Blanche, Charlie, Dusty: Blanche heeft kale borst...

Gestart door Lauwers, 27 oktober 2007, 23:07:40

« vorige - volgende »

Lauwers

hoi iedereen,

nog geen donsjes, normaal zouden ze morgen moeten uitkomen, maar ik hoor nog niets, of is het piepen en het tikken heel stilletjes???

Groetjes,
Davina

Lauwers

Hoi iedereen,

ik heb niet zo'n goed nieuws vrees ik  :'(, het hangt er vanaf hoe erg het is, en dus vraag ik aan jullie hoe erg jullie denken dat het is. Dit is er gebeurd:

Vanacht omstreeks 3u30 is er aan de zijkant van ons huis een regenpijp losgekomen en plat op het dak gevallen (het regende ook). Die val maakte veel lawaai waardoor Blanche van de eitjes is gegaan. Ze waren zo geschrokken dat ze heel de nacht niet meer gebroed hebben. Het broeden is pas terug begonnen om rond 8u30 deze morgen. Dat is 5 uur niet gebroed! Het zijn nu wel de laatste dagen want volgens de kalender hier op de site zou het eerste eitje vandaag moeten uitkomen.

Hoe erg kan dit zijn??? Want ik heb gelezen dat de eitjes max 10 minuutjes uit het blok mogen...

Groetjes,
Davina, Charlie, Blanche, de 4 eitjes en Bobo

Lauwers

Hoi iedereen!!!

Er piept precies een eitje!!!!!! Alleja, ik was daarnet naar boven gekomen omdat Bobo veel lawaai maakte. Ik ging luisteren aan het broedblok en hoorde een gepiep. dan weer stilte en dan nog een piepje. Ik was zeker dat  het Bobo niet was (die kwetterde wel veel). Nu, 5 minuten later, kwam ik nog eens luisteren, maar nu is het stil...
Piepen die direct veel, of zo wat afwisselend?

Groetjes,
Davina, Charlie, Blanche de 4 eitjes en Bobo

Anke

Hoi Davina,
Als jij buiten het broedblok al een piepje hoort.... zou het mij niet verbazen als er al een donsje ligt ;D
Want zo hard hoor je een eitje nou ook weer niet piepen :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Lauwers

Hoi Anke,

ik ga gehurkt vlak bij het broedblok luisteren, en daarnet hoorde ik precies ook wat getik...

Groetjes,
Davina, Charlie, Blanche, de 4 eitjes en Bobo

Anke

Hoi,
Ik hoorde steeds heel zacht tikken. Maar misschien heeft het donsje wel een voorhamer in het ei ;D Heel gaaf dat er toch een eitje uit gaat komen ondanks de nachtelijke paniek!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Lauwers

Hoi anke,

Zo te hopen wel! Oh, ik was echt bang dat het om zeep was! Maar toen ik dat gepiep hoorde, sprong ik een gat in de lucht!

Ik luister heel aandachtig, een af en toe hoor ik weer een piepje, heel stilletjes en ben zeker dat het niet Bobo, niet Charlie, niet Blanche is en ook dat het niet van buiten komt, want de deur van het terras staat op een kier, vlak naast de kooi (amper wind, dus geen trek voor hen, daar let ik op)

Groetjes,
Davina, Charlie, Blanche, de 4 eitjes (piep) en Bobo

Lauwers

Hoi iedereen,

Gisteren is er een donsje geboren! Charlie en Blanche doen het tot nu toe al heel goed en ik hoop dat ze het zullen volhouden!
Het is wel een serieuze 'wriemelaar', want gisterenavond hadden ze een beetje last om hem warm te houden, hij bleef niet zitten ;-) . Nu vandaag is ie precies al wat rustiger :-) .

Jammergenoeg ben ik straks voor de rest van de dag niet thuis.
Wanneer ik de kans heb, zal ik een fotootje maken en hier plaatsen, maar die 2 'tortelvalkjes' laten hun nestje niet makkelijk zien...

Groetjes,
Davina, Charlie, Blanche, 3 eitjes, 1 donsje en Bobo

Anke

Hoi Davina,
Gefeliciteerd met je eerste donsje!!!!!
Welke kleur heeft het?
Groetjes Anke

Lauwers

Hoi Anke,

voor zover ik het heb kunnen zien, is het gele dons...

Groetjes,
Davina

Bello

Gefeliciteerd emt jullie eerste donsje!!!

Oh wat spannend, nu de andere eitjes nog!!!

Een tip: de ouders eten de eerste weken echt wel heel veel. dus genoeg eten in de kooi zetten, liever iets te veel dan te weinig want je staat echt versteld waar ze al het voer laten :o

Bij ons aten ze in het begin veel bruin brood.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Lauwers

Hoi Dorothé,

een vraagje over voedsel: in een boekje over kweken met valkparkieten, staat er in dat tijdens de broedperiode je eivoer moet geven met beestjes in... Maar ik vind dat nergens. Is dat zo belangrijk dat ze dierlijke stoffen binnenkrijgen???

Groetjes,
Davina, Charlie, Blanche, de 3 eitjes en 1 donsje, en Bobo

Anja

Hoi hoi,

Gefeliciteerd meid met je eerste donsje.
Je mag ze ook gewoon eivoer geven hoor. Groente en fruit en bruinbood dat mag allemaal.
Je zult er idd nog versteld van staan wat ze allemaal naar binnen werken.

Ben benieuwd wanneer donsje 2 geboren gaat worden.

Groetejs Anja

Anke

Hoi Davina,
Hoe is het in de kraamkamer?
Hier eten pa en ma graag met water natgemaakt (donker) brood
Ook trosgierst eten ze bij het leven.
Een gekookt eitje en gekookte rijst vinden ze vaak ook lekker
Groetjes Anke

*Yvon

Hoi hoi

Hehe,eindelijk dan toch nog je eerste donsje.  ;D
Gefeliciteerd !!  ;D
Op naar het 2de donsje.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >