5 mei 2025, 06:38:20

Daisy

Gestart door Valerie, 4 november 2007, 21:32:46

« vorige - volgende »

Valerie

Agnes

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Agnes

Hoi Daisy,

met je bazinnetje!
Hoe is het met jou?
Nu mag jij ook vast in de vijver kijken, met zo'n mooi net erboven ;D

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Wilma1

Hoi Valerie,
Wat een supermooie poes heb je.... en ze lijkt geen hinder te hebben van haar pootje.

Ik heb zelf 8 katten, allemaal verschillend van karakter en zo leuk en lief. Ook samen met de vogels gaat het prima, ze kijken er niet eens naar, het hoort gewoon bij ons. De zogezegde buitenvogels vinden ze veel interessanter  ::) ;D

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Valerie

Dankje!  :-*

Het is maar hoe je je katten opvoedt eh, Wilma. Als je ze goed bij de vogels betrekt en leert dat dat GEEN kattenspeeltjes zijn, dan moet het ip kunnen. Dus jij hebt het goed voor mekaar met de katten. :)

Daisy in de vijver? Momenteel nog niet, Daisy schrikt nog terug. Maar de tuin is nog geen 100% kattenprrof. Dus komt ze enkel op het stukje veranda. Maar deze zomer zal daar verandering in komen. Als de tuin weer helemaal opgeknapt is. :)

Gisteren heb ik een mandje voor haar gekocht bij Tuinland. Hebben jullie daar ervaring mee? Ze gaat er niet in liggen.  ::)

Valerie

Vanmiddag met Daisy naar de dierenwinkel geweest. Daar was een dierenfotograaf aanwezig en kon ik een gratis foto laten maken.
Daisy was zooo makkelijk. Liet de fotograaf haar uit haar vervoerskooitje pakken. Ook de verkoopster mocht haar optillen. Zo lief als ze is. :)
Over 3 weken zijn de foto's bij de winkel en kan ik ze zien.
Hoop dat ie mooi gaat zijn. :)
Ook even de verkoopster gevraagd of ze me wilde helpen een nageltje knippen. Daisy heeft aan haar vergroeide pootje 1 nageltje was misvormd is ( te dik) en groeit dan ook krom en bijna in haar teen.  :( Gisteren jankte ze enorm, toen Han en ik het wilde knippen.
Daarstraks in de winkel ging het knippen vanzelf.  :)
Als ze in augustus op jaarlijkse controle gaat, vraag ik of er wat aan gedaan kan worden. Nagel verwijderen ofzo. Ze heeft er behoorlijk last van, blijft heel vaak haperen met die nagel.

Even een leuke foto van Daisy in de zon op de vensterbank. *let op de neusjes op het raam  ;D *

Romy

Hoi Valerie

Daisy lijkt me een hele lieve poes! Zelf heb ik niet zo'n goede ervaringen met katten en daarom ben ik er ook een beetje bang van.
Maar Daisy ziet er echt heel lief uit! Je hebt vast veel plezier aan haar.

Ik vind het een goed idee om aan de DA te vragen of het nageltje verwijderd kan worden. Het zou vast veel comfortabeler zijn voor haar!

Groetjes
Romy

Wilma1

Citaat van: Valerie op 15 april 2008, 11:48:21
Gisteren heb ik een mandje voor haar gekocht bij Tuinland. Hebben jullie daar ervaring mee? Ze gaat er niet in liggen.  ::)

;D ;D ;D ;D ;D JAAAAAAAAA  ::) Zet maar eens een simpel doosje neer op de grond, geheid dat ze dáárin gaat zitten en zelfs slapen en dát verkiest boven dat mooie mandje, wat jij voor haar hebt gekocht  :P

Ik heb ook mandjes, kussens,en waar liggen ze het liefste ???  ::) Op bed, in een doos, op de kast boven  ::)

Dús wat heb IK nu gedaan, het mandje óp de kast gezet ( "veilig" en overal zicht op  ;) ) de kussens ónder het bed, waar ze nu dus óók gaan liggen..... van een plank en 2 kratjes, met een zachte deken een poezenbed gemaakt, daar staat dan weer een simpel klein tentje op en dáár liggen ze ook heel graag nu.

Van verschillende dozen van de supermarkt, heb ik wel een poezenklimhuis gemaakt. Deze met breed plakband aan elkaar vastgemaakt, ook omhoog dus  :D gaten erin, zodat ze erdoor kunnen kruipen  :P en ze hebben een héél goedkoop speel artikel waar géén dure klimpaal tegenop kan  ;) want ze kunnen er zelfs aan krabbelen  ;D en zijn de dozen stuk ??? dan haal je gewoon een paar nieuwe op en maakt iets in een andere vorm.

Zo blijft Daisy leuk bezig, allert en JIJ ook  :D

;) Succes

:) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Valerie

Hoi Romy,

Van Daisy hoef je niet bang te zijn hoor. Ze is een superlieve poes, luistert erg goed. Je kan er alles mee, ze krapt nooit en blaast nooit. Blazen doet ze enkel tegen andere katten. Nooit naar mensen.

Hoi Wilma,

Ja dozen, daar ken ik alles van. Laat even een doos staan en wie zit er in?  ;D
Maar ik vond dat mandje zo leuk en mooi. Ja, mooi voor de sier is hij nu.  :o ;D
Madam zit weer op de bak. Ik hoor haar tot boven krabben. Gelukkig heb ik hem vanochtend net volledig schoongemaakt en ververst. Geen troep even.  ;)
Ik kan er makkelijk 3 weken mee doen. (wel telkens de vieze hoopjes eruithalen).  ;)

Wilma1

Citaat van: Valerie op 21 april 2008, 12:02:34

Madam zit weer op de bak. Ik hoor haar tot boven krabben. Gelukkig heb ik hem vanochtend net volledig schoongemaakt en ververst. Geen troep even.  ;)
Ik kan er makkelijk 3 weken mee doen. (wel telkens de vieze hoopjes eruithalen).  ;)

:o :o :o :o 3 wéken  :o ::) wat een luxe  :P hier doen ze er hooguit 1 week mee, ook met de vieze hoopjes eruit halen  ;D

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Valerie

Citaat van: Wilma1 op 21 april 2008, 23:42:49

:o :o :o :o 3 wéken  :o ::) wat een luxe  :P hier doen ze er hooguit 1 week mee, ook met de vieze hoopjes eruit halen  ;D

Maar ik neem aan dat jij niet 1 bak per kat hebt?  ;D
En de bak is hier goed gevuld, want anders doe ik er ook geen 3 weken mee, maar 2 / 2,5.  :P
Langer dan 3 weken doe ik niet, want dat zijn de korrels vies.  ;)

Wilma1

Citaat van: Valerie op 22 april 2008, 08:56:46

En de bak is hier goed gevuld, want anders doe ik er ook geen 3 weken mee, maar 2 / 2,5.  :P

Ehhhh... nee  ;D dan struikel ik erover  :P Ze gaan hier ook nog naar buiten, dat scheelt ook wel!

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Valerie

Citaat van: Wilma1 op 22 april 2008, 10:32:30
Citaat van: Valerie op 22 april 2008, 08:56:46

Ehhhh... nee  ;D dan struikel ik erover  :P Ze gaan hier ook nog naar buiten, dat scheelt ook wel!

;) Wilma

Ik vraag anderen ook wel eens of ze de bak kunnen ruiken, want zelf ruik je zoiets mss niet meer. Maar nee, hoor. Niemand ruikt hem, dus dan weet ik dat het goed gaat.
Maar wat wil je met maar 1 kat die hooguit 2 plasjes en 1 hoopje poepjes legt op een dag. Als die hoopjes er ook nog dezelfde dag uit geschept worden, gaat dat goed.
Ik hoef niet een weekend weg te zijn en haar alleen laten met de bak. Dan vind ik hem wel te vies.
Ook hoef ik niet goedkopere kattenbakvulling te nemen, want dan doe ik er ook geen 3 weken mee.
En als ik hem volledig ververs, dan maak ik hem ook grondig schoon. Eens in de zoveel tijd ontmet ik hem (lees, poets met een scheutje dettol) en ik was hem altijd af met eucalyptusreiniger. Werkt goed. :)
Wat hebben we toch een makkelijke kat.  ;D

Wilma1

De bakken (heb er 2 staan) ruiken we hier ook niet, maar goed bijhouden scheelt wel! En daarbij heb je bussen antikattenbak geurtjes, dat strooi ik er elka na drollen scheppen  ::) ;D even doorheen, ruit lekker fris  :D ;)

Er heeft hier ooit een ongecastreerde kater aan de buitenkant tegen de deur gepiest, onze kat heeft toen daartegen zíjn "geurtje" afgezet aan de BINNENkant óp de mat  :o en dát blijft een nare plek, maak dat vaak schoon maar telkens gebeurt het dat ze er toch weer een plasje op doen.... grrrrr en aan de buitenkant doet die kat/hond ??? ??? want soms zit er een hele straal tegen de deur aan  :o het dus ook nog!!!

Geen idee wat ik daartegen kan doen, dus als je tips hebt ???

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Valerie

Hmmm, Wat irritant!  >:( De geur zit er dan blijkbaar nog in.
Bleekwater zou moeten helpen geur verwijderen, maar ik heb al gehoord dat katten graag plassen bij de geur ervan.
Misschien bij een of andere winkel vragen naar een produkt?  Of een nieuwe deur plaatsen,; maar dat lijkt me een dure grap.  :-X