witmasker pop.

Splendid popje

Nog een keer

En nog een keer :P

Zo, dat zijn genoeg foto's voor een tijdje dacht ik zo ;)

*Manon*

Hoi hoi Rob,

Prachtige foto's zeg  ;D
Met je koptekst schrok ik in de eerste instantie effe, maar je hebt zelf lekker fikkie gestookt  :P :P

Groetjes Manon

Caroline

Ja inderdaad, heftige tekst.  :o

;D ;D ;D

Kan me wel voorstellen dat je de opaline man verkoopt als de jongen zo slecht in de veren zitten .... ik vind de prachtige tekening van de pop ook helemaal vervallen met zo'n man, ook erg zonde.  :-\ ;)

Succes met de verkoop en je zoektocht naar een geschikt ventje.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rob S

Citaat van: *Manon* op  4 oktober 2008, 18:59:48
Hoi hoi Rob,

Prachtige foto's zeg  ;D
Met je koptekst schrok ik in de eerste instantie effe, maar je hebt zelf lekker fikkie gestookt  :P :P

Groetjes Manon

Haha dank je, ik dacht, ik laat jullie maar mooi eens een keertje flink schrikken :P Beetje de gek aansteken hier ;)

Citaat van: Caroline op  4 oktober 2008, 19:24:03
Ja inderdaad, heftige tekst.  :o

;D ;D ;D

Kan me wel voorstellen dat je de opaline man verkoopt als de jongen zo slecht in de veren zitten .... ik vind de prachtige tekening van de pop ook helemaal vervallen met zo'n man, ook erg zonde.  :-\ ;)

Succes met de verkoop en je zoektocht naar een geschikt ventje.  :D

He Caroline ;D

Ja ik snap er echt werkelijk niets van, als je kijkt hoe mooi het opaline popje eruitziet, die zit gewoon prachtig in de veren met hele mooie parels. En wat de pop betreft samen met de man, ja ik had op dat moment niets anders voor deze pop, en de man had wel leuke splitten en het is samen een heel erg goed koppel :). Tot nu dan tenminste.

Ik zit zelf te denken aan een opaline bronze fallow man split bonte witmasker om tegenover deze pop te zetten, maar zo'n man zal nog wel niet zo heel makkelijk te vinden zijn denk ik :-\

En hier nog een fotootje van onze hond, die op geheel eigen wijze van dierendag geniet :P

Heel stiekem kijkend of het wel mag, zomaar op de bank liggen ;D

♥Debby♥

Wat een superfoto's Rob.. dat is nog eens een dierendagtractatie voor de baasjes! hahahaha..

Wat zonde dat de opaline lutino zo slecht in de veren zit.. qua kleur vind ik haar namelijk wel erg mooi.. mooi geel!

Je hebt echt schitterende valken zitten hoor.. vooral de bonte.. om te zoenen..

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Anke

Hoi Rob,
Ik schrok me ook een rotje van je koptekst :o
Gelukkig heb je alleen maar fikkie gestookt :)
Wat een mooie foto's van je mooie valkjes heb je weer geplaatst!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rob S

Citaat van: *Debby* op  4 oktober 2008, 19:52:59
Wat een superfoto's Rob.. dat is nog eens een dierendagtractatie voor de baasjes! hahahaha..

Wat zonde dat de opaline lutino zo slecht in de veren zit.. qua kleur vind ik haar namelijk wel erg mooi.. mooi geel!

Je hebt echt schitterende valken zitten hoor.. vooral de bonte.. om te zoenen..

Haha dank je ;D De opaline lutino is inderdaad heel mooi geel, alleen ik begrijp er weinig van dat er zulke slechte vogels uit een splitvogel komen, ik vind het heel raar :-\.

En de bonte, daar zijn er nog een paar van te koop ;) :P

Citaat van: Anke op  4 oktober 2008, 20:10:58
Hoi Rob,
Ik schrok me ook een rotje van je koptekst :o
Gelukkig heb je alleen maar fikkie gestookt :)
Wat een mooie foto's van je mooie valkjes heb je weer geplaatst!!
Groetjes Anke

Ghehe, dat was ook de bedoeling, een beetje leven in de brouwerij brengen zo op de zaterdagmiddag :P

Caroline

Ach, wat een lieverd ..... onze Sjors (een Jacky) ging ook altijd ergens onder liggen.  :)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rob S

Citaat van: Caroline op  4 oktober 2008, 22:30:26
Ach, wat een lieverd ..... onze Sjors (een Jacky) ging ook altijd ergens onder liggen.  :)

Haha, dat heeft hij niet zelf gedaan hoor. M'n pa legde dat kussentje op hem neer, en zo is hij wel anderhalf uur blijven liggen. Normaal drentelt hij altijd iedereen achter de kont aan in huis, maar hij vond het blijkbaar zo fijn dat hij gewoon lekker bleef liggen ;D

Sepp is trouwens ook een Jack Russel ;)

Randy

hej rob 8)

k d8 ook  :o  broedblok in brand,,,,,maar valt mee ;)

wel jammer dat je steeds ''slechte''jongen krijgt uit dat koppel...hoop dat het straks beter gaat met nieuwe man!

ook inderdaad leuke fotos, en je jacky ;D
ik heb er zelf ook 2,, maar dan geen black and tan :P

veel mensen hier hebben jack russels, lijkt wel ;D

Groetjes Randy
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Caroline

Ja, dat wist ik nog dat jullie Sepp ook een Jacky was.

Maar onze Sjors kroop dus zelf overal onder, kussens op de bank, onder je dekbed als je het hekje naar boven vergeten was te sluiten, onder een jas die van de kapstok was gevallen, noem maar op, gek beest.

Jullie Sepp zie je inderdaad dat ie er ook van geniet, hij slaapt lekker verder, als is het dan niet helemaal echt.  ;)

PS. Randy, klopt, Marlies heeft er ook eentje weet ik.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rob S

Citaat van: Randy op  4 oktober 2008, 22:38:06
hej rob 8)

k d8 ook  :o  broedblok in brand,,,,,maar valt mee ;)

wel jammer dat je steeds ''slechte''jongen krijgt uit dat koppel...hoop dat het straks beter gaat met nieuwe man!

ook inderdaad leuke fotos, en je jacky ;D
ik heb er zelf ook 2,, maar dan geen black and tan :P

veel mensen hier hebben jack russels, lijkt wel ;D

Groetjes Randy

Haha weer één die op sensatie belust is :P

Ja het is inderdaad jammer van die man, hij heeft zoveel splits en het is ook nog eens mijn allereerste valkje  >:(, dat geeft toch iets bijzonders.

Haha ja Sepp is soms zo'n bengel, maar als hij op de bank mag, dan is alles goed en is hij zo ontzettend tam.

Citaat van: Caroline op  4 oktober 2008, 22:41:06
Ja, dat wist ik nog dat jullie Sepp ook een Jacky was.

Maar onze Sjors kroop dus zelf overal onder, kussens op de bank, onder je dekbed als je het hekje naar boven vergeten was te sluiten, onder een jas die van de kapstok was gevallen, noem maar op, gek beest.

Jullie Sepp zie je inderdaad dat ie er ook van geniet, hij slaapt lekker verder, als is het dan niet helemaal echt.  ;)

PS. Randy, klopt, Marlies heeft er ook eentje weet ik.  ;)

Pff gelukkig doet die van ons dat niet, we hebben wel een toverwoordje hier, en dat is "buiten". Man, wat wordt die hond dan gek in de kop. Sepp gaat trouwens bij ons niet naar boven, hij is 1 keer van de 4e traptrede naar beneden gevallen/gesprongen en sindsdien komt hij niet meer verder dan met zijn voorpoten op de eerste tree :P

Marlies heeft trouwens een hoogbenige jack russel  ;)

*~Jeanine~*

Hoi Rob,

Kom even vertellen dat ik super heb genoten van je prachtige foto's.

Het geelwangetje is super :)

Dierenfreackske

Hoi Rob , wat een gezellige en lieve mooie valkjes heb je te koop , jammer , mijn voiliere zit vol , ik vind ze ook supermooi hoor ! En ook een prachtige lieve hond hoor ! Ik heb genoten van je valkjes - en Hondefoto's ! Grtjs Ann