18 juni 2025, 04:23:09

Daisy

Gestart door Valerie, 4 november 2007, 21:32:46

« vorige - volgende »

Valerie

4 november 2007, 21:32:46 Last Edit: 12 november 2007, 12:53:33 by Valerie

Ik wil jullie voorstellen aan Daisy, een bangaalse poes van 2 jaar oud.
Daisy is geboren met een afwijking aan haar linker voorpoot. Ze mist een stukje bot in haar elleboog, waardoor haar pootje in een dwangstand staat (zie volgende foto). Ze kan dat pootje dus niet strekken.

Gelukkig heeft ze hier geen last van (pijn ofzo). Ze heeft als kitten vele onderzoeken gehad (foto's genomen etc). Omdat ze er geen last van had, werd besloten het pootje niet te amputeren. Als ze langzaam loopt, trekt ze het op. Bij rennen en springen, gebruikt ze het wel (bv bij de krabpaal).

De bengaal is een heel ander soort kat. Ze hebben een heel ander karakter (wie meer wil weten, moet maar even googlen).
Een bengaalse poes is normaal dominant boven een kater. Maar door haar handicap, kwam Daisy onderaan in de rang.
Ze werd gepest door haar broer en zelf pestte zij de andere katten, wato voor veel stress zorgde bij Daisy.
Daisy leeft sinds enkele maanden op zolder.
Omdat haar basinnetje het beste met Daisy voorheeft, heeft ze uiteindelijk besloten (ze had echt al alles geprobeerd) om Daisy te herplaatsen.

Han heeft, toen hij nog thuis woonde, altijd al een kat in huis gehad. Hij miste dat wel enorm. Laatst kwam de kat van de overburen bij ons aanlopen en glipte naar binnen (aanhalige kat). Toen ging het natuurlijk enorm kriebelen bij Han.
Ik vind zelf katten ook enorm leuk, zolang ze niet bij mijn vogels kunnen. Ik had ook al lang zitten denken aan een kat in huis.
Dus Han reageerde op de oproep, en gisteren zijn we wezen kijken.
Het klikte meteen. Het koppel (waar de kat woont) kwam ook enorm positief over. De katten worden er super verzorgd (denk maar aan Angelique met de valkjes, zo gaat zij met haar katten om).
Het is een hele lieve poes (gesterilliseerd en gechipt), aanhankelijk (is een bengaal normaal niet) en speels.
Ze krijgt hoofdzakelijk droogvoer en brokjes (die verstopt worden in huis, zodat ze het gevoel heeft van "op jacht gaan", zoals in de natuur. Bengalen spelen ook graag met water.

Over 2 weekjes wordt Daisy naar ons toegebracht. Ja, Daisy wordt gebracht, zodat er iemand "veilig" bij haar is wanneer ze in een nieuwe omgeving terecht komt. (ook kwestie van: dat bevalt me daar niet, Daisy gaat weer mee terug...)  ;)
Wanneer, het om 1 of andere reden, niet lukt, gaat Daisy weer terug. Onder deze belofte, mogen wij Daisy adopteren (niet gratis hoor, voor wat hoort wat.).

Wat de vogels betreft (sommigen zullen wel vragen hebben): Daisy zal nooit bij de vogels kunnen komen. Han wil (als dit nodig is, als Daisy naar de volière zou springen, geen idee of ze dat kan, qua ruimte) zelfs het kleine stukje tussen vijver en volière afzetten, zodat Daisy er niet bij kan.
Nu komt er ook wel eens een vreemde kat in de tuin. ;)
Daisy zal nooit in de tuin zitten, wanneer wij niet thuis zijn.
De vogels zullen hier dus niks onder lijden.

Mochten we ooit verhuizen, en er komt een grote vogelkamer vrij, zal dat een kamer zijn waar Daisy geen toegang tot zal krijgen. ;)

Zo, het is een lang verhaal geworden. Maar nu weten jullie alles. ;)

Anja

Hoi Valerie,

Leuk dat je een boekje over je nieuwe aanwinst Daisy begint.
Ze is een beauty hoor.

Veel plezier ermee.

Groetjes Anja

Bello

Wat is ze mooi,  maar waarom doen ze Daisy weg?

Nou het is een aanwinst en zeker dat je schoonmoeder straks verrast is als ze haar ziet!!!

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*Yvon

Hoi hoi

Wat een schitterend beessie zeg !!  :-*
Zo te lezen doen die mensen er wel goed aan om voor haar een nieuw en goed huisje te geven.
Alleen ik vraag me af waarom ze dus absoluut niet bij de vogels mag komen ???
Je zou ze misschien er beter wel bij kunnen laten onder toeziend oog.
Zo kan ze eraan wennen dat er ook vogels bij het huis hoort.
Meestal zal ze die na gewenning ook met rust laten.
Wij hebben hier ook 2 katten lopen die kijken niet op of om naar de vogels,in huis en buiten (voliere) niet.
Alleen de wilde vogeltjes,daar willen ze weleens mee naar huis komen.  :-\

En nou 2 weken geduldig wachten tot ze komt.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Valerie

5 november 2007, 07:55:52 #4 Last Edit: 12 november 2007, 12:54:44 by Valerie
Hoi Dorothé,

Waarom ze weg moet, had ik (dacht ik) wel duidelijk omschreven. Ze woont nu op zolder en dat is maar niks.

Hoi Yvon,

Waarom niet bij de vogels? Ik kan na verloop van tijd proberen even kennis te laten maken, maar zeker niet meteen. Vnl bengalen zijn bekend om hun jachtgedrag. Dus de kans bestaat dat ze erachter gaat sjazen. Maar dat zien we later wel. ;)
Als ze vaker buiten zit en de valkjes zal horen... ;)

Coco en Chantal

Hoi Valerie

Wat een prachtige aanwinst krijgen jullie erbij zeg, superrr mooi.
Het is net een wilde kat, schitterend.

Groetjes Chantal en de valkjes

Valerie

Dankje Chantal.

Ze stamt ook af van de wilde kat. ;)

Bello

Hoi Valerie,

bij jullie word ze dus kat nr. 1!!!

Maar dan krijgt ze een luizeleventje hoor, dat poesje komt in een eigen paleis!!!!

Ja dat is bij katten heel erg als ze elkaar niet moeten en ze dan maar op zolder laten is ook geen optie.
Ja natuurlijk is dat rot om zo'n beestje dan weg te moeten doen.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Valerie

Daisy komt wss as zondag al!
We hebben net een krabpaal besteld. :)

Coco en Chantal

Hoi Valerie

Nou wat een kleine krabpaal   ;D

Nee grapje natuurlijk  ;), daar zal Daisy veel plezier aan gaan beleven.
Groetjes Chantal en de valkjes

Valerie

Citaat van: Coco en Chantal op  6 november 2007, 11:30:45
Hoi Valerie

Nou wat een kleine krabpaal   ;D

Nee grapje natuurlijk  ;), daar zal Daisy veel plezier aan gaan beleven.

Kleine? Dat was sarcastisch bedoeld, toch? Want de paal komt tot tegen het plafond.
Dit is de beschrijving:

Luxe krabpaal PIZARRO

Om uw kat een bij zijn aard passend onderkomen te verschaffen, is een goede krabpaal noodzakelijk. Met een deze Krabpaal kunt u alle wensen van uw lievelingsdieren vervullen.
U geeft ze hiermee hun eigen kleine territorium waarin ze naar hartenlust kunnen spelen, rusten en hun nagels scherpen waardoor uw meubels worden ontzien.

TÜV Gekeurd

De verdiepingshoge krabpaal PIZARRO is geschikt voor kamers met een plafondhoogte van ca. 240 tot 265 cm.

Het totaal bestaat uit een bodemplaat, een speel-/slaaphuisje, 10 sisalstammen, een plateau met extra gaten, 3 ronde ligplateaus, 2 ligkuilen, 2 speelrollen met extra gaten en een plafondklem met pluche bekleding. Alle benodigde bevestigingsmaterialen worden meegeleverd.

Plateaus, speelrollen, ligkuilen en huisje zijn met zacht pluche overtrokken. Met de zachte ligkuilen en het huisje beschikt de kat over gerieflijke rust-/slaapplekken. Het plateau met de gaten en de lig-/speelrollen eveneens met extra gaten geven uw kat de nodige mogelijkheden om te spelen en te klimmen.

Totale hoogte: ca. 240 - 265 cm

Bodemplaat: 60 cm doorsnede.

Huisje: 38 cm doorsnede

Plateaus: 40 cm doorsnede.

Plateau met gaten: 60 cm doorsnede.

Ligkuilen: 30 cm doorsnede.

Speelrollen: 20cm

Plafondklem: 35 cm

Mara

Hoi Valerie

Heb hier nog niet gereageerd maar wat een leuke verrassing zeg! En wat is ze mooi.

Mara

Yvette

Wat ontzettende lieve kat heb je het is een beauty

Valerie

Dankje Mara en Yvette.

Ze is zo mooi! Ik kan al niet meer wachten tot zondag.  :-X

Bello

Hoi Valerie,

Krabpaal??

Jeetje daar kan ze zich lekker helemaal in uitleven.
Hoop wel dat ze heel snel gewend is maar dat denk ik wel.

leuk he dat is dus de nachtjes tellen tot ze komt!!

Dorothé