8 mei 2025, 06:38:41

scherpe nagels

Gestart door Saltytude, 2 januari 2008, 17:17:46

« vorige - volgende »

Saltytude

Heey,
als Timi op mijn hand zit merk ik dat zijn nagels erg scherp zijn, hij heeft wel zo een stok daartegen. Is er verder nog iets aan te doen of voortaan alleen op mijn vingers laten landen? Waneer hij in mijn handpalm zit heb ik trouwens nergens last van, maar het is ook ivm ziektesoverbrengen dat ik krassen in mijn hand van zijn pootjes wil vermijden.

goudvis1977

haihai

knippen!! ik doe dat altijd zelf, nou..samen met mn man..ik hou de valk vast en mijn man knipt dan heeeel voorzichtig de puntjes...

Maar let op!!! niet te ver knippen he!! want dan zit je in het leven, dus als je het doet heel voorzichtig en met iemand anders, zodat jij of de ander persoon, de valk goed kan vasthouden..zodat je veilig kan knippen...

Ik denk wel dat het alleen gaat waneer je valk tam is, of voor het grootste gedeelte, anders wordt het echt een drama...

gr monique

Karin

Je krijgt er geen ziektes van hoor, alleen krasjes en als je net zo gevoelig bent als ik gaan dier erg jeuken. Ik zal ff de url opzoeken van nagels knippen....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

Ik heb bij 1 valkje een keer een vijl er langs gehaald.. die nageltjes waren gemeen scherp.. knippen was niet nodig.. het was puur even ietsjes het scherpe randje eraf.. Mevrouw ging er nog voor zitten ook.. was geen enkel probleem.. IJdeltuitje he!  ;)

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Saltytude

Heey, bedankt voor het reageren, vijlen lijkt me inderdaad ook een goed idee. Ik wil hem natuurlijk ook niet belemmeren in het klimmen en klauteren.

groentje

Ik wilde ook al de vraag stellen wat je met scherpe nagels moet doen, kon zo gauw niks vinden op het forum.

Coco heeft al een speciale zitstok, en verder appelboomtakken, maar het helpt niks. Ik vind het idee om het scherpe puntje er af te vijlen wel een goeie, dat ga ik proberen. Heb namelijk één nagel kunnen knippen, maar hij stribbelde zo tegen dat ik het zielig vond om hem langer te plagen.