Blanche, Charlie, Dusty: Blanche heeft kale borst...

Gestart door Lauwers, 27 oktober 2007, 23:07:40

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Davina,
Wat goed!!! Al drie eitjes, gefeliciteerd!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Lauwers

Hoi Anke,

Dank je :-)

En raar maar waar, Charlie zat voor de eerste keer terug op mijn hand in de kooi! en zo ineens, ik wou proberen of ik de eitjes eens kon zien, en ik deed mijn hand naar charlie (blanche zat op het nest), en charlie begon eerst te 'pikken', wel zonder door te bijten, maar nadien kwam ie er direct opzitten.

Ook ben ik vandaag eens gaan kijken naar een schouwlampje, maar in de Tom en Co hadden ze dat niet. Iemand enig idee waar ik da kan vinden??? of gaan het met eender welke zaklamp dat wat rond het eitjes past???

Groetjes,
Davina, Charlie, Blanche, de 3 eitjes en Bobo

Anja

Je zou het hiet in de webwinkel kunnen bestellen.

Gefeliciteerd nog met het 3de eitje.

Groetejs Anja

Lauwers

Hoi Anja,

Duurt dat niet lang tegen dat het dan geleverd wordt? Ik zal eerst eens proberen met een zaklampje dat mijn pa hier heeft. Maar kga nog even wachten want er ligt nu al een 4de eitje en Blanche heeft precies weer een knikje in haar staart, en zoals ik gelezen heb, duid dat op de komst van een eitje (+ bobbel onderaan in de buik, maar gisteren zag ik er precies geen, en vanmorgen lag er toch nog een eitje bij, knik in de staart was wel aanwezig).

En aangezien ik met een ontsteking op een spier tussen mijn ribben zit, ga ik me de eerste dagen een beetje kalm proberen houden, want bij het minste dat ik verkeerd doe heb ik veel pijn.

Groetjes,
Davina, Charlie en Blanche met hun 4 eitjes, en Bobo

*Manon*

Hoi hoi,

Leuk om je weer te volgen en dat het goed gaat met de eitjes enzo. Beterschap voor jezelf!

Groetjes Manon

Anke

Hoi,
Wauw alweer 4 eitjes :)
Ik bestel regelmatig bij de winkel van het forum.
Ik maak het geld dan direct per internetbankieren over en vaak heb ik het de volgende dag al in huis!

Wat vervelend dat je een ontsteking hebt.
Beterschap!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Lauwers

24 juni 2008, 21:26:52 #396 Last Edit: 24 juni 2008, 21:32:16 by Lauwers
Hoi iedereen,

Charlie heeft vandaag moeten braken :s ik weet niet waarom, ik heb maar ineens het groenvoer dat ik in de kooi had gezet, weggenomen, het eten ververst, en het eivoer ook vervangen... vlugger dan normaal, ik vervang het zoiezo geregeld, maar misschien heeft ie iets verkeerd gegeten???

Nadien wou ik zien wat hij juist had overgegeven, en ik trok de schuif (waar alles op valt) vanonder de kooi, maar toen schrokken ze, en ging Charlie uit het broedblok. Omdat hij er niet direct terug inging, zag ik mijn kans om de eitjes te schouwen met een zaklampje.
Ik heb 3 van de 4 eitjes kunnen schouwen en 2 ervan waren volgens mij niet bevrucht maar da 3de zag er raar genoeg donkerder uit, roder...????? het 4de ging niet meer, want ik kon nog amper het 3de eitje terugleggen want Charlie zat toen terug in het blok en liet me er niet in. Hij heeft me zelfs gebeten. Ik ben ook zeker dat ik 3 verschillende eitjes genomen heb.
Aja, en 1 eitje had een paar kleine deukjes... :(

Vind het wel jammer dat het waarschijnlijk niet gelukt is...

Groetjes,
Davina, Charlie, Blanche, de 4 eitjes en Bobo

Anke

Hoi,
Als je rode adertjes in het ei ziet dan is het bevrucht :)
Je kan het beste schouwen zo'n vier dagen nadat je valkjes erop zijn gaan broeden.
Dan moet je duidelijk rode adertjes zien lopen.
Zie je nog niks, laat het eitje gewoon liggen, misschien komt het nog.

HIER kan je zien hoe een bevrucht eitje zich van dag tot dag ontwikkeld
Groetjes Anke

Lauwers

hoi anke,

dank je voor die link, ik heb wel niet echt duidelijk rode adertjes zien lopen door het eitje, maar er was zo een rode gloed in... de andere 2 zagen er gewoon geel uit vanbinnen... misschien toch???

Ik zal maar braaf wachten tot volgende week...

Groetjes,
Davina

Lauwers

Hoi iedereen,

Als alles goed is gegaan en nog goed gaat, zouden de eitjes deze week moeten uitkomen. Ik ben in ieder geval heel benieuwd! Charlie wordt al dat gebroed precies wat beu, want hij gaat overdag meer van de eitjes af en Blanche broedt dan verder. Ik heb wel den indruk dat de eitjes 'meer wegen', wanneer ze de eitjes omdraaien of verleggen ofzo, ze hebben een andere klank.
Misschien is de bevruchting wel goed verlopen, ik hoop het toch.

Ik ben in volle verwachting voor de komende dagen zou ik zeggen!

Groetjes,

Anke

Hoi,
Spannend hoor...
Hoelang zijn de eitjes nu al bebroed?
Groetjes Anke

Lauwers

Hoi Anke,

het eerste eitje is de 15de gelegd, en volgens de kalender dat op deze site staat, zouden de eitjes deze week moeten uitkomen :-)

Groetjes,

*Yvon

Hoi hoi

Nog +/_  2 daagjes wachten dus.
Spannennnnnnd !!  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

Hoi,
Je kan het eitje even bij je oor houden.
Als je hoort tikken of piepen dan is het bijna zover :)
Groetjes Anke

Lauwers

Hoi Yvon,

jaja, heel spannend! Charlie begint precies ongeduldig te worden!

Hoi Anke,

Ik zou het heel graag doen, maar ik weet zeker dat ze dat niet zomaar zullen toelaten...
Vooral Charlie duldt niets vreemds in de buurt van het blok.

Groetjes,