7 mei 2025, 18:35:51

Bij mij komen zitten

Gestart door Daniëlle de Boer, 1 december 2007, 14:12:58

« vorige - volgende »

Daniëlle de Boer

Ik heb sinds 5 daagjes een valkje van 6 weken oud die uit de voliere komt, was al zelfstandig. Ze kan nu al goed op de vinger stappen, en doet dat ook buiten de kooi wanneer ze door de kamer vliegt. Maar het valkje is eigenlijk totaal niet nieuwsgierig naar andere dingen zoals voedsel of speeltjes, en gaat gelijk wanneer hij uit z'n kooi is op één bepaalde plek zitten namelijk een lamp. Hij vliegt daar steeds weer naartoe, al pak ik hem er nog zo vaak af. Ook neem hij geen voedsel zoals trosgierst uit mijn hand, heeft er geen interesse in. Hoe krijg ik hem nou zover dat hij bij mij kom zitten?

Ik en mijn Kuifje :)

Gerda

Hoi Danielle,

Gefeliciteerd met je valkje!!
Het is beste is eerst hem in de kooi te laten wennen met opstappen.

Volg het stappenplan: klik hier en wees vooral geduldig en consequent. Dan komt het vast allemaal goed!

Succes, Gerda

Daniëlle de Boer

Oké bedankt :)
Ga met het stappenplan aan het werk  ;)

Agnes

Hoi Danielle,

Je valkje is nog bezig met alles om hem heen te ontdekken.
Ik denk dat hij die lamp een veilige plek vind om alles te bekijken.

Je kunt gezellig met hem babbelen als hij op de lamp zit.
De rest komt vanzelf.
Net zo als Gerda ook zegt: vooral veel geduld hebben ;)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Dirk

Hoi Danielle,

Mijn vogel, van nu 4 maanden oud deed dat in het begin ook heel erg.
Zodra ik mijn hand in de kooi stak ging hij op mijn vinger zitten. Buiten de kooi ook allemaal prima, maar zodra hij dan begon te vliegen vloog hij naar de trap.
Tegenwoordig is het al 'n stuk minder, hij durft nu ook naar mij toe te vliegen, of naar het krullend haar van mijn moeder. Ik denk dat het gewoon een kwestie van gewenning is.

Dirk

Nog even een reactie op je berichtje betreffende het eten uit je hand.
Dat wil die van mij dus ook echt niet. Trosgierst in z'n kooi allemaal prima, maar op mijn hand pakt ie het echt niet.
Laatst legde ik een stukje broodkorst met zaadjes erop op zijn kooi toen hij daar zat, meteen vloog ie weg. Toen ik hem terug wilde zetten op z'n kooi kroop ie in m'n nek. Daarna haald ik het stukje brood van de kooi, en toen ik hem daarna op z'n kooi zette ging ie daar meteen zitten..

Blijven eigenaardige beestjes  ;)

(ps. heet die van jouw Kuifje? die van mij ook ;D, heeft ook eenzelfde kleurtje ;))

mees

Hahhaa dan hebben we nu 3 Kuifjes op deze site hier, mijn lutino'tje heet ook Kuifje!  :P
Liefs Loes,
en 4 vrije blije gaaitjes!

monkey

maak daar maar 4 van, mijn witmasker mannetje heet ook kuifje ( heeft mijn dochter bedacht )
Lutino vrouwtje heeft de naam boefje verdient, een keer raden waarom ;)