6 mei 2025, 14:51:07

Luna, mijn eerste valkje!

Gestart door Lhune, 15 oktober 2007, 14:18:13

« vorige - volgende »

Lhune

Hallo allemaal,

Ik wist niet zeker of het een dagboek of een verhaal moest worden, maar ik ben er zo enthousiast over dat ik het gewoon moest delen :).

Luna wordt mijn eerste valkje, ik en mijn vriend gaan haar vanmiddag om 5 uur ophalen. Ik vind het superspannend! Luna is eigenlijk een cadeautje van mijn vriend aan mij, omdat we binnenkort twee jaar samen zijn, en hij wist dat ik al heel lang erg graag weer een vogeltje wilde. Ze is een prachtige witmasker valkparkiet :).

Ik heb de kooi al klaarstaan, ben nu druk bezig de voerbakjes te schuren (we hebben de kooi nieuw gekocht, en de plastic voerbakjes hadden hele scherpe randjes!). Luna eet als het goed is al zelfstandig, de kooi is voorzien van combivoer (dat is vogelzaad met gedroogd fruit en eivoer er al doorheen), een sepiablok en een mineraalblokje, beukensnippers op de bodem, twee zitstokken en meerdere speeltjes. De kooi staat tegen een muur op een bankje, zodat ze niet in de volle zon staat maar wel overzicht heeft over de kamer en naar buiten kan kijken. We hebben er ook voor gezorgd dat ze niet in de keuken staat maar ook niet te dicht bij de televisie en de boxen.

Ik hou jullie op de hoogte! :)

~ Ilse.

aad

Toch wel zo dat ze TV kunnen kijken ?? ;D ;D ;D

♥Debby♥

Gefeliciteerd met je valkje... het klinkt al helemaal super zo... ik voel ook al een klein beetje valkjesvirus opkomen.... maar dat merk je snel genoeg... hihi

veel plezier vanmiddag!!!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Anja

Hoi hoi,

Erg leuk dat je een verhalenboekje bent begonnen. Ik ga je zeker volgen hoor.
Je bent nu Luna halen en wij willen natuurlijk wel weten hoe dat is gegaan en of je al foto's hebt ;D ;D

Veel plezier.

Groetjes Anja

Lhune

15 oktober 2007, 19:31:46 #4 Last Edit: 15 oktober 2007, 20:03:58 by Lhune
Dankjullie! ^^

Ze zit nu al een tijdje in haar nieuwe kooi, de omgeving te verkennen :). We vallen haar zo min mogelijk lastig zodat ze rustig kan wennen aan haar nieuwe thuis. Ik heb nog geen foto's van haar zoals ze nu is (het is donker en ik wil haar niet bang maken met de flitser), maar wel de foto die de kweker mij door had gestuurd :).

Dit is mijn valkje:

Ze is echt een prachtige vogel :). Ze zit nu vooral op de bodem van de kooi, ik had daar dan ook alvast een bakje water en voer neergezet. Ik ben superblij met haar ;D.

~ Ilse.

sandy

hoe gaat het nu met luna begint ze al te wennen ik heb zelf 6 valkjes waaronder ook een luna zij is een cinnemon geparelde witmasker het zijn super lieve vogels ik kan niet meer zonder veel plezier er van kijk ook een op mijn vorum ,even voorstellen, gr sandy

Sally

Hallo Ilse,

Leuk dat je een valkje hebt gekregen van je vriend.
Wat een mooi cadeau!. zie maar dat je niet het valkjes-virus te pakken krijgt. Hier is geen remedie tegen. :D.
Het is wel een leuk virus.

Luna is een hele mmooie naam en ook een hele mooie vogel.
Veel plezier ermee. Ik blijf je boekje zeker volgen!.

Groetjes

Anja

Ho ihoi,

Wat een mooie valkje. Een witmasker. Groot gelijk dat je niet meteen een foto gaat maken. Daar wordt ze alleen maar onrustig van.

Groetjes Anja

aad

ik heb nog wel wat in de aadbieding  heu aanbieding ;D ;D

Lhune

Toen ze bij ons kwam gister was ze behoorlijk moe, pas nu het dag is en ze voldoende heeft geslapen blijkt hoeveel energie ze heeft. Ze rent over de bodem heen en weer en ziet er nogal chaotisch uit. Ik vind het eigenlijk wel een zielig gezicht om haar zo bezig te zien; ze probeert steeds via de tralies omhoog te klimmen, maar aan 2 zijden van de kooi zijn deze verticaal. Ze kan zich er niet aan vasthouden en valt dan weer naar beneden. Ook het zitten op een stok heeft ze nog niet zo goed onder de knie, het ziet er allemaal behoorlijk onhandig uit. Is dit gewoon, ik neem aan dat ze daar in de loop van tijd wel aan went?

Het lijkt alsof ze nu al precies weet waar de openingen in de kooi zitten (bij de voerbakjes, het voordeurtje en de bovenkant), want daar gaat ze steeds heen om aan de tralies te knagen. Ik durf haar nu nog niet los te laten en kan helaas dus niks anders dan haar zich laten uitleven in de kooi. Ze heeft ook nog maar weinig gegeten en gedronken naar mijn idee, dat zal de stress wel zijn.

Ik hoop dat ze snel went aan haar nieuwe thuis, want deze stressvolle toestand lijkt me niet zo gezond voor haar.

Lhune

Gelukkig gaat het nu al wat beter :). Ze is eindelijk begonnen aan de knabbelstok en schijnt het nogal erg lekker te vinden :P. Ze blijft er niet meer vanaf. Ze heeft eindelijk door dat vliegen niet echt een optie is in de kooi (dat probeerde ze wel vaak aangezien ze uit een volière kwam), en huptst en klimt haar weg nu rond. Als ik rustig voor de kooi komt zitten doet ze niks op me uit, ze lijkt niet eens meer nerveus te worden. Ze bekijkt me gewoon even goed en slaapt dan weer rustig verder :). Ik zal binnenkort een keer foto's maken, zogauw we de digitale camera weer thuis hebben (mijn vader heeft 'm even mee voor zijn werk).

Mara

Hoi Ilse

GEfeliciteerd met Luna. Het is ene mooi valkje.

Mara

sandy

hoi toen ik hop kreeg 2halfe week geleden  was ze ook zo onhandig net een clown nu gaat het wel goed zij was ook helemaal geplukt ze zag er niet uit maar nu heeft ze bijna al haar veren terug mijn trots ze is een geelwang gr sandy

*Petra*

Hoi Ilse,

Gefeliciteerd met Luna! Een superleuk kado!
Is hij of zij een tamme parkiet??

Groetjes Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Wilma1

Hoi Ilse,
Gefeliciteerd met je eerste valkje en voor je het weet zijn er méér  ::) ;D ze zijn zo vreslijk lief en aanhankelijk, dat je vaak snel met meer vlakjes "aan de gang gaat"...

Verstandig om haar eerst aan de nieuwe kooi en omgeving te laten wennen, dan kun je langzaamaan Luna aan je handen laten wennen en zo stapsgewijs verder....overhaast niet en geniet van elke dag waarbij je een vordering ziet, ook al is die nog zo klein!!!  ;)

Veel plezier met Luna en je boekje!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3