Blanche, Charlie, Dusty: Blanche heeft kale borst...

Gestart door Lauwers, 27 oktober 2007, 23:07:40

« vorige - volgende »

Anke

Hoi,
Hoera Dusty is dus airborne ;D ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Lauwers

Hoi Anke,

yep, is dat niet wat vroeg na 27 dagen al??

Wanneer kun je eigenlijk het broedblok er uit halen?? Want Blanche en Charlie doen al goed hun best om een volgend nestje te maken.

Groetjes,
Davina, Blanche, Charlie, Dusty en Bobo

Lauwers

Hoi iedereen,

Dusty begint toch al vrij goed te kunnen vliegen, nog wel korte afstanden (van de grond naar de kooi vooral), maar daarnet zat hij toch vanboven in de gordijn!

Daarna liet ik hem wat rondkruipen in de kooi, op de stokken is het nog wat kwakkel-achtig, maar het begint te lukken. De grootste hindernis zijn de etensbakjes, eens hij er met zijn pootjes instaat, geraakt hij er amper uit. Daarnet heeft hij ook een klein zaadje gegeten!!!

Hij maakt ferme sprongen vooruit onze kleine spruit!

Groetjes,

Anke

Hoi,
Zodra de kleintjes zijn uitgevlogen kan je het broedblok weghalen.
Als je geen tweede nestje wilt moet je dat dus snel doen!!

Wat leuk dat Dusty de wereld aan het verkennen is :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Lauwers

Hoi Anke,

wanneer is de term 'uitgevlogen zijn' van toepassing??? Want ik zou graag hebben dat Blanche en Charlie nog even wachten voor een tweede nestje, want nu proberen ze ook weer veel (allegoed heb ik zo een plooibare stok in de kooi waar ze moeilijk op kunnen blijven zitten)

Groetjes,

Anke

Hoi,
Uitvliegen betekent dat een jong uit zichzelf de nestkast verlaat :)
Dat is meestal zo met 4 tot 5 weken.
Groetjes Anke

Lauwers

hoi Anke,

dat doet ie dus al een paar dagen :-) maar toch kruipt ie nog heel graag in het nestkastje terug...

Weghalen of nog ietsjes laten staan??

Groetjes,

Anke

Hoi,
Je schreef dat pa en ma weer een nieuw nestje willen maken, en ook dat je dat niet wilt.
Dan moet je dus de nestkast weghalen anders gaan pa en ma gewoon door.
Dusty is zelf het broedblok uitgekomen en kan dus prima zonder broedblok verder groot worden.

Kortom: weghalen maar het broedblok ;D
Groetjes Anke

Lauwers

Hoi iedereen,

Dusty doet het supergoed!!!! Hij is tam aan het worden, kan al goed vliegen en probeert zaadjes te eten.

MAAAAAARRRRR: vanmorgen lag er een kapot eitje op de grond...
Ik heb bij 'Kweken' een topic geplaatst om te vragen wat te doen, maar hier mag er ook op die vraag geantwoord worden. Het broedblok is er toch al een week uit nu.

Groetjes,

Lauwers

Hoi iedereen,

ik heb vandaag eens eventjes ma, pa en kleintje valkparkiet laten vliegen, samen voor de eerste keer in volle vlucht! Wat was me dat een drukke bedoening! Dusty kan al heel goed vliegen! Maar toch moest ik steeds iedereen goed in het oog houden of ze nergens zich aan vastgrepen.

Het leuke van al is dat Blanche me precies begint te vertrouwen!!! Want toen ik hen terug wou zetten, hield ik mijn vinger voor haar buik en ze bleef zitten. Ik kon ook tegen haar buikje duwen, maar opstappen deed ze nog niet.
Toen vloog ze steeds weg en wou steeds landen, maar kwam toch altijd naar mijn vinger. Ze was nog bang en vloog steeds terug weg, tot ze uiteindelijk toch op mijn vinger landde!!! Ze bleef mooi zitten en ik kon haar zo zonder problemen in de kooi plaatsen!

Het is een lieve, gezellige, leuke familie valkparkiet!

Ik zal nog eens proberen voor foto's te nemen en ze online te plaatsen, het is al eventjes geleden dat er nog nieuwe foto's waren he.

Groetjes,

Kimm

hoi ,

wat leuk dat ze je helemaal begint te vertrouwen.
heerlijk toch!
geniet er maar lekker van, dit gaat erg goed zo!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Anke

Hoi,
Fijn dat het zo goed gaat bij jou :)
Hoe gaat het nu met de eitjes die je voor neppers hebt vervangen? Doen ze er nog wat mee?
Groetjes Anke

Mara

Hoi Davina

Gefeliciteerd met je verjaardag.

Mara

Lauwers

Hoi iedereen,

ik weet ik ben een tijdje niet geweest, was druk bezig met leren auto rijden en werk zoeken en nog vanalles.
Euh, 1 iets kan ik niet goed volgen, ergens moet ik iets verkeerds hebben ingevuld: ik verjaar in maart... ???
Maar in ieder geval, bedankt voor de berichtjes :-)

Aja, de 2 nepeitjes vonden ze maar niets, die legden Charlie en Blanche gewoon aan de kant. Er waren er maar 2 gekomen. Ik vond het wel erg voor hen dus ik besloot het broedblok er gewoon terug in te zetten. Na de 2 eitjes bleef het een tijdje stil, tot 20 augustus, toen lag er weer een eitje! en gisteren een tweede  :D

Ik ga ze nu weer rustig laten doen.

dusty doet het zeer goed, vliegt geregeld wat rond, speelt veel, is zelfstandig, hij is vandaag 7 weken en 1 dag oud.
"Stap eens op" kent hij perfect!! Eerst wilt hij wat in mijn vinger pikken (wegvliegen doet ie meestal niet), maar wanneer ik "stap eens op" zeg, stapt hij direct op mijn vinger zonder problemen!

Het is zo een lieverdje!

Ik ben nu bij mijn broer nog eens aan het babysitten en moet hier vannacht slapen. Morgen ga ik eens zien om eens een paar foto's online te zetten en nog eens wat in de andere boekjes te lezen (ik word nu nogal moe).

Maar eerst eens mijn info gaan aanpassen...

Groetjes,