De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Karin

20 december 2008, 15:06:03 #2070 Last Edit: 20 december 2008, 15:16:25 by Karin
Gisteren zijn Inzo en Tjarda naar hun nieuwe baasjes gegaan. Ze wachtte al vanaf de zomer, en eindelijk is het lange wachten beloond    Het is dus een stukje rustiger hier    Ik zal Inzo wel missen hoor, het was toch een speciaal ventje. Maar ach... ik heb nog genoeg pap- en piepkuikens om me niet te vervelen....

Ze zijn met hun snaveltjes in de boter gevallen en zullen vast flink verwend worden   

Helaas ook nog minder goed nieuws : gisteren is er een pleegei uitgekomen bij Cocktail en Twister, maar het jong was niet levensvatbaar. Het was te klein ( nog niet eens 2 gram ), totaal uitgeput en kon amper rechtop zitten. Ik heb het wat druivensuikerwater gegeven ( wat het goed opnam, ik had dus een beetje hoop ! ) en heb het in de broedmachine gelegt ( daar is het 39 graden ). Helaas is het na een half uurtje al overleden    Het vorige jong had ik onder Dizzy en Diba gelegt en dat ging ook dood, dus probeerde ik het nu zo. Helaas, heeft ook niet geholpen.... 

Het andere jong wat bij Cocktail en Twister zat ( 3 dagen oud ) werd wel goed gevoerd en deed het goed, maar gisteren zag ik ineens dat het zo'n 10 cm van de ouders zat. Het jong is nog véél te jong om zichzelf warm te houden. Omdat beide pleegouders nog op eitjes zaten ( die overigens waarschijnlijk niet meer uitkomen, een paar onbevrucht en een paar niet verder ontwikkelt denk ik. Ik kan er moeijlijk bij voor controle ) heb ik ze nog een half uurtje gegeven in de hoop dat het jong er weer bij ging... Maar helaas. Ik heb het opgewarmd, het kropje was wel vol, dus ik hoefde niet te voeren, en ik heb het bij Dizzy en Diba gelegt. Ik hoop dat zij het jong groot krijgen   

Verder zag ik vanmiddag dat Raven en Luana van hun kunsteitjes af waren gegaan  Ze waren helemaal koud. Ik heb hun echte eitjes dus in de broedmachine liggen ( omdat er steeds maar 1 of 2 uitkomen en de rest zich niet verder ontwikkelt of niet uitkomt ) en ik hoop dus dat ze wel weer snel terug gaan op hun nepeitjes. Anders haal ik ze weg en hoop dat ze opnieuw gaan leggen zodat ik op tijd ben om de eitjes uit de broedmachine vlak voor het uitkomen terug te leggen. Het zou wel verklaren waarom er steeds zo weinig jongen uitkomen. Als ze vaker voor langere tijd van hun eitjes af gaan is de kans groot dat het mis gaat  Ik ben zo'n 3 - 4 x per dag op de vogelkamer, maar kan het dan natuurlijk net missen. Ik ga wel voor de zekerheid ook een ander koppel maar alvast een blok geven. Ik wil wel een back up hebben. Waarschijnlijk worden dat Dimple en Magic.

De papkuikens van Dizzy en Diba staan sinds 2 dagen op 1 voeding. Op zich gaat dat erg goed, alleen Dobbie ( jong 2 ) is het daar niet mee eens      Die schreeuwt de hele dag als ik even opsta de buurt bij elkaar.  De andere vinden het allemaal prima, en ze eten nog graag die ene voeding, behalve Doby dan ( jong 3 ), die eet nog maar een heel klein beetje en die verhuist na de kerst. Het had al voor de kerst gemogen, maar het nieuwe baasje krijgt veel vistie met de kerst, dus dan is het hier rustiger voor hem   

Ik heb de jongen van Dimple en Magic sinds gisteren op 4 voedingen staan. Wel flinke voedingen, want ze eten 15 ml per keer !  Alleen Lana ( jong 3 ) niet, die vind 10 ml wel genoeg   

Het bekje van jong 4 ( die ga ik voorlopig zelf een naam geven, want die wordt niet besproken voor ik zeker weet dat het bekje goed komt ) masseer ik nog steeds 4 - 5 x per dag. Ik merk als ik het minder doe het meteen een stuk "starder" wordt. Wel een voordeel, het wordt zo natuurlijk wel supersupertam, hahahaha.

De jongen + pleegjongen van Nessa en Kenya doen het goed ! Ik heb ze gisteren maar 1 voeding kunnen geven, omdat hun kropjes overvol zaten      7 jongen is dus geen probleem voor ze ! Deze foto heb ik gisteren gemaakt :

Het is net even zoekplaatje maar het zijn :

Vanaf linksachter pleegjong Raven - Luana, Jong 5 ( het bontje ) en jong 4. In het midden vanaf links jong 3, pleegjong Dazzle en Chico en jong 2 en voor aan zit jong 1.

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

sabine

Jeetje zeg......het is te hopen dat het jong van 3 dagen oud het wel gaat redden.

heleen

Citaat van: sabine op 20 december 2008, 14:05:05
Ik ben wel benieuwd voor welk jong Heleen heeft gekozen? Welk jong gelukkig mag wezen met de mooie naam Lana  ;D.
Wel een geluk dat je niet tot 5 januari hoefde te wachten voor de uitslag  ;)

Hoi Sabine,

Zoals je misschien wel gelezen hebt ,hebben wij voor jong drie gekozen. En karin valt wel in herhaling met de naam lana,
maar onze kinderen vonden het zo n mooie naam . Dus werd het lana.

Groetjes Heleen

Karin

Ach... maakt het uit, ik heb nu in een nest een Dobbie en een Doby zitten  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mara

Hoi Karin

Prachtige valkjes en jammer dat het niet zo meezit met sommige koppels.

Groetjes

mara

Caroline

Hoi Karin, even een vraagje ....

ik heb op het moment in het nestje een jong met een scheef bekkie, dus niet een centenbakkie maar de bovensnavel niet recht op de ondersnavel.  :-\

Het jong is 13 dagen oud en ik  ben het aan het masseren. (las ik bij jou  ;) )

Nu mijn vraag:

Hoevaak en lang doe jij dit per dag en heb je idee dat het helpt??

Alvast bedankt!!

Groetjesssss  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

Ik doe het zo'n 4 x per dag en zolang het het toelaat, meestal een paar minuten. Het helpt wel iets, maar het is zeker nog niet goed. Dus ik ga stug door  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatPrachtige valkjes en jammer dat het niet zo meezit met sommige koppels.

Tja, de primroosjes willen niet helemaal meewerken  ::) Nou ja, volgende ronde in de broedmachine en dan vlak voor uitkomst terug leggen, kijken of het dan wel gaat. Of onder een ander koppeltje...
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Nathalie84

Hoi Karin,

Hoe is het met je? Wat heb je weer een leuke foto's gemaakt van de papkuikens van D en M erg leuk!!

Met Ukkie en Mumble gaat het ook allemaal goed..ze zijn sinds een week lekker alles aan het onderzoeken erg grappig om te zien..worden steeds brutaler..

Alleen heb ik opgemerkt dat Ukkie niet meer zijn melodietjes fluit..kan dat komen door de tijd van het jaar ofzo?

Nou alvast hele fijne dagen toegewenst!!

Groetjes,

Nathalie

Karin

Hihi, sinds een week alles aan het onderzoeken ? Ze zijn toch al een jaar ?  Wat hebben ze al die tijd dan gedaan ? Hahahaha  ;D ;D ;D Fijn dat het goed gaat met ze, vooral Ukkie was natuurlijk een speciaal valkje  :-* Hier gaat alles goed hoor, een beetje druk met al die jongen, maar goed, dat is ook wel weer erg leuk hè ?  ;) Een stuk meer dan vorig jaar, toen heb ik maar 3 nesten gehad i.v.m. vakanties. Ik weet niet waarom hij zijn melodietjes niet meer fluit. Bij mij is het natuulrijk op de vogelkamer "volop lente" en er wordt heel wat afgefloten, maar zou natuurlijk best kunnen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Nathalie84

haha ja na een jaar durven ze op meer dingen te landen en zitten  :D  deden het voorheen ook wel maar nu steeds meer...is wel leuk om te zien..

Misschien heeft Ukkie een winterdipje.. ??? maar ik houd het wel even in de gaten..gaat vast wel over..

Het is wel stiller in huis als hij zn melodietjes niet fluit...

In ieder geval bedankt voor je reactie!!

Groetjes,

Nathalie

Karin

Dit weekend weer een berg foto's gemaakt van de jongen / pleegjongen van Nessa en kenya !

Jong 1, deze heeft het meeste wit van de 2 gewone bonte witmaskers. Een lekker ding !   

Jong 2, deze is het donkerste, krijgt ook een mooi donker maskertje  Dit is echt een heerlijke knuffel, doet gewoon zijn / haar oogjes dicht tijdens het knuffelen   

Jong 3, bont geparelde witmasker, deze is helemaal gepareld, behalve de kop en wat staartveren. Net als Bliksem uit het vorige nest. Als het hetzelfde karaktertje krijgt is het echt een schatje   

Jong 4, ook helemaal gepareld, alleen wat meer wit op de rug en vleugels.

Jong 5, vrij veel geel heeft deze. Een prachtig valkje !

Pleegjong van Dazzle en Chico.
Sterre komt even kijken : Wat ben jij voor een kaal lelijk ding ?   

Ga weg engerd !! Jij bent mijn mama niet !!   

Hihi, maar zo lief hoor !  En lelijke eendjes veranderen in mooie zwanen ! 

En dan als laatste, het pleegjong van Raven en Luana !

De ouders voeren nog heel goed, ik hoop dat ze dat nog even vol houden    Dat plukken neem ik dan nog even voor lief en met een week of 4 1/2 ga ik ze met de hand groot brengen. Dan zijn hopelijk de veertjes teruggegroeit voor ze naar hun nieuwe baasjes kunnen !

Als er een missverkiezing was onder mijn valkjes zou Twizzle zeker winnen ! Wat is dat toch een mooi valkje ! Twizzle is een fallow witmasker, een jaar geleden geboren uit River en Phoenix. Ook al was ze als piepkuiken echt oerlelijk ( vergelijking met een gremlin      ), ze is uitgegroeid tot het mooiste valkje wat ik ooit gezien heb !

En dat weet ze ook, want ze heeft sterallures !! "no pictures please"   

Ben erg trots op haar, mijn eigen kweekje 

Verder vind ik Salsa echt schitterend. Maar niet zelf gekweekt     Ik hoop op mooie bleekmasker jongen samen met Mellody. Alleen denkt Salsa er héél anders over. Die is smoorverliefd op mijn tamme "absoluut niet voor de kweek bedoelde" geparelde popje Summer. En de liefde is wederzijds ! Ik hou ze eigelijk al zo veel mogelijk apart, vliegen in principe niet samen vrij rond en zitten zeker niet samen in een kooi. Maar omdat Salsa niet tam is kan ik niet altijd voorkomen dat ze samen vrij rond vliegen. En gisteren was het zover... Ik hoorde flink wipwapgeluiden en ja hoor... Salsa en Summer aan de wipwap    Salsa krijgt binnenkort een broedblok samen met Mellody en als het echt niet klikt mag hij het met Twizzle proberen ( maar liever Mellody ), dus deze liefde zal altijd verboden blijven    Als zij eitjes krijgen zullen er namelijk nooi bleekmaskers uit komen, en tja.... daar heb ik hem toch voor gekocht. Het was een heel duur valkje, dus ik wil toch eerst proberen of hij jongen kan krijgen met Mellody. Als het echt helemaal niks wordt kan ik ze altijd nog samen laten, maar dan niet voor de kweek. Summer is zo'n heerlijk tam valkje, zonde om er mee te kweken   

Een tam valkje waar ik wel misschien mee ga kweken is Sterre. Eigelijk vind ik het ook heel zonde, maar Sterre legt vrij veel eitjes. Het is moeilijk om haar van die gedachte af te brengen als je juist je vogelkamer zo inricht om koppels te stimuleren om te gaan kweken. Ik wil voor haar een primroosje aan houden. Sterre is een jong van Cookie x Kenzie ( uitgebroed door een ander koppel ) en Kenzie is bijna een primrose. Ik hoop dus op mooie zwaar bonte jongen   

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

Zo twizzle is inderdaad  prachtig!!!!!!!!!!

Het gaat goed met de kleintjes zie ik, blijft toch altijd erg vereidelijk hoor! Vooral de kleintjes van Nessa en Kenya, ik weet niet waarom maar komt denk ik door Tjippy...
Ik heb trouwens een mooie foto van Tjippy,deze ga ik even als handtekening gebuiken dus je ziet het wel.

Yuki begint al aardig het die vleugels te wapperen, als ze op mij schouder zit begint ze ineens te wapperen, dan wordt de motor opgestart en fladderen, jee dan krijg je het er gewoon koud van..haha, wel handig als het heel warm is....

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Marc van de Kuifjes

Twizzle... was dat niet het "draakje" van voorig seizoen? Of was dat een andere? ??? ;D ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Nee, dat was Sascha, haar broer  ;D Dat was echt een draakje ! Nou ja, volgens mij noemde ik ze alle 3 draakje, maar die spande de kroon ! Wilde maar niet zelfstandig worden en was echt een vreetmonster !  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves