De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Karin

24 januari 2009, 22:58:53 #2340 Last Edit: 25 januari 2009, 00:14:22 by Karin
Vanavond is Pearl naar zijn / haar nieuwe baasje gegaan ! Eindelijk.... het heeft even geduurt, maar eindelijk was Pearl er klaar voor ! En nu maar hopen dat Binky hem / haar leuk vindt  ;D ;D ;D

Vanavond heb ik Jessie's snaveltje weer geknipt. Ik ga van de week kijken of ik een zitstok van puimsteen kan vinden en hoop dat Jessie dan zelf het snaveltje bij gaat houden. Nu probeert hij / zij het al een beetje aan de sepia.

Gisteren en vandaag zijn er jongen uitgekomen bij River en Phoenix ! Het zijn 2 pleegjongen, want de eitjes zijn van Dazzle en Chico. Ze hadden 4 eitjes, waarvan maar 2 bevrucht, maar ze waren zo vreselijk wispelturig, gingen steeds van het blok af, hadden ruzie in het blok enz. Toen heb ik de eitjes overgelegt bij River en Phoenix. Een geluk bij een ongeluk, want de 4 eitjes die Phoenix gelegt had zijn alle 4 niet bevrucht !! Was ik al bang voor, want ze was al gaan leggen toen ze het blok amper 2 dagen had  ::) Het zal wel een verrassing zijn geweest voor ze, na zo'n korte broedtijd 2 jongen  ;D

Het was nog even spannend wanneer ze uit zouden komen, want het is net een soap hier : Dazzle en Chico zaten op een aantal eitjes van de primrose koppels. Zodra Dazzle was gaan leggen heb ik die eitjes bij haar gelegt en haar eitjes één voor één weggehaald.  Toen bleek dat alle eitjes van de primroosjes niet bevrucht waren, heb ik ze weggehaald en weer de 3 eitjes van Dazzle en Chico terug gelegt. Ze heeft er zelf nog een vierde bijgelegt. 2 waren er bevrucht, maar ik had geen idee meer welke dag ik ze erbij had gelegt, dus geen idee wanneer de uitkomsttijd was  ::) Gelukkig heb ik nu een egg buddy en heb dus dagelijks de eitjes er ingelegt om te kijken of alles nog goed ging met de jongen. Heel grappig, als ze aan het flapperen zijn met de vleugeltjes zie je een tekening van een fladderend vogeltje ; dan  kan de hartslag nml niet gemeten worden. Maar zodra het even stop met fladderen zie je snel de hartslag oplopen tot over de 300 !

Het is heel moeilijk om de jongen te zien, want beide pleegouders zitten er op als echte pitbulls ! Maar River was er even af, dus ik kon snel even een fotootje maken....

Het kunnen wildkleurtjes, bontjes, pareltjes, cinnamonnetjes en een combi van dit alles zijn ! Spannend ! Ik ga ze wel met de hand groot brengen vanaf een week of 4, omdat dit jongen van Dazzle en Chico zijn.... Die zijn nogal... eh... uitdagend van karakter  ;D ;D ;D Ik heb Elmo ook vanaf die leeftijd ongeveer gepapt en dat is geweldig leuk en... rustig valkje geworden  ;D ;D ;D Ik heb wel besloten niet meer met Dazzle en Chico te kweken. Ik had al een paar jaar niet meer met ze gekweekt, maar had het nu op verzoek gedaan ( uiteindelijk hebben ze 2 andere jongen genomen, omdat het niet zo wilde vlotten.... ), maar na de mishandeling van Elmo en nu weer dat onrustige gedoe.... Nee, ik vind het wel welletjes.... Dazzle en Chico vinden dat niet, die heb ik vandaag uit hun kooi gelaten ( die hadden hun 2 onbevruchte eitjes gisteren verlaten... wat een geluk dat de eitjes nu bij een ander koppel lagen ) en die zijn meteen in de kamervolière gedoken waar nog een ( afgesloten ) broedblok aan hangt  ::) Broedblok heb ik er nu dus afgehaald...

De beide primrooskoppeltjes hebben hun nepeitjes eindelijk verlaten. Cocktail en Twister heb ik in de grote volière gezet. Omdat het nu een beetje een krappe boel is, omdat ik een stuk van de grote volière gebruik voor River en Phoenix om te kweken, mogen Nova en Indra voorlopig even bij de tamme valkjes rond blijven vliegen. Die duiken wel weer een kamervolière in  ;) Als River en Phoenix klaar zijn ( ze mogen nog 1 nest ) en de volière is weer op zijn grootst mogen zij er bij....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Hermien

Jaja, leuke poster als achtergrond op de deur, moet wel lukken, iets ervoor hangen waarop ze kunnen zitten gaat ook nog wel, maar dan komt het..........
de vogels er leuk laten ZITTEN! Dat laatste is hier met mijn 'Vliegtuig' nou net het probleem! Die laten zich niet neerzitten.....zetten.....
De enkele keer dat het lukt om een mooie foto te maken zijn pure geluksmomenten èn te danken aan het feit dat ik alle avonden mijn camera schietklaar heb......

Ze zijn wel prachtig hoor, je foto's èn je valkjes. Zag ik nou bij Dana óók zo'n schepbekkie?

Karin

Nee hoor, ik weet niet waar jij een schepbekkie ziet, maar Dana heeft een prachtig snaveltje  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

sabine

25 januari 2009, 00:20:18 #2343 Last Edit: 25 januari 2009, 00:22:21 by sabine
Hoi,

Onderweg is alles goed gegaan met Pearl, helaas stonden we wel in de file en hebben we er wat langer er over gedaan op de terugweg. Maar Pearl vond het allemaal geen probleem.
Eenmaal thuis aan gekomen, wilde ze wel uit de vervoersbak. En gelijk zat Pearl op mijn hoofd, ze kwam gelijk kroelen wat een lieverd  ;D. Het kooitje vond hij/zij wat minder interessant.  ;D Eerst even kennis maken en toen heb ik Pearl er in gezet. Na de ontdekkingstocht zit Pearl nu van de trosgierst te smullen.
En het wachten was het zeker waard, Pearl in nog mooier dan op de foto's  :-*

Groetjes Sabine

christa

wat een lieve kleine monstertjes zijn het toch alsze net uit het ei zijn.
groeten christa

Anke

Hoi Karin,
Gefeliciteerd met de donsjes!!!
Ehm... je verhaal van wisselende eitjes en wie nou waar in de voliere zit snap ik niet helemaal ;D
Maar als jij het maar begrijpt ;)

Een egg buddy? Daar heb ik nog nooit van gehoord ::)
Ik ga eens ff Googlen ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Marian

Hoi Karin,

Hihi...inderdaad moeilijk om te volgen allemaal ;D
Gefeliciteerd met de donsjes......spannend wat voor kleurcombi eruit gaat komen ::)....weet je dan ook of het man of pop is :D
Ook weer mooie foto's gemaakt 8)

Groetjes Marian

Hermien

Ik dacht bij de linker vogel (als ik het goed lees dus Dana) een schepbekkie te zien..... :o

Maar fijn als dat niet het geval is.  ;D

sabine

Hoi Hermien,

Volgens mij haal jij Jessie en Dana door elkaar  ;D Ik heb gisteravond Dana gezien maar dat is echt een prachtige Lutino met een mooie snavel  :-*
Ik moet je wel zeggen dat Karin echt alleen maar mooie en leuke valkjes heeft. Meego vind ik ook echt geweldig.
Maar ik ben erg blij met Pearl, wat een kroelerd is dat zeg

Jessie samen met Meego....

Jessie met Dana....

Karin

De linkse op de foto is Jessie  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hihi, je was sneller dan ik  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatGefeliciteerd met de donsjes......spannend wat voor kleurcombi eruit gaat komen ....weet je dan ook of het man of pop is

Alleen als er cinnamon bij zit, dan is het een popje. Voor de rest kan het van alles zijn  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

sabine

Citaat van: Karin op 25 januari 2009, 13:04:48
Hihi, je was sneller dan ik  ;D

Hihi, Het schilde maar een paar seconden  ;D

Karin

Welke schilde ? Aardappels ?  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

25 januari 2009, 23:41:30 #2354 Last Edit: 26 januari 2009, 00:45:45 by Karin
Tika, Lisa en Joy zijn nu alledrie gereserveerd !! En gelukkig niet via marktplaats  ;) Ik kreeg weer een aantal vreemde mailtjes, maar gelukkig is alles goed gekomen ! Tika gaat naar iemand die getipt is door iemand hier op het forum. Tika komt met 3 andere valkjes te wonen. En Lisa en Joy blijven lekker samen !! Zo leuk, ze kroelen ook veel samen en het is gewoon een ontzettend leuk stel. Ze gaan naar de ouders van mensen die hier ook al 2 valkjes vandaan hebben. Die waren zo enthousiast over die valkjes ( Donder en Bliksem  ;D ) dat ze er ook graag 2 wilden !!

Ik heb besloten Dana zelf te houden... zat er al in hoor, want ik ben echt helemaal weg van dit schatje !  :-* Ik ben nu bezig met een mooie kooi te bestellen die voorlopig beneden komt te staan. Het lukte niet helemaal omdat IDEAL niet lukte, maar morgen manlief maar even vragen  ;D Ik betsel ook meteen een véél te duur speeltje voor de valkjes, een soort schommel, maar ach.... hebben ze wel verdient toch ?  ;D ;D ;D

Vanaf vandaag krijgt Loeki nog maar 1 voeding. Vanmiddag was hij / zij 78 gram ( 's avonds is Loeki rond de 85 gram ) en ik ga het dus proberen, want eens moet Loeki toch zelfstandig worden. Jessie helpt mee met zelfstandig maken en probeert mee te snoepen  ;D

Ook tijdens het voeren van Dana probeert Jessie te snaaien...

En dan maar mijn ring....

Uiteindelijk krijgt Jessie me zo ver dat ik een restje geef  :-* En dat terwijl hij / zij zelfstandig is  ;)

Meego en Jessie...

Ondertussen probeerde Jessie de lege spuitjes uit likken en gooide ze op de grond  :P

En nog even wat babiefotootjes  ;D

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves