HELP!! Update 21/1:Saffier heeft nu weer zware aanval!

Gestart door Lentemorgen, 25 december 2007, 12:06:34

« vorige - volgende »

Kimm

dat is mooi als je de medicijnen zaterdag binnen hebt. heb nog even gezocht, maar ik heb nog niet veel kunnen vinden, wel dat er meer vogeltjes bestaan met astma. mocht ik nog wat kunnen vinden dan hoor je het! en naar je eigen da kan natuurlijk nooit geen kwaad, ben benieuwd wat hij ervan zegt!

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sanna

Inderdaad een nare diagnose, ik kan me goed voorstellen dat je heel erg in tweestrijd bent. Ik ben benieuwd wat je eigen dierenarts daar morgen van vindt. En je bent natuurlijk altijd vrij om nog anderen voor een second opinion te bellen. Ik hoop dat het het allemaal mee gaat vallen. Wie weet groeit Saffier er wel overheen met de hulp van die prednison. Het is tenslotte ook zomaar ineens begonnen. Ik hoop het allerbeste voor jullie! Heel veel succes.

Groetjes, Sanna

Mara

Hoi hoi

Wat een nare diagnose en ik hoop dat het gauw weer beter gaat met Saffier. Is er niemand die naar Saffier kan kijken als jij aan het werk bent?

Mara

Lentemorgen

Bedankt voor alle lieve berichtjes!  :-*

Mijn moeder kan op zich wel af en toe gaan kijken, maar die is er natuurlijk ook niet altijd, en het kan rustig een week goed gaan, maar dan ineens binnen een paar minuten is het weer helemaal mis.
Dus eigenlijk moet er gewoon continu iemand in de buurt zijn. Gelukkig heb ik vanuit mijn werk wel af en toe de mogelijkheid om thuis te werken.

Ik ga inderdaad nog voor een second opinion, omdat dr Feld hem natuurlijk niet gezien heeft. Ik heb wel gevraagd of ik Saffier anders moest brengen, maar volgens hem heeft dat weinig zin omdat er ook een week overheen kan gaan zonder aanval, en nu is er ook niets aan de hand.
Ik ben benieuwd wat mijn eigen DA zegt, en ik ga zelf ook even op zoek naar informatie.

Yvette

Ik vind het beetje raar van hem dat ie zonder je valkje gezien te hebben een diagnose kan stellen en ik vind het heel erg goed van je dat je Second Opinion vraagt aan je eigen DA om zekerheid te hebben

Even OT'je Mijn eigen DA zegt ook je kan beter vaker langskomen en misschien voor niets dan 1x te laat

Lentemorgen

Ik ren voor de kleinste dingen naar de dierenarts, want ik ben echt heel zuinig op mijn dieren, en heb ook als motto dat je er beter te vroeg bij kunt zijn dan te laat  :)

Yvette

Ik heb het voor je opgezocht over vogels en astma en deze site kwam ik tegen en misschien heb je er wat aan

http://www.dierenkliniek-de-toren.nl/Dagboek_van_een_dierenarts/Februari2002/februari2002.html

Lentemorgen

Ik ben net weer terug van mijn eigen DA.

Hij vond Saffier erg alert en er is op *dit* moment niets mis met hem. Volgens hem is de krop leeg maar schoon, geen slijm en Saffier is ook niet verkouden.
Hij is wel een beetje mager, maar dat is niet raar na die aanvallen. Ik geef hem ook eivoer en mais, dus het moet er wel weer aan komen als hij geen aanvallen meer krijgt.

Hij denkt toch ook aan iets astmatisch, omdat Saffier het zomaar opeens krijgt. Hij heeft dan ook geen antibiotica of iets voorgeschreven, omdat er op dit moment gewoon geen symptomen zijn.
Volgens hem kunnen vogels over astmatische klachten heen groeien.

Prednison vind hij wel erg heavy, maar ik zou het kunnen proberen tijdens de aanvallen, en dat wil ik ook gaan doen denk ik.

Dus eigenlijk ben ik nog geen stap verder, maar wel goed om te weten dat er geen ontsteking oid in de krop zit.
Mijn andere valkje heeft een hele lichte verkoudheid, maar dat is verder geen probleem.

Nu is het dus afwachten of er nog meer aanvallen komen.

Norbert

Hopelijk gaat het beter en groeit hij er dan overheen dan kan hij nog veel meer woordjes gaan leren! In ieder geval fijn om te weten wat het nu is.

Lentemorgen

Ik heb net een warmtelamp gekocht via marktplaats, dus wanneer hij weer een aanval krijgt, dan kan hij gelijk lekker onder een warmtelamp.

Nu is het een kwestie van afwachten :) Ik vond het in ieder geval toch wel een beetje positief dat de krop en luchtwegen verder schoon lijken.
Morgen komt als het goed is de prednison van Dr. Feld, en dan gaan we er voor!

Anja

Hoi hoi,

ik hoop voor je dat er geen aanvallen meer komen. Een warmtelamp is nooit weg en erg handig.

Ik ben benieuwd hoe je valkje reageert op de Prednison.

Sterkte nogmaals.

Groetjes Anja

Kaatje

Hoi hoi,

Fijn dat je in ieder geval weet dat het kropontsteking o.i.d is !! Maar goed dat je ook even langs je eigen DA bent geweest !!

Succes met Saffier en sterkte met hem !!

Groetjes Karin

Lentemorgen

2 januari 2008, 09:44:07 #42 Last Edit: 2 januari 2008, 09:56:24 by Lentemorgen
Vandaag is het alweer 9 dagen na de laatste aanval en hij heeft tot nu toe geen nieuwe aanval meer gehad, dus het gaat de goede kant op!
Met 14 dagen wil ik hem er weer wat meer uit de kooi laten. Nu beperk ik het nog een beetje zodat hij zich niet te druk kan maken, en tussen de middag slapen ze dus ook nog.
Hij is alweer goed aangekomen geloof ik, en de prednison en warmtelamp zijn nog helemaal niet nodig geweest!  :D Hij heeft ondertussen al weer een nieuw liedje geleerd te fluiten (Imperial March) en hij voelt zich een stuk beter! Het enige wat hij nog doet is af en toe niezen.

Ik heb dus hoop dat dit de allerlaatste was, maar voorlopig moet hij zich van mij nog flink rustig houden  ;)
Ik ben enorm trots op hem. Hij heeft 3 zware aanvallen overleefd, en zich helemaal teruggevochten. Ben er nog steeds emotioneel van :-X

Maar gelukkig tot nu toe alleen maar goed nieuws!
Ik wil jullie nogmaals bedanken voor alle steun!


Kaatje

Hoi Lentemorgen,

Wat super om te lezen dat Saffier al 9 dagen geen aanvallen heeft gehad en de prednison en warmtelamp nog fijn in de verpakking zitten !!

Knap hoor van Saffier het gaat duidelijk al weer de goede kant met hem op !! De foto die je als handtekening hebt is, is dat Saffier !? En is dit een recente foto of een foto van toen hij nog jonger was  :D

Je mag best foto's plaatsen hoor, daar zijn we helemaal dol op ! Ik ben ook nieuwsgierig naar je andere valkje  ;) Of je opent gewoon een verhalen boekje onder verhalen  :D

Groetjes Karin


Lentemorgen

Hoi!

Dat is inderdaad Saffier, maar toen was hij nog flink in de rui en zag hij er niet uit  8) Hij is er nu inmiddels doorheen en ziet er weer wat toonbaarder uit.
Jammer genoeg heb ik op dit moment geen camera, maar die komt er snel!

Op die foto was hij ongeveer 7 maanden. Hij is nu bijna 10 maanden  :) Wanneer ik weer een camera heb, ga ik zeker een dagboekje beginnen! Ik ben ook in afwachting van een popje die nog geboren moet worden  :D (bij Lin)