HELP!! Update 21/1:Saffier heeft nu weer zware aanval!

Gestart door Lentemorgen, 25 december 2007, 12:06:34

« vorige - volgende »

Lentemorgen

25 december 2007, 12:06:34 Last Edit: 21 januari 2008, 07:46:18 by Lentemorgen
Het is weer mis met Saffier  :'(

Vorige week zaterdag ging hij opeens hard achteruit. Ik ben toen de hele dag en nacht bezig geweest met stomen en hem warm houden, en de volgende dag ging het weer beter, en op die manier is hij er weer bovenop gekomen. Het topic daarvan staat hier ook op het forum.

Ik heb hem toen 5 dagen rustig gehouden, en het leek allemaal weer goed. Hij at weer, floot weer, was weer de baas in de kooi, en praatte weer de oren van je hoofd.

Afgelopen zaterdag had hij het weer een beetje benauwd, maar niet zo erg als de week ervoor. Ik heb hem weer laten stomen en de volgende dag voelde hij zich weer als vanouds.

Maar gisteravond was het weer helemaal mis  :'( Het was weer net zo erg als de eerste keer, en hij zat net zolang te kokhalzen tot hij zijn hele kropje leeg was. Heel naar gezicht, en hij werd ijskoud. Ik ben de hele nacht bij hem gebleven en heb hem met thee, kruiken en stomen weer warm gekregen. Hij zat weer met zijn ogen dicht en rilde, en ademde alsof hij aan het hyperventileren was.. Heel snel en heel diep..

Ik dacht weer serieus dat hij het niet ging redden, maar op dit moment gaat het alweer stukken beter. Hij zit nu te eten en kijkt weer helder uit zijn oogjes, en heeft weer een beetje praatjes..

Wat kan er toch aan de hand zijn  :'( Dit is al de derde keer, en het is een week goedgegaan, en nu opeens weer 2 keer in 3 dagen mis.. Hij komt er steeds weer bovenop, maar ik ben bang dat ie er een keer in blijft. Na de kerst wil ik toch weer dokter Feld bellen en nog eens langs mijn eigen DA gaan.. Het doet me zo'n zeer om hem te zien lijden, maar nu is hij opeens weer alsof er niets aan de hand is?

Het voer is helemaal nagekeken, en ik ruik niets verdachts en het is vers. Mijn andere valkje heeft ook nergens last van, dus dat kan het niet zijn.
Hij ruikt niet zuur uit zijn snavel, en het opgebraakte voer ruikt ook helemaal niet zuur.

Kent iemand deze symptomen?
Opeens vanuit het niets (10 minuten voor de aanval zat hij nog te zingen) hevige benauwdheid en kokhalzen tot de krop leeg is.
Dan is hij uitgeput en zit hij zo te hijgen dat hij enorm snel afkoelt en doet zijn oogjes niet meer open. Na een uur of 12 gaat het dan weer beter..

Ik moet zometeen op kerstdiner dat ik echt niet af kan zeggen, en het gaat nu een stuk beter met hem, maar ik durf hem bijna niet alleen te laten. Ik ben bang dat ik een keer niet op tijd ben, en dat ie het dan niet redt  :'(

Kimm

jeetje meid, wat ontzettend rot! ik zou niet weten wat het is maar ben je de hele dag weg? kan je tussentijds ook naar huis? je zal toch denken dat hij wel wat onder de leden heeft. ik hoop voor je dat het allemaal goed komt en inderdaad de da bellen. kan mij voorstellen dat je nu niet rustig naar het diner gaat, erg vervelend voor je. misschien dat ander mensen hier nog ideen voor je hebben?  sterkte!

liefs kim :(

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Lentemorgen

Ik ben van 3 tot ongeveer 10 uur weg.
Op dit moment lijkt hij weer de oude, maar ik weet inmiddels dat dit opeens om kan slaan  :-\
Mijn ouders wonen gelukkig vlakbij, dus voordat ik zometeen weg ga maak ik nog een kruikje en gaat de kooi weer in het donker. Dan gaat hij hopelijk slapen, en is er niks aan de hand.
Rond een uur of 6 ga ik in ieder geval nog een keer kijken, maar ik ben bang dat het hoe dan ook weer terug komt, dus hij moet sowieso nog maar een keer goed onderzocht worden. Desnoods moet hij dan maar naar Amersfoort naar Dokter Feld  :-\

Kimm

het is inderdaad fijn dat je ouders dichtbij wonen en volgens mij doe je nu alles wat je kan doen. hopen dat saffier zich nu rustig houdt. het is gewoon erg vervelend dat het nu kerst is. ik duim voor je en ik kijk vanavond nog even hier hoe het dan is. monique, sterkte!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerda

Ik heb hetzelfde gehad hier met Nezumi. Niet hetzelfde ziektebeeld, maar het ziek zijn, beter worden en dan weer ziek zijn.

Nezumi had een luchtweginfectie en is een week bij Feld geweest de tweede keer dat hij ziek werd.

Alles wat je nu kan doen is inderdaad lekker warm zetten, wat lekker eten aanbieden en voor de energie wat druivensuiker door het water.

Hoop dat je toch nog een beetje kan genieten van je kerstdineetje.

Liefs, Gerda

Mara

Hoi Lentemorgen

Heel veel sterkte. Dit is echt niet fijn. Ik hoop dat Saffier gauw opknapt..

Mara

Lentemorgen

Bedankt allemaal!
Ik ben inmiddels weer terug van het kerstdiner, en hij lijkt zich weer prima te voelen. Ik zat wel een beetje op hete kolen, maar gelukkig is alles goed gegaan.

Donderdag ga ik even dokter Feld bellen. Jammer genoeg woont hij erg ver van mij vandaan, dus ik zal wel horen wat hem het beste lijkt. Het probleem lijkt mij idd zoals Gerda zegt, bij de luchtwegen vandaan te komen.
(al niest hij trouwens niet)

Kimm

hoi, ik zou  ook op hete kolen zitten hoor, maar ben blij dat alles nog ok is. even afwachten dus! :)
groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

Hoi Lentemorgen,

Hè jakkes, ik heb je vorige topic over Saffier ook gelezen en kan me heel erg goed voorstellen dat je je hier ontzettend veel zorgen over maakt  :(

Ik hoop dat jullie het tot een donderdag uit kunnen zingen en daarna gelijk langs de dierenarts kunnen ! Ik zal in ieder geval voor je duimen en je hoeft jezelf ook helemaal niets te verwijten want je doet nu al alles wat in je vermogen ligt om Saffier te helpen met alles !!

Ontzettend veel sterkte gewenst en houd ons aljeblieft op de hoogte, ik leef erg met je mee !!!

Liefs Karin

Anja

Hoi hoi,

Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat het tot donderdag vol te houden is.

Ook ik ga erg hard voor je duimen hoor en ik leef erg met je mee.

Groetjes Anja

Sanna

Hoi,

Je zegt dat Feld erg ver bij je vandaan is. Is misschien dr. Van der Horst (Veldhoven) dichterbij voor jou? Want dat is ook een erg kundige vogelarts.

Het is vreemd dat Saffier van het ene moment vrolijk op het andere moment naar adem happend zit over te geven. Dat klinkt niet als een gewone luchtweginfectie. Je zou echt even moeten doorvragen welke aandoeningen die symptonen kunnen hebben. En ook even goed aangeven dat dit al de 3e keer is dat het gebeurd is en ook vooral erbij zeggen dat Saffier zo koud werd de laatste keer, dat is wel belangrijke informatie.

Heel veel succes, ik hoop dat je gauw ergens terecht kunt en dat er een diagnose gesteld kan worden.

Groetjes, Sanna

Yvette


Lentemorgen

Bedankt allemaal!

Ik woon in Obdam, dat ligt in de kop van Noord Holland, maar ik heb op dit moment zelf geen vervoer. Ik denk dat dr Feld dichterbij is dan waar dr. Van der Horst woont, maar ik ga het even nakijken. Desnoods als het echt moet, dan is er altijd wel iemand die ons kan brengen denk ik, maar het zou wel een hele rit worden voor Saffier.

Het gaat weer goed met hem op dit moment, dus de kerstdagen gaan we wel door komen! Hij komt er nu maar 2 keer per dag heel even uit om zijn vleugels te strekken, omdat ik niet wil dat hij zich te druk maakt.

Morgenochtend ga ik gelijk even dokter Feld bellen en even kijken wat hij zegt. Het gekke is dat het nu lijkt alsof er niets aan de hand is. Hij eet normaal en fluit en is vrolijk, maar het kan zomaar weer omslaan, dus ik hou hem goed in de gaten en blijf hem warm en rustig houden.

Bello

Hoi

Dan gelijk morgen maar bellen want dit klinkt toch niet goed.

Waar staat zijn kooi eigenlijk?
Wat voor temperatuur is het waar de kooi staat?

Ja dat is rot dat je ver van een goede vogelarts woont, maar beter een stuk rijden en een goede dokter dan een dokter die geen verstand van vogels heeft.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Yvette

Is Amsterdam beter voor jou om te kunnen bereiken en daar zit Doormalen en Lorineux en ook dierenziekenhuis Amsterdam