4 mei 2025, 02:26:38

met pensioen....

Gestart door Karin, 18 januari 2008, 15:31:04

« vorige - volgende »

Karin

Op welke leeftijd sturen jullie de popjes met pensioen ? Mijn oudste popje wordt geloof ik dit jaar 6 jaar ( moet ik even nakijken ) en twijfel of ik volgend seizoen nog met haar ga kweken. Ze heeft vanaf een leeftijd van 1 1/2 jaar 2 nesten per broedseizoen gehad.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Ik heb wel mensen gehoord die met 15 jaar nog kweekte. Maar ik denk dat je naar de pop moet kijken en de kweekresultaten.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

15 jaar  :o Nou, zo lang ga ik niet door hoor  ;D Op zich doet ze het nog goed ( alleen te snel achter elkaar  ::), jongen zijn nu tussen de 2 1/2 - 3 1/2 week en ze begint weer  ::) ), alleen lijkt het of ze iets meer moeite had met leggen. Maar ja, ze legt ook megagrote eitjes  ::) En nu ze op nepeitjes zit voert ze de jongen niet meer goed en haar onervaren man ook niet  >:( Maar goed, dat is nu een situatie die de volgende keer natuurlijk niet zo hoeft te zijn  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Leggen je andere koppels dan niet met drie weken weer? anders doe je toch 1 ronde met drie jongen per jaar?

Karin

Normaal gaan ze pas weer leggen als de jongen weg zijn  ;) Dizzy heeft het dus 1 x eerder gedaan met haar vorige man. Ik doe normaal max. 2 nesten per jaar, maar i.v.m. onze vakantie gaat het nu maar 1 nest.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Hier vind ik dan met drie weken een ei,wordt je ook niet blij van. 6 jaar moet volgens mij nog geen pensioensleefijd zijn.

Karin

Citaat van: Lin op 19 januari 2008, 13:17:46
Hier vind ik dan met drie weken een ei,wordt je ook niet blij van. 6 jaar moet volgens mij nog geen pensioensleefijd zijn.

Jee, nee, daar wordt je idd niet blij van  ::) Dimple begon ook te leggen maar die jongen waren al 5 weken. Normaal wachten ze bij mij wel tot de jongen bijna weg kunnen  ;D Nou ja.... ik probeer het volgend jaar nog een keer met haar, ze geeft met haar nieuwe man prachtige echt felgele cinnamon pareltjes, dus de jongen zijn zeker de moeite waard. Hoop alleen dat ook de man de volgende keer blijft doorvoeren. Maar goed, is zijn eerste nest, dus hij moet het nog een beetje leren  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lentemorgen

Ik heb deze vraag dus ook.

Ik heb een popje overgekocht van iemand. Ze wordt dit jaar 5, maar heeft nog maar 1 nestje gehad.
Ze is in goede conditie, dus dan neem ik aan dat ze nog lang niet te oud is om te kweken?

Tjerk

Hey,

De oudste pop waar wij mee kweken is 10 of 11. En die heeft toch vrijwel ieder jaar wel een nestje :D...

Groeten Tjerk