6 mei 2025, 14:51:46

agressief gedrag

Gestart door duncan, 8 oktober 2003, 18:49:36

« vorige - volgende »

duncan

mijn valkparkiet(1j) Duncan is heel agressief(blazen,doorbijten,weglopen...) tegen iedereen behalve mijzelf^^ ;D.En hij is zooo arrogant 8),hij doet alsof hij de wereld bezit ofzo.Je kan hem alleen aaien als hij er zin in heeft,en je hij komt alleen zijn huis uit als hij er zin in heeft.haha best wel geinig.
maar daar gaat t ni om,ik wil alleen weten of ik niks kan doen aan zijn agressief gedrag tegen vreemden(mijn ma krijgt een hartaanval als ze ziet dat hij eraan komt :D)

Sanna

Hoi baasje van Duncan!

Ik ben bang dat als je moeder en anderen toch een relatie met jouw Duncan op willen bouwen :D ze door moeten zullen zetten. Vogeltjes voelen aan wanneer je bang bent en daar maken ze direct misbruik van. Als je bereid bent je te laten bijten zonder terug te trekken (dan wel straffen, zoals zachtjes op de snavel tikken of in tenen knijpen of iets anders dat hij niet leuk vindt) en vooral VOLHOUDEN, gaat over het algemeen het bijten over. Nou moet ik er wel bijzeggen, dat ik deze methode altijd heb toegepast op grasparkieten. Ik heb nu 2 valkjes die nooit hebben leren (door)bijten. Oh, ze kunnen het ongetwijfeld, alleen doen ze het nooit ;D. Tja, ik weet niet of die echt heel veel eigenwijzer van aard zijn, ik zou eerder zeggen minder eigenwijs dan grasparkieten.

Sterkte en koop maar vast wat pleisters voor je moeder... :D

Sanna

Paul

Hou Duncan,
Mijn eerste valkparkiet is nu ruim 12 jaar oud en ik kon vroeger alles met hem doen.
Sinds ik bij mijn vriendin woon kan ik niks meer met hem en mijn vriendin alles.
Hij valt me zelfs aan als ik te dicht bij mijn vriendin kom.
Alleen als ie zin heeft kan ik hem op zijn kopje aaien.
Sommige valkjes trekken dus naar 1 persoon toe en daar valt op zicht weinig aan te doen.
Het gedrag van die van mij is wel wat beter geworden hij vliegt me bijna niet meer aan nu maar pakken lukt me niet en mijn vriendin kan hem zo beetpakken.
Dus met veel aandacht kan het met Duncan misschien wel beter gaan.

Groetjes,  Paul