De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Chagrijnig van het warme weer? Dat is nu net iets waar mijn humeur echt van op kan knappen, als het koud en somber is en ik zit niet lekker in mijn vel daalt mijn humeur ook een paar graden. Lekker uitwaaien met de hondjes ergens in een koel bos, knapt je hum vast van op :)

Karin

Hihi, ja, ik kan er echt niet tegen, krijg er koppijn van, zweet stroomt langs mijn rug... Nee, geef mij maar een heerlijke lentedag, graadje of 20, strakblauw luchtje, klein windje.... Ben ik helemaal toppie ! En anders een mooie herfstdag, zonder regen, klein zonnetje....  ;D ;D ;D Ja, het bos... zou graag willen, is hier niet  >:( Alleen een waterplas met blauwalg  ::)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

1 juli 2009, 17:35:38 #2642 Last Edit: 1 juli 2009, 18:51:59 by Karin
Ik zit binnen te puffen onder de ventilator. De honden zijn al uitgeweest op het veld, maar echt veel rennen deden ze niet met die hitte.

De valkjes hebben vanmiddag een slamix gehad. Ben benieuwd hoe ze hem vinden ! Ze vliegen lekker allemaal rond en heb gewoon 2 grote bakken neer gezet  ;)

Dexter, Dana en Meego hebben hun losvlieguurtje al gehad en omdat Dexter steeds beter gaat vliegen verhuisd hij samen met Meego dit weekend naar de vogelzolder ! Dana mijn lieffie blijft nog even beneden en ik zet Madelief, mijn andere lieffie erbij  :-* :-* :-* Ben benieuwd hoe ze elkaar vinden. Dana wordt steeds gepest door de 2 heren, hoop dat Madelief liever is voor haar  ;)

Even geen foto's van de valkjes, daarom foto's van de 2 grote liefdes in mijn leven ( jaja, manlief weet er van  ;D ;D ;D )

Indy wacht geduldig tot ze aan de beurt is met behendigheid :

Ziva voor het eerst op de "kattenloop"

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mara

Hey Karin

Prachtige foto's van Indy en Ziva. Wat zijn het toch prachtige honden.

Mara

Karin

Dank je Mara. Het is weer eens wat anders dan valkjes  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Hermien

Wat een vréémde valkjes...... ;D
Wel mooi, maar het zal niet eenvoudig zijn om ze 's avonds op een stokje te laten slapen........

;D   ;D   ;D   ;D

Mara

Citaat van: Karin op  2 juli 2009, 15:02:32
Dank je Mara. Het is weer eens wat anders dan valkjes  ;D ;D ;D

Hoi Karin

Dat is inderdaad waar. MAg ik vragen wat voor ras ze zijn?  :-[

Mara

Karin

CitaatWat een vréémde valkjes......
Wel mooi, maar het zal niet eenvoudig zijn om ze 's avonds op een stokje te laten slapen........

Nou, ze luisteren beter dan de valkjes hoor, dus wie weet  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatHoi Karin

Dat is inderdaad waar. MAg ik vragen wat voor ras ze zijn? 

Mara

Het zijn Australian Shepherds  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Prachtige foto's van je mooie honden!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

Ik zit met een catharinaparkietdillema.... zoals ik al eerder heb verteld maken ze lawaai...veel lawaai... Overdag kan ik het wel hebben, ze zijn 's morgens en 's avonds luidruchtig, 's middags zijn ze redelijk stil, alleen als ik in de vogelkamer ben maken ze er een feestje van 

Ik heb inmiddels al verduisterende rolgordijnen en als ik naar bed ga doe ik een doek over hun kamervolière heen. Dit voorkomt dat ze zodra het licht wordt al meteen beginnen te tetteren.... Ze beginnen nu iets later, ipv om een uur of 6 's morgens beginnen ze om een uur of 7 - half 8, soms nog wat later. Omdat we een open trap hebben en we met de slaapkamerdeur open slapen horen we dat vrij goed. Vreemd, door valkparkietgeluiden slaap ik heen, maar de catharina's maken me toch wel wakker 

Ik heb er wel eens aan gedacht om ze verkopen, maar..... ik weet dat de meeste kwekers ze het hele jaar door in een broedkooi houden..... of soms nog erger, in een ieniemieniehok van 30 x 30 cm tot ze gekoppelt worden  Ik heb er genoeg gezien helaas..... Een kweker die ze gewoon lekker in een volière houdt waar ze lekker de ruimte hebben heb ik nog niet gezien  Ik ben zo blij dat de meeste valkparkietkwekers een stuk beter voor hun vogels zijn ....... Dus vioorlopig hou ik ze gewoon. Ik vind het echt ontzettend leuke vogelstjes en ze zijn echt schitterend, maar af en toe zou ik hun snaveltjes aan elkaar willen plakken 

Vanavond heb ik Dexter en Meego naar boven verhuisd. Beide heren zitten nu in een Gretakooi, gezellig samen. Ik wil ze voorlopig nog even apart los laten vliegen omdat Dexter nog niet 100 % goed kan landen  Over een week of 2 wil ik ze samen met Mellody en Sterre in een kooi zetten, hopelijk hun toekomstige popjes ( als ze niet hun homo-relatie blijven uitvoeren  ;D Ze paren nog regelmatig  :-X ).

Ik heb Madelief naar beneden gehaald. Die zit nu met Dana in een kooi. Ik heb even een klienere kooi genomen, zodat ik morgen de grote kooi lekker buiten kan schoonmaken. Lekker onder de sproeier ! Normaal doe ik het met een poetslap, maar dat gaat niet zo handig  ::) Dana en Madelief zitten nog een beetje onwennig. Ik hoop dat ze snel maatjes worden !

Het was nog even spannend toen ik Madelief ging "vangen" om mee naar beneden te nemen. Madelief lijkt sprekend op haar zus Mellody...... Ook zelfde kleur ring. Het verschil is dat Mellody zich wel laat kriebelen maar niet opstapt op de vinger. En vanavond deden ze het beide niet  Ik wist bijna zeker dat Madelief bij Dazzle en Chico in de kooi was gekropen dus op goed geluk.... Moest haar echt even pakken en daar was mevrouw het niet mee eens  En toen ze in de huiskamer kwam ontsnapte ze uit het vervoersboxje.... Ik denk dat ze me 2 dagen niet meer aan kijkt 
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Hermien

Citaat van: Karin op  2 juli 2009, 19:19:45
CitaatWat een vréémde valkjes......

Nou, ze luisteren beter dan de valkjes hoor, dus wie weet  ;D ;D ;D

Als het ze gelukt is wil ik er wel foto's van zien!

Mooie update weer over je vogels. Jammer, dat de catharina's zo'n lawaai maken. Maar ondanks dat blijf je toch van ze houden, hè? Hoever kan onze liefde voor vogels gaan? Dit is pas ècht hart hebben voor je gevleugelde vriendjes.

Knuf en speciale groet van Goofy!

;D   ;D   ;D   ;D

Caroline

Waarom laat je het ?homo? mannetje wat onder zit tijdens de wip niet hertesten??

Ik las pas een verhaal op het forum van een DNA-geteste pop die naar een vogelarts ging omdat ze bang waren voor legnood .... daar binnenste buiten gekeerd bleek de geteste pop een MAN te zijn en dus helemaal geen legnood te hebben.  ;D

Gendika geeft tenslotte 99 % garantie op het goeie geslacht te geven.

Succes of misschien sterkte met je cathi's ... ik vind ze ook zo leuk.  ::)

Fijne zondag!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Bij mij zitten de cathi's (ik heb er twee) gewoon saampjes in een een 1x4 buitenvlucht hoor :) Alleen tijdens de kweek moeten ze die afstaan aan de valkjes omdat die cathi's dan toch dag en nacht in het blok zitten en ze de ruimte absoluut niet benutten. Mijn kweekboxen zijn 1x1x1 en het is maar 3 a 4 maanden per jaar. Dus dat valt mee.

Ohwja, als het vriest gaan ze net als de valkjes in het binnenhok met het buitenluik dicht, maar da's voor hun eigen bestwil  :D

Karin

CitaatAls het ze gelukt is wil ik er wel foto's van zien!

Mooie update weer over je vogels. Jammer, dat de catharina's zo'n lawaai maken. Maar ondanks dat blijf je toch van ze houden, hè? Hoever kan onze liefde voor vogels gaan? Dit is pas ècht hart hebben voor je gevleugelde vriendjes.

Knuf en speciale groet van Goofy!

Hihi, moeten we wel nét de camera bij ons hebben hè ?   Ja, ik vind het echt geweldige vogeltjes en daarom had ik er ook 2 popjes bij genomen met als melding aan manlief : als dit niet helpt doe ik ze weg ( hij vindt dus dat ze echt teveel lawaai maken ). Maarja.... je doet dat echt niet zomaar, dan moet je toch 200 % zeker weten dat ze het daar beter hebben dan bij mij  ;D Knuffie aan Goofy  

CitaatWaarom laat je het ?homo? mannetje wat onder zit tijdens de wip niet hertesten??

Ik las pas een verhaal op het forum van een DNA-geteste pop die naar een vogelarts ging omdat ze bang waren voor legnood .... daar binnenste buiten gekeerd bleek de geteste pop een MAN te zijn en dus helemaal geen legnood te hebben.  

Gendika geeft tenslotte 99 % garantie op het goeie geslacht te geven.

Succes of misschien sterkte met je cathi's ... ik vind ze ook zo leuk.  

Fijne zondag!!  

Ja, weet je wat het is... dat is dan weer 21 euro... Daarnaast, weg gaat hij toch niet  ;) En hij zingt ook en heeft macho neigingen, dus ik denk toch een man..... Jij ook een fijne zondag ! De laatste bloedhete dag, jippie !!  

CitaatBij mij zitten de cathi's (ik heb er twee) gewoon saampjes in een een 1x4 buitenvlucht hoor  Alleen tijdens de kweek moeten ze die afstaan aan de valkjes omdat die cathi's dan toch dag en nacht in het blok zitten en ze de ruimte absoluut niet benutten. Mijn kweekboxen zijn 1x1x1 en het is maar 3 a 4 maanden per jaar. Dus dat valt mee.

Ohwja, als het vriest gaan ze net als de valkjes in het binnenhok met het buitenluik dicht, maar da's voor hun eigen bestwil

Ja, maar jij hebt maar 1 koppeltje hè  ;) De meeste hebben meteen 30 koppels en proppen ze zo klein mogelijk in kooitjes   Ook verkopen ze ze makkelijk door als het ff een jaartje niet gaat..... Ik ben blij dat die van jou een veel beter leven hebben. Het zijn gewoon te leuke vogeltjes om als een kanarie in een klein hokje te stoppen  
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves