17 juni 2024, 08:34:24

bevroren drinkbakje

Gestart door valkje005, 20 december 2007, 21:34:26

« vorige - volgende »

valkje005

20 december 2007, 21:34:26 Last Edit: 20 december 2007, 22:07:44 by Sanna
hoi,
ik heb momenteel een probleem met het drinkbakje van het buiten voileire: het vriest snachts (in de winter) helemaal dicht.
is er iets wat ik daar aan kan doen?
birds are great, i wish that i could fly like them
(remember that this birds have there own personality)

kent iemand 2 goede namen??? laat maar weten!! :)

Anja

20 december 2007, 21:56:19 #1 Last Edit: 20 december 2007, 22:07:54 by Sanna
Hoi hoi,

Misschien dat druivesuiker in het water helpt.

Groetjes Anja

Karin

Een paar keer per dag controleren en als het bevroren is een nieuw bakje ophangen. Kan de andere weer binnen ontdooien  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

valkje005

ik controleer het drinken wel meerdere keren per dag, maar ik kan er snachts toch moeilijk voor opstaan.
en als het drinken in het bakje bevriest springt dat stuk.

is er iets als een verwarmertje ofzo?

groetjes.
birds are great, i wish that i could fly like them
(remember that this birds have there own personality)

kent iemand 2 goede namen??? laat maar weten!! :)

Karin

's nachts drinken ze toch niet, je kunt dan het bakje weghalen en 's morgens een verse ophangen. Er bestaan wel van die warmtedingen, maar dat is voor hele grote bakken, zoals voor kippen.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Saar

Hoi
Ik heb t ook dat het water bevriest, maar ik heb van die rvs bakjes. Als het water bevroren is, kan ik het ijs er heel makkelijk uithalen. Gewoon even op een tegel 'slaan' met t bakje en t ijs komt los. En dat dan 2 keer per dag :)
Groetjes Saar :)

Mara

Hoi hoi

Ik doe momenteel overdag druivensuiker in (gekookt) water. Ik geef het water natuurlijk niet zo heet, maar het bevriest wel moeilijker maar met temperaturen van -9 graden Celsius, dan kan ik weinig eraan doen.

Bakjes uit de voliere halen 's avonds als je bang bent dat ze kapot vriezen. Ik zelf heb terracotta schalen in de voliere staan.

Mara

Karin

Citaat van: Mara op 22 december 2007, 17:20:06
Hoi hoi

Ik doe momenteel overdag druivensuiker in (gekookt) water. Ik geef het water natuurlijk niet zo heet, maar het bevriest wel moeilijker maar met temperaturen van -9 graden Celsius, dan kan ik weinig eraan doen.

Bakjes uit de voliere halen 's avonds als je bang bent dat ze kapot vriezen. Ik zelf heb terracotta schalen in de voliere staan.

Mara


Ik heb ooit op tv gezien ( bij Discovery of zo ) dat warm water eerder bevriest dan gewoon koud water, raar maar waar  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mara

Citaat van: Karin op 22 december 2007, 17:39:59
Citaat van: Mara op 22 december 2007, 17:20:06
Hoi hoi

Ik doe momenteel overdag druivensuiker in (gekookt) water. Ik geef het water natuurlijk niet zo heet, maar het bevriest wel moeilijker maar met temperaturen van -9 graden Celsius, dan kan ik weinig eraan doen.

Bakjes uit de voliere halen 's avonds als je bang bent dat ze kapot vriezen. Ik zelf heb terracotta schalen in de voliere staan.

Mara


Ik heb ooit op tv gezien ( bij Discovery of zo ) dat warm water eerder bevriest dan gewoon koud water, raar maar waar  ;D ;D ;D


Hoi Karin

Inderdaad vreemd maar ik moet zeggen dat het hier dus niet uitmaakt, want het warme water bevriest pas als het echt hard begint te vriezen zoals de afgelopen nacht. Want de nacht er voor was het niet bevroren.

Maar wel apart...

Mara

valkje005

danku voor al jullie reacties ik zal de druivensuiker zeker eens proberen. en anders haal ik elke avond het bakje binnen. :)
birds are great, i wish that i could fly like them
(remember that this birds have there own personality)

kent iemand 2 goede namen??? laat maar weten!! :)

Silke *

Anja,

Het druivensuiker, moet dit dan in de klontjes van "dextro" zoals dat hier noemt, of is dat dan een soort poeder?

Groetjes
Silke

Saltytude

water dat in beweging is bevriest ook niet, zou je niet zo'n 'zwemmend' nep eendje erin kunnen doen die je moet opwinden?

Monique1972

Hey,
Long time no seen!!!!
Het is zeker een half jaar geleden dat ik me op het forum heb begeven. Ook ik zat met het probleem dat mijn drinkflessen, (het zijn eigenlijk meer van die waterlampen) bevroren en druivensuiker helpt idd. I.v.m mijn werk kan ik niet iedere morgen meteen nieuw water neerhangen voor mijn valkjes omdat ik iedere morgen voor 5.00 uur al onderweg ben. Dus ben ik naar de apotheek gegaan en heb dextro gekocht in poedervorm. Twee eetlepels in kokend water anders lost het moeilijk op, ff een beetje af laten koelen, in de flessen doen en ophangen het bovenste gedeelte van de fles bevriest wel maar onderin, het gedeelte waar de valkjes drinken blijft het gewoon water. Het ligt volgens mij ook aan de hoeveelheid druivensuiker je aan het water toevoegd.
Groetjes Monique.