6 mei 2025, 16:16:34

van heel bang naar erg agressief

Gestart door Sandra1984, 28 oktober 2007, 22:52:11

« vorige - volgende »

Sandra1984

van een bang en angstig vogeltje is onze gizmo omgeslagen naar een vogeltje dat naar de tralies vliegt als je vlakbij haar gaat zitten(ze staat op tafel) ze krijst en maakt zichzelf erg groot.. ze is echt heel agressief.
Het enige wat we doen is lief praten en het eten/drinken verschonen.

We zijn momenteel even radeloos. Ze woont nu een week bij ons en ipv vooruitgang wat we in het begin zagen, zien we nu alleen maar achteruitgang..

groetjes van Sandra en Yoshi

Yvette

Sandra1984

ze zeiden een jaar...
maar of dat ook echt zo is weet ik niet..

Yvette

En als je dat agressieve gedrag negeert en door iets anders aan te bieden bijvoorbeeld een stukje trosgierst en misschien ook de stappenplan van het tam gaat volgen

http://www.valkparkiet.com/nl/files/tammaken.htm

En ik wens jou heel veel succes met het tam maken

Sandra1984

dat doen we ook al..
Maar met bijv het voer wisselen vliegt ze je al aan. en dan wil je dr alleen maar wat geven..

Sandra1984

moet er wel even bijzeggen dat mij vandaag opviel dat ze frank(mijn vriend) niet mag maar dat ze bij mij rustig gaat zitten en wat ontspant. Bij mij krijst ze ook niet en bij frank wel. Blazen is ook stukke minder als naar frank..

Anke

Hoi,
Het enige advies dat ik je kan geven is heel veel geduld!!!!
Blijf rustig de kooi benaderen en praten ga er rustig naast zitten en klets wat. Zo kan je valkje voorzichtig aan je wennen.
Waar komt je valkje vandaan?? Een valkje uit een dierenwinkel is namelijk vaak wat wilder/angstiger.
Je zegt dat valkje je vriend minder leuk vindt. Het zou kunnen dat er bij het vorige adres iets is gebeurd met het valkje waar een man bij betrokken was.
Veel succes!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sandra1984

ze komt bij een man vandaan die haar al 6 weken in een schuur had gehouden..

ze vliegt niet meer naar de tralies, maar vrolijk is ze ook niet naar ons..

Mara

Hoi Sandra

Ik zou ook aggresief worden als ik een schuur zou zitten.....Probeer je valkje eerst aan jou te laten wennen en dan pas aan je vriend, dan heeft je valkje in elk geval een vertrouwd persoon.

Mara

Sandra1984

We hebben een nog veel betere oplossing gevonden.

Mijn schoonmoeder heeft echt al heel veel valkjes gehad en er ook al een heleboel tam gemaakt.

Gizmo gaat over 3 weken(dan is ze terug van vakantie) bij haar wonen.

Voor beide partijen zal dit zeker beter zijn. Gizmo wil namelijk wel aandacht, maar is er ook weer bang voor. En vanavond bij mn schoonmoeder ging het echt al heel erg goed.
Wij zijn toch wel een beetje bang van haar en dit is mijn schoonmoeder zeer zeker niet.(hierdoor is gizmo ook minder bang)

Mara

Hoi Sandra

Dat is dan een goede oplossing voor beide partijen. Maar valkjes voelen dat je bang bent voor hun. Net zoals een hond dat voelt (misschien slechte vergelijking maar wij hebben al jaren honden en zien het meteen aan die van ons als iemand er bang voor is). Ik heb een grasje die bijt me soms en ook een valkje, die heeft me pas nog toegetakeld, maar je moet je angst niet laten merken.

Ik hoop dat je schoonmoeder veel plezier aan het valkje gaat beleven.

Mara

Sandra1984

Even een update.

Ze is van een bijtend agressief ding, naar een lief beestje gegaan wat niet meer bijt en graag bij je zit.

Wat mijn schoonmoeder dus heeft bereikt, zouden wij nooit gekunnen hebben.

Gizmo is nu dus op en top gelukkig bij mn schoonmoeder!!!

♥Debby♥

wat een goed nieuws zeg! ik hoop dat ze nog een heel fijn leventje heeft bij je schoonmoeder!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Anke

Hoi,
Wat fijn dat Gizmo het bij je schoonmoeder zo naar zijn zin heeft!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Sandra

Fijn dat Gizmo het naar zijn zin heeft bij je schoonmoeder.

Mara