11 mei 2025, 18:09:24

Sallandse Valkparkieten 2008

Gestart door Rob S, 6 januari 2008, 21:47:05

« vorige - volgende »

Rob S

Citaat van: Dierenfreackske op 20 september 2008, 22:26:20
Hoi , wat een leuke vogel heb je gekocht , ik ken dit niet maar het is een beauty hoor !   Leuk dat je even in mijn boekje komt , hihi ! Grtjs Ann

Dank je, het is een splendid roodbuik popje. Straks met een maandje of 4 is de buik, die nu nog geel is, rood.

Citaat van: I_Xyzyx_I op 22 september 2008, 23:11:09
Hoi Rob

Ik ga zeker volgen hoe het met de splendits gaat! Vind ze er erg mooi uit zien, misschien iets voor volgend jaar als ik ruimte heb ;D.

En een beetje afwisseling kan natuurlijk ook geen kwaad :P

Groetjes Jasper

Ja ik heb ze zelf ook gekocht om toch iets meer kleurvariatie in de voliere te hebben. Valkparkieten zijn ook erg mooi, maar veel meer dan grijs, geel en wit zit er niet in ;) En dat hebben deze vogeltjes juist weer wel. Nu van de winter eerst de voliere opknappen, dan een paar extra broedblokken timmeren voor deze splendids en dan hopelijk van het voorjaar mooie jongen ;D

Rob S

Verder heb ik nog altijd 11 valken te koop:

4 bonte opaline valkjes, mogen per direct weg en zijn heel goed tam te maken
3 albino opaline split bonte poppen, waarvan 2 er nog heel goed tam te maken zijn en deze 2 mogen vanaf 30 september weg. De ander is van begin dit kweekjaar en mag per direct weg.
1 opaline pop split bonte witmasker, mag vanaf 2 oktober weg en is dan nog perfect tam te maken
2 cinnamon opaline poppen van juni 2008
1 wildkleur man split opaline van 2004

Groetjes

Rob S

Zo, net 2 valkjes verkocht, een bonte opaline en een cinnamon opaline popje. Die man, een man op leeftijd ;), was helemaal weg van mijn getekende valken en vooral van de bonte opaline cinnamon geelwang pop, hij heeft wel 4 keer gevraagd of ik haar niet weg deed :P. Niet opdringerig ofzo, maar hij vond haar gewoon zo mooi ;). Wel gaaf om te zien dat mensen dan toch zo reageren en dan pas begin ik echt te beseffen wat voor vogels ik heb zitten :P

Nu zijn er dus nog 9 valkjes te koop, voor degene die er nog 1 of meerdere zoeken :P

Rob S

En de andere cinnamon opaline pop en de albino opaline split bonte pop zijn ook gereserveerd ;D Ze worden woensdag opgehaald :D

Rob S

Zo, ik zal hier nog even een paar fotootjes neerkiepen. Ze zijn allemaal niet zo heel scherp, maar dat heeft te maken met de niet zo vaste hand op zondagochtend ;)

Mijn mooie geelwangetje ;D

Gepareld popje split witmasker bont, nog te reserveren

Eindelijk een scherpe foto, maar dan vliegt die :censuur vogel weg :P

Splendid mannetje, die ik al had

Bonte opaline valk, met het geparelde popje, beiden nog te reserveren

Nog een bonte opaline, ook nog te reserveren

Eén van de nieuwe splendid poppen

Bonte opaline, nog te reserveren

Nog een bonte opaline, ook nog te koop

En dit vond ik zelf nog wel een mooie foto, het valkje vliegt net weg

Groetjes

Dierenfreackske

Hoi Rob , het ios echt een supermooi geelwangetje hoor ! Wat een beauty zeg ! Ook je andere valkjes zijn supermooi vind ik ! Mooie foto's ook ! Grtjs Ann

Caroline

* kwijl kwijl kwijl *

Jeetje Rob, wat is ze mooi!!  ::)

Je andere ook hoor.  ;)

Groetjessssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rob S

30 september 2008, 19:13:05 #352 Last Edit: 30 september 2008, 19:15:49 by Rob S
Citaat van: Dierenfreackske op 28 september 2008, 19:00:28
Hoi Rob , het ios echt een supermooi geelwangetje hoor ! Wat een beauty zeg ! Ook je andere valkjes zijn supermooi vind ik ! Mooie foto's ook ! Grtjs Ann

Dank je wel!!! Ik ben er superblij mee en kan haast niet wachten tot het nieuwe kweekseizoen ;D

Citaat van: Caroline op 28 september 2008, 22:03:39
* kwijl kwijl kwijl *

Jeetje Rob, wat is ze mooi!!  ::)

Je andere ook hoor.  ;)

Groetjessssssssss

Haha, een lekbakje nodig :P? Ik hoop voor je dat je er ook snel 1 vind ;)!

Verder heb ik weinig nieuws hier, morgenavond worden als het goed is het cinnamon opaline popje en een albino opaline popje split bont opgehaald :)

I_Xyzyx_I

Hoi Rob

Wat een super mooi popje :o en wat een supermooie jongen ook! Jammer dat je geen witmasker zwaar bont tekoop hebt :(.

Helaas past geen van jouw jongen in mijn kweekprogramma voor volgend jaar, anders had ik er zeker 1 genomen :P

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

♥Debby♥

Schitterend Rob!! wat een mooie valkjes zeg.. waanzinnig!

Die Splendids zijn ook leuk!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Rob S

Citaat van: I_Xyzyx_I op 30 september 2008, 22:02:25
Hoi Rob

Wat een super mooi popje :o en wat een supermooie jongen ook! Jammer dat je geen witmasker zwaar bont tekoop hebt :(.

Helaas past geen van jouw jongen in mijn kweekprogramma voor volgend jaar, anders had ik er zeker 1 genomen :P

Groetjes Jasper

He Jasper,

Dank je ;D, en de zwaar bonte jongen zijn wel split witmasker ;)

Citaat van: *Debby* op  1 oktober 2008, 14:52:37
Schitterend Rob!! wat een mooie valkjes zeg.. waanzinnig!

Die Splendids zijn ook leuk!

Dank je Debby, leuk dat je hier eens komt kijken :D! Ik vind de splendidjes ook steeds mooier, en er zijn nog veel meer bijzondere mutaties van splendids, dus daar ben ik nog lange niet op uit gekeken ;)

Randy

hej rob 8)

inderdaad erg hippe fotos ;D
k had al gezegt dat k je geelwang ook mooi vind, maar is die nou cinnamon bont of niet??
popje tog?

mijne al gezien ;)??

Groetjes Randy :P
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Rob S

Citaat van: Randy op  1 oktober 2008, 17:54:25
hej rob 8)

inderdaad erg hippe fotos ;D
k had al gezegt dat k je geelwang ook mooi vind, maar is die nou cinnamon bont of niet??
popje tog?

mijne al gezien ;)??

Groetjes Randy :P

He Randy,

Het is een bonte cinnamon opaline geelwang split witmasker pop. Die van jou mogen er ook zeker wezen ;).

Net zijn de cinnamon opaline pop en de albino opaline pop opgehaald :) Nog 7 valkjes zijn er nu te koop:

- 3 bonte opaline valkjes split witmasker.
- 2 albino opaline split bonte popjes (moeder is getekend ;))
- 1 Opaline popje split bonte witmasker (moeder is getekend ;))
- 1 wildkleur split opaline van 2004.

Voor prijzen kun je me even een pb'tje sturen ;)

Rianne

Je geelwang is prachtig! :D Waar ga je haar aan koppelen?
Fijn dat er toch nog wat jongen verkocht worden :)

Rob S

1 oktober 2008, 21:15:29 #359 Last Edit: 1 oktober 2008, 21:26:08 by Rob S
Citaat van: Rianne op  1 oktober 2008, 20:53:17
Je geelwang is prachtig! :D Waar ga je haar aan koppelen?
Fijn dat er toch nog wat jongen verkocht worden :)

Dank je ;D, maar die eer voor het kweken van deze prachtige valk gaat toch naar Bonnie toe ;), ik heb haar alleen maar mogen kopen :D
De geelwang wordt gekoppeld aan een bijna volledige clear pied (2 echt heel kleine donkere veertjes tussen 1 oog en de wangvlek) man die waarschijnlijk ook cinnamon (rood lensje) is en split witmasker

Deze jongen kunnen er dan uitkomen:

Man afkomst:
Bont witmasker cinnamon split gepareld geelwang
Bont cinnamon split gepareld geelwang
Bont cinnamon split witmasker, gepareld geelwang

Pop afkomst:
Bont witmasker cinnamon
Bont cinnamon
Bont cinnamon split voor witmasker

Als de man niet cinnamon is, is hij gewoon clearpied met split opaline op x1 en split cinnamon op x2.

Moeder:bont cinnamon gepareld geelwang split voor witmasker
Vader:bont split voor witmasker {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}

man afkomst:
13% bont witmasker gepareld split voor {X2: cinnamon geelwang}
13% bont witmasker cinnamon split voor {X2: gepareld geelwang}
13% bont gepareld split voor {X2: cinnamon geelwang}
13% bont cinnamon split voor {X2: gepareld geelwang}
25% bont gepareld split voor witmasker {X2: cinnamon geelwang}
25% bont cinnamon split voor witmasker {X2: gepareld geelwang}

pop afkomst:
13% bont witmasker gepareld
13% bont witmasker cinnamon
13% bont gepareld
13% bont cinnamon
25% bont gepareld split voor witmasker
25% bont cinnamon split voor witmasker

Uiteraard hoop ik dat hij een gewone clearpied is, want dan kan ik getekende mannen split geelwang en split cinnamon kweken ipv getekend cinnamon split geelwang ;)