5 mei 2025, 00:02:53

vogels van het nest af

Gestart door martoff, 21 november 2007, 19:07:55

« vorige - volgende »

martoff

kan ik proberen aar denk dat hij er zo weer uit is als ik zie hoe levendig hij is en hij voelt ook niet koud aan hij probeerd ook steeds te vliegen en zat net op stok maar wilde zich draaien en viel er toen vanaf

Silke *

Ik zou hem dan gewoon in de volière laten zitten.
Als hij actief enzo is, is dat een goed teken!

martoff

ja dat doe ik ook en kijk morgen vroeg wel even hoe het met hem gaat en kan hem er dan alsnog uithalen maar zolang als ze hem voeren is het goed

Silke *

Oké, dan hoor ik morgen wel hoe het met 'm gaat.

Sanna

Och, die is wel erg geplukt zeg! Heb je wel eens vaker handopfok gedaan? Want je antwoord klinkt wel zo. Ander zou ik het zeker overwegen, de kans dat dit jong zich op een gegeven moment niet meer warm genoeg kan houden is erg aanwezig, juist de veertjes op z'n lichaam zijn weg. Zeker ook omdat hij geen nestgenootjes heeft en de ouders hem ook niet echt warm houden.

Groetjes, Sanna

martoff

ja 1 keer dat jong werd niet meer door de ouders gevoerd daarom heb ik hettoen gedaan maar dit was in mijn vakantie en nu moet ik werken dus heb er niet zo veel tijd voor alleen s'morgens en s'avonds ben ook al om 5 uur weg us weet niet of dit dan wel zal gaan

Sanna

Tja, het enige wat ik nog verder zou kunnen bedenken is houtkrullen langs alle randen om het hok wat beter te isoleren en tocht langs de vloer tegen te gaan. En verder dan maar het beste er van hopen. Hij heeft het al ver geschopt, wie weet gaat het gewoon lukken.

Groetjes, Sanna

martoff

de kooi is goed geisoleerd het nachthok is afgeschermd met perplex en dan zit er nog een deur voorvan 5 cm dik

martoff

het jong leeft nog hij zit nu regelmatig op een stok of boven op het blok

Silke *

Fijn dat alles er mee goed is! Komen zijn nieuwe veren er al wat door?

martoff

als je goed naar hem kijkt zie je al wel vat veertjes komen
maar het is nog niet veel

Silke *

Binnenkort heeft hij wel een heleboel veren. Het komt wel vaker voor dat de ouders jongen plukken, maar zoals Sanna het al zei, hij heeft het al ver geschopt en komt er best wel door! Zolang hij eten krijgt van de ouders...

martoff

ze blijven het jong goed voeren en het zit bijna de hele tijd boven op het blok onder de lamp en zo blijft hij wel lekker warm slim van hem he

Silke *

Is zeker slim van hem!
Hoe gaat het nu met het jong?

martoff

het gaat goed hij begint nu veren te krijgen op zin buik en rug ook komen er kleine sprietjes op zijn kop