4 mei 2025, 07:11:18

vogels van het nest af

Gestart door martoff, 21 november 2007, 19:07:55

« vorige - volgende »

Silke *

Valkparkieten sterven nooit omdat ze het te koud hebben!
Wel omdat ze in de wind zitten.
Zit het jong netjes op een stok of zit het de hele tijd op de grond?
Moest het heel de tijd op de grond zitten, zou ik hem ff in het broedblok terug steken.
Maar je zegt dat het enkel veren heeft op de vleugels, dus ik veronderstel dat het geplukt wordt door de ouders.
Heb je een foto?

Groetjes
Silke

martoff

ik heb geen foto het kan nog niet vliegen dus zit het de hele tijd op de grond

Silke *

Ik zou het proberen in het nest te zetten.
Als het er weer uitkomt morgen zou ik het gewoon laten, het heeft geen zin om hem telkens terug te zetten.
Nu hij uit het blok is, zullen zijn veren aardig beginnen groeien!

Groetjes
Silke

martoff

hij wordt nog wel gevoerd door de ouders en het nacthok is alleen aan de bovenkant een klein stukje open de rest is met perplex dichtgemaakt kan ik hem dan niet op de grond laten zitten

martoff

hier is een foto van hoe hij er ongeveer uitziet alleen is dit er een die ik met de hand heb groot gebracht

martoff

martoff

zo ziet hij er ongeveer uit maar dan is het een wildkleur

Silke *

Wow, die is ERG geplukt!  :o
Misschien je een doosje met wat houtkrullen in het binnenhok zetten en het valkje daar in zetten?

martoff

er liggen wel hout snippers op de grond

Silke *

Oke, en is het niet vochtig ofzo op de grond?

martoff

nee niet dat ik weet het nachthok is ongeveer 1meter van de grond af
kan ik het jong er beter uitvangen en zelf met de hand grootbrengen hij nheeft nu toch nog maar 2 keer per dag voeding nodig toch

Silke *

Weet je wat?
Het beste is mss om hem elke dag eens te wegen en na te kijken of hij verzwakt of niet.
Als hij verzwakt, kan je hem mss voederen.

martoff

ik zal dat dan gaan proberen als ie veel magerder wordt ga ik hem alsnog met de hand voeren

martoff

wegen lukt niet hij is er veel te vlug vanaf en heb een bakje met zaagsel i de kooi gezet en hem daarin gezet maar hij springt er meteen weer uit

Silke *

Anders open je het best hier een nieuwe topic hier bij het kweken. Want over handvoeding enzo weet ik eigenlijk bijna niets. Kan je hem niet even weer in het nest zetten?

Groetjes
Silke